28 November 2010

အိမ္စြဲသူမ်ား


“ရွင္ေရာက္ေနတဲ႔ႏုိင္ငံကလူေတြဟာ ယဥ္ေက်းၿပီး ရွင့္အေပၚၾကင္နာေပမယ္႔ အျပင္လူပါလားဆိုတာ ရွင္စတင္သေဘာေပါက္လာမယ္။ ဘာေတြဟာ ရွင့္အတြက္ ျပႆနာေတြဆိုတာ သူတို႔ တကယ္နားမလည္ဘူးလို႔ ရွင္္သိလာမယ္။ ေနာက္ေတာ့ ရွင္ဟာ ေမးခြန္းေတြ စေမးၿပီ။ တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ဒါေတြဟာ ဖံုးကြယ္ထားတဲ႔ ေဝဖန္အျပစ္တင္မႈေတြပါပဲ။ ရွင့္ကိုယ္တုိင္လည္း ယဥ္ေက်းမႈဓေလ႔နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး အျပစ္တင္ေနပါလားဆိုတာ ခံစားလာႏုိင္တယ္။ ရွင္႔ရဲဲ႕ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈေတြ စတင္ဆံုးရႈံးလာၿပီီ။ ဟာသဓာတ္ေတြ ေပ်ာက္လာၿပီ။” လို႔ အဂၤလန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္တစ္ခုမွာ ယဥ္ေက်းမႈအခ်င္းခ်င္း ႏွီးႏြယ္ျခင္းဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားေနတဲ႔ ဆရာမ ေရဘက္ကာေဖာင္း (Rebecca Fong)က စိတ္ဆင္းရဲနာက်င္မႈအဆင္႔နဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ေျပာပါတယ္။

ဒီစကားကိုၾကားၾကားခ်င္းပဲ အၿမဲတေစ ရယ္စရာေလးေတြ ေျပာျပတတ္ၿပီး ၾကည္လင္ေပ်ာ္ရႊင္တဲ႔ မမဆြိကို ကၽြန္မ ျမင္ေယာင္မိပါတယ္။ “မွတ္မိတာကေတာ႔ MRT ေပၚက တစိမ္းဆန္တဲ႔ စလံုးလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ ေအးစက္စက္ စက္ရုပ္မ်က္ႏွာေတြ။ အဲဒီမ်က္ႏွာေတြၾကည္႔ၿပီး အထီးက်န္သလိုလို၊ သိမ္ငယ္သလိုလိုခံစားရလို႔ လန္႔ေတာင္ေၿပးခ်င္တယ္။ေနာက္ MRT က တီတီတီ door is closing ဆိုတဲ႔ အသံ။ အဲဒီအသံကိုၾကားတိုင္းကို ငိုခ်င္ေနေတာ႔တာ မွတ္မိတယ္။”လုိ႔ ဟာသဓာတ္ေပ်ာက္ခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္ေလးတစ္ခုအေၾကာင္းကို မမဆြိက ေျပာပါတယ္။ 

အမွန္ပါပဲ ဒီအဆင့္ဟာ တိုင္းတစ္ပါးယဉ္ေက်းမႈနွင့္ ရုတ္တရက္ထိေတြ႔ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ စိတ္ေနသားမက်မႈမွာ အဆိုးဆံုးအေျခအေနျဖစ္လုိ႔ အိမ္လြမ္းနာ၊ အထီးက်န္တာ၊ ဖိအားေတြမ်ားလာတာ၊သည္းမခံႏိုင္လာတာ၊ ပ်င္းရိတာ၊ အိပ္ခ်ိန္မ်ားသြားတတ္တာ၊ အအိပ္ပ်က္လာတာ၊ ယံုၾကည္မႈေလ်ာ႔လာတာ၊ အကူအညီမဲ႔ ခံစားမႈေတြ၊ အသက္မပါတဲ႔အၾကည္႔ေတြ ျဖစ္ေနတာ။ အစားေတြ အလြန္အမင္းစားျဖစ္တာ၊ အရက္ေသာက္လြန္းတာ၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္တက္လာတာ၊ အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံသားေတြကို ေအးစက္စက္ျဖစ္ေနတာ၊ အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံသားေတြကို ရန္လိုတတ္တာ၊ ကိုယ္႔ႏိုင္ငံကိုသာ စံထားၿပီး အရာအားလံုးကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ေနမိတာတို႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ 


 artist:Nyein Chan Su

ကၽြန္မပတ္ဝန္းက်င္မွာေတာ့ ဒီေျပးလမ္းကို ျဖတ္သန္းၾကသူေတြရဲ႕ ရင္ခုန္သံဟာ စည္းခ်က္ သိပ္မကြာလွပါဘူး။ “ေရာက္ေရာက္ခ်င္းကေတာ႔ အသက္အရြယ္အရ ငယ္ရြယ္ေသးတာေရာ အေျပာင္းအလဲအသစ္ ပတ္၀န္းက်င္သစ္နဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳအသစ္ေတြၾကားမွာ ဂုဏ္ယူတာလိုလို ဘာလိုလို ျဖစ္လိုက္ေသးတယ္... ေနာက္ေတာ႔လဲ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ျငီးေငြ႔လာတယ္ ... ဘ၀အတြက္ ဘာဆို ဘာမွ အဓိပၸါယ္မရိွသလိုပဲ ခံစားရတယ္... ကိုယ္႕ကိုယ္ကို မနည္းႏွစ္သိမ္႔ျပီး ေပ်ာ္သလိုေနလိုက္ေတာ႔တယ္ ...လို႔ စကၤာပူက ညီမေလးႏွင္းေဟမာက ေျပာပါတယ္။

ဒီအဆင္႔မွာ ေျခပစ္လက္ပစ္အားငယ္ေနတာ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္ဘူးလုိ႔ သိရတာ အနည္းငယ္ စိတ္သက္သာရေစတာ အမွန္ပါ။ တကယ္ပဲ ဘဝတူေတြ မ်ားလွပါတယ္။ “စေရာက္တုန္းကေတာ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္တခုနဲ႕အတူမို႔ လူကငိုဖို႕ရီဖို႕ေမ႕ၿပီး ထံုေပေပနဲ႔ေပါ႔..ေနာက္ေတာ႔ ေန႔ဘက္ေတြမွာ မာေရေက်ာေရမ်က္ႏွာေပးနဲ႕... ညဘက္ေရာက္ရင္ ၾကိတ္ၾကိတ္ငိုရနဲ႔ ေနသားကုိက်လို႕..ခုေတာ႔လည္း စက္ရုပ္လူသားကုိၿဖစ္လို႔…”လို႔ ဒူဘိုင္းက မမအမရာက ဆိုပါတယ္။ 

ဒါဟာ ကိုယ္ေရြးခဲ႔တဲ႔ လမ္းပဲ ကိုယ္႔ဘာသာ ကိုယ္ရင္စီးခံေလလုိ႔ မေျပာေစခ်င္ပါဘူး။ “ကုသိုလ္၊ပညာ၊ဥစၥာရဖို႔ သင့္ရာေဒသ အၿမဲေန”ဆိုတဲ႔ ဆိုရိုးနဲ႔လည္း လာမရုိက္ေစခ်င္ပါဘူး။ ာေနစြန္႔ငွက္ေတြပဲဆိုၿပီး လက္ညႈိးမထုိးေစခ်င္ပါဦး။ အခြင္႔မသာလို႔ ပ်ံသန္းၾကရေပမယ္႔ ကၽြန္မရဲ႕ ႏွလံုးသားဟာ အသိုက္အိမ္မွာ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဝိညာဥ္နဲ႔ အေတာင္ပံထပ္တူမက်တိုင္း ကၽြန္မတို႔ ပင္ပန္းဆင္းရဲခဲ႔ၾကတာ။



“ရွင့္ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈဟာ အရမ္းျမတ္ႏိုးစရာေကာင္းတယ္လို႔ စတင္ေတြးေကာင္းေတြးလာပါၿပီ။ ရွင္ကိုယ္တိုင္မသိပဲနဲ႔ေတာင္ ရွင့္ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈကို အလြန္အက်ဴးစံထားတာ ၊ အိမ္မွာ ရွိတဲ႔ အရာတိုင္းဟာ ႏွစ္သက္ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္္ေကာင္းေၾကာင္း စိတ္ကူးယဥ္ေတြးၿပီး ညြတ္ႏူးတာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္မွာ အိမ္မွာဆို ဘယ္လုိဆိုကာ အေတြးေတြလည္း ခ်ဲ႔ကားေတာ႔တာပါပဲ။” လို႕ ေရဘက္ကာက ဆက္လက္ရွင္းျပပါတယ္။ 

ဒီစကားဟာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ မမွားပါဘူး။ ရယ္စရာအေကာင္းဆံုး ဥပမာတစ္ခုကို ေျပာျပႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ကားမွတ္တိုင္တစ္ခုမွာ ဆယ္႔ငါးမိနစ္မကရပ္ေနတာကို သည္းခံႏိုင္ေပမယ္႔ ဒီႏိုင္ငံက ရထားတစ္စင္းနဲ႔တစ္စင္းၾကား ႏွစ္မိ္နစ္ျခားအခ်ိန္ကို ၾကာတယ္လုိ႔ ယူဆေနတတ္ပါတယ္။ ရံုးသြားခ်ိန္ ရထားရဲ႕ အလယ္မွာလူေတြေခ်ာင္ေနေပမယ္႔ တံခါးေပါက္မွာ လူေတြစုၿပံဳေနတာမို႔ ဝင္မရတတ္တဲ႔ အခါမ်ိဳးမွာလည္း လူရွင္းေပးမယ္႔ ကၽြန္မ မႏွစ္လုိခဲ႔တဲ႔ ျမန္မာျပည္က ကားစပယ္ယာေတြကို သတိရတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုအေတြးဟာ မတရားဘူးဆိုတာ သိေပမယ္႔ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ မတားဆီးႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ အေမ႔အိမ္ကို ခ်စ္ဆဲမို႔ အမွန္ေတြရဲ႕ အေဝးမွာ ကၽြန္မ ပုန္းေနခဲ႔တယ္ေလ။ 

“ျဖစ္ေနတဲ႔ တကယ္႔အႏာၱရယ္က ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္မသိဘဲနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ဓေလ႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚ ယံုၾကည္မႈေတြၾကားမွာ အက်ဥ္းက်ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ကၽြန္မတို႔ဓေလ႔ကိုသာ ကမၻာႀကီးမွာ ဗဟိုျပဳ ရွိေနတယ္လုိ႔ျမင္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ တျခားယဥ္ေက်းမႈေတြကို စဥ္းစားတဲ႔အခါ ကၽြန္မတို႔လုပ္နည္းကိုင္နည္းေတြဟာ သူတို႔ထက္ သာလြန္တယ္လုိ႔ ရည္ရြယ္ေတြးမိတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္ မသိဘဲနဲ႔ေတာင္ ကုိယ္႔ယဥ္ေက်းမႈကို ဗဟိုျပဳစံထားတဲ႔လူေတြအျဖစ္ ေမြးဖြားလာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ တျခားယဥ္ေက်းမႈကို နားလည္ဖို႔ႀကိဳးစားတိုင္း ဒါဟာ အႀကီးဆံုးအဟန္႔အတားျဖစ္လာေတာ့တာပဲ။” လုိ႔ ေရဘက္ကာက ေျပာျပန္ေလတာ။ 

သူမဆိုတာေတြဟာ အမွန္ပဲလား။ ဆိုက္ပရပ္စ္က ကိုအယ္ကို က သူ႔အေတြ႔အႀကံဳကို “ဒီႏိုင္ငံကိုေရာက္ေတာ့ ပထမ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ေပ်ာ္လိုက္တာ ေျပာမေနနဲ႔ဗ် ။ ေနာက္တစ္ေန႕မွာ အလုပ္စလုပ္ရတယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္ညစ္လာေစမယ့္ ျပႆနာေတြ စေတာ့တာဘဲဗ် ။ မတူတာေတြ မတူတာေတြေပါင္း မ်ားစြာေတြနဲ႕ေပါ့ဗ်။.လက္ခံတတ္တဲ့ အျမင္ မရွိခဲ့ေသး ။ မေတြးမိခဲ့ေသးလို႔ေလ ....” လုိ႔ ဆိုေလရဲ႕။ 

ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီအဆင့္ဟာ အခက္ခဲဆံုးျဖစ္ရတာလဲ ဆိုတာကို ေရဘတ္ကာက “တကယ္က မၾကာခဏဆိုသလိုပဲ အစားအစာ ၊ ဗိသုကာလက္ရာ၊ ေတးသီးခ်င္းေတြနဲ႔ သဘာဝက်က် သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ဖို႔ ကၽြန္မတို႔ သင္ၾကားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မျမင္ႏိုင္တဲ႔ ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးက်န္ေနပါေသးတယ္။ ဆိုလုိတာက ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ငုပ္ေနတဲ႔အေတြးအေခၚေတြပါ။ ဒီအေတြးေတြဟာ ႏုိင္ငံေရး၊ဘာသာေရး၊စီးပြားေရးနဲ႔ လူမႈေရးေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ အေသြးအသားမွာ စြဲကပ္ခိုင္ၿမဲေနလြန္းလုိ႔ ရွိေနမွန္းေတာင္ မသိႏို္င္ၾကပါဘူး။ 

ဒီလုိ ကုိယ္႔ယဥ္ေက်းမႈကို ဗဟိုျပဳစံထားၿပီးသာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈေတြ အမွားအမွန္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ စံတစ္ခုကို တည္ေထာင္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ျခားယဥ္ေက်းမႈေတြက ကၽြန္မတို႔နည္းအတိုင္း လုပ္ကိုင္ရင္ “အို ... ဟုတ္တယ္” လုိ႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ တန္ဖိုးျဖတ္ၾကၿပီး ကၽြန္မတို႔နဲ႔ မတူတဲ႔နည္းေတြေၾကာင့္ သူတုိ႔လုပ္တာ မွားေနတယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ၾကျပန္ပါတယ္။ 

ကၽြန္မတို႔အမ်ားစုကCulture Shock ဆုိရင္ ေဝးလံတဲ႔ေဒသကို ေရာက္လုိ႔ျဖစ္တဲ႔ ေရျခားေျမျခားေၾကာင့္ စိတ္မက်န္းမာျခင္းလုိ႔ ေတြးမိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တကယ္ေတာ့ ေရျခားေျမၾကားတစ္ခုတည္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ ဘဝမွာ အၿမဲျဖတ္သန္းေနက် အကူးအေျပာင္းမ်ိဳးလုိပါပဲ။” လုိ႔ သူမက အက်ယ္တဝင္႔ရွင္းျပပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သိပ္ရိုးရွင္းတဲ႔ အကူးအေျပာင္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးရယ္။ 

“မတူတဲ့ဓေလ့ေတြ ကိုလိုက္ညွိ၊ မသိေသးတာကိုသင္၊ ကိုယ္အေပၚ တုန္႔ျပန္လာတဲ့ မေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ တုန္႔ျပန္မႈေတြကိုရင္ဆိုင္ရင္း ကၽြန္မကေတာ့ ၈ ႏွစ္ ၉ႏွစ္ေလာက္အထိ ညတိုင္းလိုလို ျမန္မာျပည္နဲ႔ မိတ္ေဆြေတြကို အိပ္မက္မက္တယ္။”လို႔ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္တဲ႔ မမရွင္ေလးက သူ႔အေတြ႔အႀကံဳကို ေျပာျပပါတယ္။ 

ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဘက္လုိက္တတ္တဲ႔ႏွလံုးသားဟာ အမွန္ကို လက္ခံဖို႔ ေႏွာင္႔ေႏွးေလ အိမ္လြမ္းနာဟာ ၾကာျမင္႔ေလလို႔ ေဖ်ာင္းဖ်လည္း ကၽြန္မရဲ႕အျမင္ေတြဟာ ျမဴေတြျခားသလိုဝါးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မလုိပဲ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသူ ဒီဗန္ခရိုန္(Devon Krohn) က  “ကၽြန္မ ႏုိင္ငံျခားကို သြားခဲ႔တုန္းဟာ အဂၤလန္ေျမကို လြမ္းနာ စခံစားရရပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မျပန္လာတဲ႔ အေၾကာင္း တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းပါပဲ။ အဂၤလိပ္အဖြဲ႔အစည္းထဲက ေန႔စဥ္လူမႈဘဝထဲမွာ ရွိတဲ႔ယဥ္ေက်းမႈကို ကၽြန္မ လြမ္းေနခဲ႔ပါတယ္။ ဆိုပါေတာ့ ကုန္မ်ိဳးစံုဆိုင္ထဲမွာ၊ စာတုိက္မွာ၊ လူေတြ ေတြ႔ၾကတဲ႔အခါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ သြားပါေတာ့မယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး လူတစ္ေယာက္က တျခားလူတစ္ဦးကို အသိအမွတ္ျပဳပံုေလးကိုမွ်ပဲ တမ္းတေနခဲ႔ပါတယ္။” လုိ႔ သူမရဲ႕ ခံစားမႈကို ဖြင္႔အံပါတယ္။ 

ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးသိတဲ႔အတိုင္း ေလာကမွာ ဘယ္အရာမွ မၿမဲပါဘူး။ အထူးသျဖင္႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ အာရံုသစ္ေတြနဲ႔ စကၠန္႔တံနဲ႔အမွ် ေရြ႔လ်ားေနတဲ႔ လူသားမ်ား မဟုတ္ပါလား။ အသစ္ကို သာေတာင့္သာယာလက္ခံႏိုင္ဖို႔ ဒဏ္ရာေပါင္မ်ားစြာကို ရင္းကာ တစ္ခ်ိဳ႕သူမ်ားက ေျပာင္းလဲႏုိင္ၾကေလၿပီ။ စကားစပ္မိလုိ႔ ေမးပါရေစ။ ႏွလံုးသားတစ္ခု ေျပာင္းလဲခန္းဟာ လြယ္ကူတယ္လုိ႔ ရွင္ထင္ပါသလား။ 

“ေရာက္ျပီး ေဆာင္းဝင္ခါစတုန္းကေတာ့ ေနမျမင္ရလုိ႔ စိတ္ဓာတ္က်သလုိ ျဖစ္ဖူးေသးတယ္... ခုေတာ့လဲ ေဆာင္းျပီးရင္ ေႏြလာမွာ သိေနေတာ့ ေအးေဆးပါပဲ” လုိ႔ အဂၤလန္ႏိုင္ငံက မေမေလးက ေျပာသလုိ “အခုတစ္ေခါက္ေတာ့ အသက္ေၾကာင့္လားမသိဘူး။ အရင္ေလာက္ အထီးက်န္သလို မခံစားျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အားလံုး(လူ+ပစၥည္း)ေတြနဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္ေအာင္ ေနျဖစ္တယ္။ လြမ္းေပမယ့္ မငိုတတ္ေတာ့ဘူး။”လို႔ ဂ်ပန္က မမလသာညက ဆိုပါတယ္။ 

ဒီလိုပါပဲေလ။ ဒီလိုပဲ ျဖစ္သင့္တယ္ မဟုတ္ပါလား။ “အခုေတာ့ အလုပ္ထဲမွာ ၅ ႏွစ္နီးပါး... ဒီမွာေရာက္ေနတာ ၁၀ ႏွစ္ ေက်ာ္ရွိခဲ့ၿပီ....Second Home လို႔ လဲ ေက်ေက်နပ္နပ္ သေဘာထားႏိုင္လာပါၿပီ... ဒီလိုမွလဲ စိတ္ခ်မ္းသာရာရမယ္ မဟုတ္လား...” စကၤာပူႏိုင္ငံက မမသက္ေဝက အၿပံဳးနဲ႔ဆိုပါတယ္။ 

“အဲဒီတုန္းက ေန႕ခင္းဖက္ ေက်ာင္းတက္ ညေနဖက္ အလုပ္လုပ္ ေနရတဲ့ အခ်ိန္မို႕ ၃ ႏွစ္ ကို ျမန္ျမန္ ကုန္ဖို႕ မွန္းတယ္။ ေက်ာင္းျပီးလို႕ အလုပ္ဝင္တဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ အေတာ္ေလး ေနသားက်သြားျပီ။ အခု ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္လာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေနတယ္ ဆိုတာေတာင္ တခါတေလ သတိမရေတာ့ဘူး။” စကၤာပူႏိုင္ငံက ကိုဇက္တီကလည္း ေထာက္ခံပါတယ္။  ဒီအဆင္႔ဟာ တျခားယဥ္ေက်းမႈကို လက္ခံႏိုင္တဲ႔ျဖစ္စဥ္ (Adjustment Phase) လို႔ ေရဘက္ကာက ဆက္ရွင္းျပေလတာ။  


(ဆက္ရန္)


Ref: အိမ္ေျပးသူမ်ားရဲ႕ အသံ
BBC : Who on earth are we

အိမ္ေျပးသူမ်ားေဆာင္းပါးမွာ အသံေလးမ်ားကို ေစတနာထား မွ်ေဝသြားတဲ႔သူမ်ားကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္းနဲ႔ အသံေလးမ်ားအား ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္...
ေမတၱာမ်ားျဖင့္
မယ္႔ကိုး

21 November 2010

အိမ္ေျပးသူမ်ား



“ကၽြန္ေတာ္႔အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္တုန္းက ရည္ရြယ္ခ်က္က ႏိုင္ငံျခားရပ္ျခားမွာပညာသင္ဖုိ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ လန္ဒန္ကိုလာဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ပါတယ္။ ေရာက္စက အသက္ ၁၉ ႏွစ္ဝန္းက်င္ပါ။ အံ႔ၾသစရာေကာင္းတာက ေလဆိပ္ကေနစတဲ႔ ခရီးပါ။ အခ်ိန္က ေအာက္တိုဘာ ေန႔လယ္၊ မိုးဖြဲဖြဲရြာေနၿပီး ဘတ္စ္ကားထဲကေန မဲေနတဲ႔ေခါင္းမိုးစြန္းေတြကို မုိးဖြဲဖြဲၾကားက ကၽြန္ေတာ္ ၾကည္႔ေနခဲ႔တယ္။ အဲဒါ အရမ္းကို ထူးဆန္းတယ္လိ္ု႔ ထင္ခဲ႔ပါတယ္။ ” ဒီစကားေတြကို ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံကို စြန္႔ခြာၿပီး အဂၤလန္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္ေနတဲ႔ မာမူးဂ်မာလ္ (Mahmoud Jamal)က ေျပာခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ တိုင္းတစ္ပါးယဉ္ေက်းမႈနွင့္ ရုတ္တရက္ထိေတြ႔ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ စိတ္ေနသားမက်မႈ (Culture Shock) ရဲ႕ ပထမအဆင့္ပါ။ အဲဒိီအဆင့္ကို ပ်ားရည္ဆမ္းျဖစ္စဥ္ (The honeymoon stage/Honeymoon Phase)လို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအခိုက္မွာ အရာရာတိုင္းဟာ အသစ္ေတြ ျဖစ္လုိ႔ ယဥ္ေက်းမႈျခားနားတာကအစ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေနပါတယ္။ စိတ္လႈပ္ရွားတက္ၾကြၿပီး စူးစမ္းေနတဲ႔ အခ်ိန္ကာလလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ 


 photo credit:www.cottontimer.com


ဒီကာလမွာ အိမ္ကိုေတာင္ ေမ႔ေနႏိုင္တယ္လိ႔ု ဆိုၾကပါေလတာ။  တမူထူးျခားကာ ဒီအဆင္႔မွာတင္ အိမ္လြမ္းနာက်တဲ႔သူေတြလည္း ရွိပါလိမ္႔မယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးဥပမာကေတာ့  ကၽြန္မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း အေထြးေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူမကေတာ့ ဒီပ်ားရည္ဆမ္းအဆင့္မွာတင္ ငိုလို႔ခ်ည္းေနခဲ႔တာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ တစ္ရပ္တစ္ေက်းမွာ လာၿပီး အလုပ္လာလုပ္မိပါလိမ္႔လို႔ ေတြးလိုက္ ငိုလိုက္ ၊ အိမ္ကို ဖုန္းဆက္လိုက္ ျဖစ္ေနခဲ႔ပါတယ္။ 

ကၽြန္မကေတာ့ စကၤာပူဆိုတဲ႔ ဒီကၽြန္းကို ေရာက္စခဏမွာေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ပါရဲ႕။ သန္႔ရွင္းတဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္၊ ေကာင္းမြန္တဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး နဲ႔ တာဝန္ယူကူညီေစာင့္ေရွာက္တဲ႔ အစ္မအရင္းက အနားမွာ ရွိေနတာမုိ႔ အရာရာဟာ ေက်နပ္စရာေကာင္းေနခဲ႔ပါတယ္။ စတင္အေျခခ်တာက အမ်ိဳးသားေန႔မွာျဖစ္လုိ႔ တိုက္တာေတြမွာ အလံေတြ တလြင့္လြင့္နဲ႔ တက္ၾကြေနတဲ႔ လူေတြကလည္း ေငးေမာစရာခ်ည္းရယ္။ 

ဒါေပမယ္႔ ရက္သတၱပါတ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာေတာ႔ စိတ္ဓာတ္က်တဲ႔ ဒုတိယအဆင့္ကို ေရာက္ၿပီေလ။ ယဥ္ေက်းမႈ ျခားနားျခင္းဟာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိလာၿပီ။ စိတ္ရႈပ္၊ အထီးက်န္၊ မိေဝးဖေဝး၊ ခ်စ္သူေတြရဲ႕ အေဝးမွာ ရင္ထဲက အက္ေၾကာင္းက စတင္ေပၚလာၿပီ။ ဒီအဆင့္ကို စိတ္ဆင္းရဲနာက်င္မႈျဖစ္စဥ္ (The Distress Stage/ Negotiation Phase) လို႔လည္း သုံးႏႈန္းၾကပါတယ္။ 

ဒီအက္ေၾကာင္းစေပၚလာတဲ႔အခါ ကၽြန္မဟာ ရာသီဥတုအစ အျပစ္ျမင္ေနမိေလရဲ႕။ သူငယ္ခ်င္းအေထြးက ဒီႏိုင္ငံရာသီဥတုဟာ သူ႔ူလူေတြလိုပဲ ဟိတ္ႀကီးဟန္ႀကီးႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေနပူပူမွာ မိုးၿခိမ္းသံေတြ တရၾကမ္းနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္တတ္ေပမယ႔္ မိုးလည္း မရြာဘူးလုိ႔ ဆိုေလတာ။ ကၽြန္မကေတာ့ ဒီကၽြန္းရဲ႕ ရာသီဥတုမွာ သက္ေတာင့္သာယာရွိေနခဲ႔တာ မိုးေတြ မရြာခင္အထိေပါ့။ ဥတုရာသီ တစ္မ်ိဳးတည္းသာရွိတဲ႔ ဒီအရပ္မွာ ေအာက္တိုဘာလကစလုိ႔ အဆက္မျပတ္မိုးရြာၿပီေလ။ 

ေဆာင္းရာသီခ်စ္သူ ကၽြန္မက ခ်မ္းတတ္လြန္းသူပါဆိုရင္ အံ႔ၾသစရာမ်ား ျဖစ္ေနမလား။ ရံုးမွာ ေလေအးစက္က ကၽြန္မ ဦးထိပ္တည္႔တည္႔မွာ ရွိတယ္။ ရထားေပၚမွာ ၊ ဘတ္စ္ကားထဲမွာ ခ်မ္းလြန္းလို႔ ကၽြန္မ ခုိက္ခိုက္တုန္ေနခဲ႔ပါတယ္။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးရွိသူေတြကို ျမင္တိုင္း ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ခ်မ္းေနတာလားလုိ႔ ေတြးမိေလတာ။ ဒီကၽြန္းမွာ ရွိသမွ်ေလေအးစက္ေတြကို လုိက္ပိတ္ခ်င္ခဲ႔မိတာေပါ့။ ေအးစက္တဲ႔ေလထုၾကားမွာ အသက္ရႈက်ပ္ကာ ခ်မ္းလြန္းလုိ႔ ဖ်ားေတာ့မွာလားလုိ႔လည္း အၿမဲသံသယျဖစ္ေနခဲ႔။ 

ဟင့္အင္း။ ကၽြန္မ နာမက်န္းလို႔ မျဖစ္ဘူး။ အိမ္လြမ္းလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္မ အိမ္မျပန္ႏိုင္ေသးဘူး။ အိမ္မွာရွင္သန္ဖို႔ အခြင့္မရွိဘူး။ ကၽြန္မ ဆက္လက္ အိပ္မက္မက္ရဦးမွာ။ လူု႔ဘံုအလယ္မွာ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရဦးမွာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္။ ကၽြန္မအရႈံးမေပးႏိုင္ဘူး။ ျဖစ္ရပ္မွန္ကေတာ့ ဘယ္လုိပင္ ႀကိဳးစားႏွလံုးသြင္းေပမယ္႔ ကၽြန္မ ယိုင္လဲေတာ့မလုိ ျဖစ္တယ္။ အခါခါ အားနည္းတိုင္း ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္မုန္းကာ ေတာ္ရာမွာ မေပ်ာ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မ မာေက်ာခ်င္ေယာင္ေဆာင္ခဲ႔ၿပီေလ။ ျမန္မာျပည္မွာ ရိုင္းပ်တဲ႔ ကားစပယ္ယာကို ခြန္းတံု႔မျပန္ႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ကၽြန္မ ရံုးက အထက္အရာရွိကိုေတာ့ ျပန္လွန္ေအာ္ေနခဲ႔မိတာ။ အစ္မတစ္ေယာက္က သိပ္မတင္းပါနဲ႔လုိ႔ ဆံုးမတဲ႔အခါမွ ကၽြန္မ ေျပေလွ်ာ႔သြားခဲ႔တာရယ္။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မ ရင္ထဲက နာက်င္မႈအစိုင္အခဲဟာ မေက်ပ်က္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ 

ဒါေပမယ္႔ အဂၤလန္ေရာက္ခဲ႔တဲ႔ မာမူးကေတာ့ ဒီဒုတိယအဆင့္ကို ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ျဖတ္သန္းႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ သူက “ဒါေပမယ္႔ သိပ္မၾကာခင္ပဲ ကၽြန္ေတာ့္ေနရာကို ရွာေတြ႔ေအာင္ စီစဥ္ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ ေနစရာေနရာ နဲ႔ လန္ဒန္ၿမိဳ႕ထဲမွာ စအလုပ္လုပ္ဖို႔လည္း စီမံႏုိင္ခဲ႔ပါတယ္။ စိတ္ဝင္စရာေကာင္းတာက အခုအခ်ိန္မွာ သိပ္ထင္ရွားေနေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္က ျခားနားတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ပါလား ဆိုတာ အရင္ကမသိခဲ႔ဘူး။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဘာျဖစ္လုိ႔မွန္းမသိဘူး။ ဒီလူမ်ိဳးေရးကိစၥဟာ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝမွာ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ခဲ႔ရတဲ႔ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ ကိစၥတစ္ခု မျဖစ္ခဲ႔ဘူး။ ” လို႔ ဆက္ေျပာပါတယ္။ 

မာမူးလိုပဲ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားခံရတယ္လုိ႔ ကၽြန္မလည္း မခံစားခဲ႔ရပါ။ ကၽြန္မရဲ႕သည္းခံႏိုင္စြမ္းမႀကီးေပမယ္႔ လ်စ္လ်ဴရႈႏို္င္စြမ္း ျပင္းတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြဟာ ဒီႏိုင္ငံသားေတြက အေတာ္ေလး ေမာက္မာေၾကာင္း ေျပာၾကေပမယ့္ ျမန္မာျပည္က ကားစပယ္ယာရဲ႕ အဆူအေငါက္ကုိ ခံေနက် ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ဒီအေရးဟာ ပန္းနဲ႔ ႀကဲေပါက္သလိုေလာက္မွ်သာ တင္စားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အေဝးရပ္ေျမက အားငယ္မႈစက္ဝန္းမွာ ကၽြန္မ စတင္နစ္ခဲ႔ပါၿပီ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အေရးမစိုက္ပါဘူးလုိ႔ ဟန္ေဆာင္လည္း သိမ္ငယ္စိတ္က ရင္မွာပ်ိဳးခဲ႔ၿပီ။ မာမူးက သူဟာ ျခားနားတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဆိုတာ မသိခဲ႔ဘူးလို႔ ဆိုေပမယ္႔ ကၽြန္မကေတာ့ အျပင္လူလို႔ ဆိုတဲ႔ ခံစားခ်က္ကို ရင္ဝယ္ပိုက္ၿပီး မိုးကိုပဲ အျပစ္ဖြဲ႔ၿငိဳးမိၿပီ။ 

ဘယ္လုိ အသက္ရႈရမလဲ ဆိုတာ ေမ႔ေနခဲ႔တာ။ မိုးစက္ေတြကို ငရဲမီးေတြလုိ႔ ျမင္ကာ  မိုးေရေတြထဲၾကားမွာ ကၽြန္မ အရည္ေပ်ာ္ေနခဲ႔တယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ရွစ္ခြင္တိုင္း မႈန္မႈိင္းေနျခင္း အေၾကာင္းရင္းက ကၽြန္မရဲ႕ ရင္တြင္းပူေၾကာင့္သာ ေငြ႔ရည္ဖြဲ႔ၿပီး မိုးအျဖစ္ရြာက်လာလို႔သာ။ မယံုဘူးလား။ အိမ္လြမ္းနာနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ေတြလည္း ကေယာင္ေခ်ာက္ျခားျဖစ္ခဲ႔ၿပီေလ။ ဒီေသာကပရိေဒဝေတြဟာ ဒီမွ်နဲ႔ မရပ္ခဲ႔ပါဘူး။ တိုင္းတစ္ပါးယဉ္ေက်းမႈနွင့္ ရုတ္တရက္ထိေတြ႔ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ စိတ္ေနသားမက်မႈေတြက ေလွကားအဆင့္ဆင့္မွာ ကၽြန္မကို ေစာင့္ႀကိဳေနၾကတယ္ေလ။ 

ဒီလိုနဲ႔ ရင္ဘတ္ထဲက စကားလံုးေတြ ေပါက္ကြဲလြင့္စင္လာခဲ႔တာ။ အဲဒီိတုန္းက blog မွာ zawgyi one font နဲ႔ ျမန္မာလို ဘယ္လိုရိုက္ရမယ္ဆိုတာ မသိေသးတဲ႔အခ်ိန္… ဒီစာမ်က္ႏွာ မွာ ပထမဆံုးေရးခဲ႔တဲ႔ စာေလးေပါ႔။

'In the Rain'

Rain. Rain. Rain.
December rain.

I've never seen snow in here.
There is the rain all over the space. But there is the flame in my heart.

I've burnt in the rain.
The raindrops are arrows for me.

But I've never hurt anymore.
My skin is thicker than that you can see.

I cover my mind with the wound.
I am alone in the dark rain.
I stand with the pain.

You can think me as a stranger.
You can never understand what I talk.

However I cry aloud, you never HEAR me.
(19/12/2007)




Ref: BBC : Who on earth are we?
Culture Shock by a article of British-German Association

(စာၾကြင္း။ ခ်စ္ခင္ေလးစားရတဲ႔ စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ ေရျခားေျမျခား စတင္ေရာက္ရွိခုိက္ခံစားခ်က္မ်ားကို ေဝမွ်ေပးမယ္ဆိုရင္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။ အသံေလးမ်ားအား ေက်းဇူးတင္ ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္...

ေမတၱာမ်ားျဖင့္...
မယ္႔ကိုး )


05 November 2010

“ေရွာင္တိမ္းေနဆဲ ေကာလဟာလ”



မရင့္ေရာ္ေသးတဲ႔ ရာသီစက္ဝန္းတစ္ခုမွာ ေတာင္ၾကားမ်ားအၾကားမွာ အရိပ္ျဖဴေတြကို လွည့္လည္ေခ်ာင္းေျမာင္းေနသူ လူသတ္သမားဟာ အရူးရဲ႕ ေျခရာကို သတိထားမိသြားတယ္တဲ႔ေလ။ အမည္းပုပ္ပုပ္နိဒါန္းဟာ ဇာတာမွိန္တဲ႔ေန႔မွာ အစပ်ိဳးတာေပ့ါ။ နီတိေတြ မကၽြမ္းဝင္တဲ႔ အရူးေပမယ့္ “မဂၤလာပါ” “က်န္းမာရဲ႕ေနာ္” လို႔ ပဋိသႏၶာရစကားဆိုမိေလရဲ႕။ဒီလို ခရီးသြားဟန္လႊဲ အားနာၿပံဳးတဲ႔အခုိက္မွာပဲ လူသတ္သမားက အရူးရဲ႕ ႏွလံုးသားဟာ ေဆးဖက္မဝင္ဘူးဆိုတာ ကံႀကီးသီလို႔ နားလည္သြားပါသတဲ႔။

လူသတ္သမားရဲ႕ ပံုတူေကာက္ေၾကာင္းကို ေဒါသစုတ္ခ်က္နဲ႔ ျခယ္ထားတာ မဟုတ္ရပါဘူး။ သူ႔မူလ မ်က္ႏွာဖံုးပင္ကိုကပင္ အဆိပ္ျပင္းနဲ႔ ထံုးမႊမ္းထားတာရယ္။ ကိုယ္က်ိဳးက်န္ဖို႔အတြက္ လူသတ္သမားဟာ အခမ္းအနားနဲ႔ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြဆင္တယ္။ ဆူးျပြန္းေတာင္မို႔ သားေကာင္ရွားလြန္းသလုိ အဆင့္ျမင့္လူသတ္နည္းေတြကလည္း ႀကိဳးရႈပ္ေထြးလို႔ လြတ္ကုန္ၾကျပန္ေရာ။

ဒါေပမယ့္ သေဘာထားတင္းမာတဲ႔ လူသတ္သမားဟာ အရႈံးမေပးတတ္သူပါ။ “အစီအစဥ္ဆြဲၿပီးသား ငါ့အိပ္မက္ေတြက ေရႊနဲ႔ထုဆစ္ထားတာ” လုိ႔ ဝံ႔ၾကြားတတ္တယ္။ အရူးက ရယ္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ၾကင္နာစြာပဲ ရပ္ၾကည္႔မိသတဲ႔။ ပူေလာင္ေနတဲ႔ လူသတ္သမားကို ေငးရင္း “သနားပါတယ္” လုိ႔ေတာင္ ထုတ္ေဖာ္ ညည္းတြားမိေသးတာ။ လူသတ္သမားက ဓားကိုင္ထားေပမယ့္ ေစတနာမပ်က္ႏိုင္ဘူး။ ဒုကၡသည္ေတြဟာ ကိုယ့္က်ိန္စာကို မျမင္သလို အရူးကလည္း လူသတ္သမားဟာ ေနမေကာင္းလို႔ေနမွာ လုိ႔ ေျပရာေျပေၾကာင္း ေတြးေနသတဲ႔ေလ။ ေခ်ာ္လဲသြားေတာ့လည္း နာမ်ားသြားလားလုိ႔ ေၾကာင့္ၾကစိတ္နဲ႔ ထူမိျပန္ေသးသတဲ႔။ အဆိုးဆံုးက သူ႔လမ္းေၾကာင္းမွာ အႏၱာရယ္ကင္းရဲ႕လားလုိ႔ ကင္းလွည္႔ေပးတတ္ျပန္တာေပါ့။

ဟုတ္ကဲ႔။ အရူးရယ္ေလ။ တြယ္ၿငိမိသူ ဆင္ျခင္ဥာဏ္မဲ႔သူရယ္ပါ။ လူသတ္သမားအနား မေၾကာက္မရြံ႕တိုးသြားရင္း ကိုယ္စားပင္ပန္းေနတတ္တယ္။ လူသတ္သမားက သရုပ္ေဆာင္ေကာင္း လြန္းတာမို႔ ႀကံဖန္ရင္နာရင္း မ်က္ရည္စိုစြတ္ေနတတ္တယ္။ မဲျပာပံုျပင္ေတြထဲကလို အရူးဟာ လူသတ္သမားကို အျမင္မွန္ရၿပီး သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ လုိရာကို အျမန္ခရီးေပါက္ၿပီး သားေကာင္ကို ေပြ႔ပိုက္လုိ႔ ေပ်ာ္ေစခ်င္တာ။ အရူးဟာ အိပ္မက္တံတုိင္းအျပင္ဖက္မွာ တိမ္ေတြ ယက္တယ္။ လူသတ္သမားအတြက္ ယာဥ္လုပ္ေပးဦးမယ္ ဆိုပဲ။

ဒီလို ေယာက္ယက္ခတ္ေနတဲ႔ အရူးကို လူသတ္သမားက သတိျပဳမိသြားၿပီရယ္။ ဘဝက တိုလြန္းတာမုိ႔ တိုက္ခုိက္ခန္းေတြက ခပ္ျမန္ျမန္ပဲ ေရာက္လာတယ္ေလ။ လူသတ္သမားဟာ ေသြးဆာေနၿပီမို႔ အရူးရဲ႕ ဝိညာဥ္ကို စီးၿပီးသြားရင္ လြင္ျပင္ကို ေရာက္ႏိုင္မယ္လို႔ လိ္မ္လည္တယ္။ ပထမေတာ့ အရူးက ျငင္းတယ္။ “ အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ ငါအသက္ရွင္ခ်င္ေသးတယ္။ မင္းအတြက္ ယာဥ္ပ်ံႀကီး ၿပီးေတာ့မွာ” လုိ႔ ရို႕ရို႔က်ိဳးက်ိဳးဆိုပါတယ္။

အရူးဟာ ေသရမွာကို သိပ္ေၾကာက္တာရယ္။ “င့ါမ်က္လံုးေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာၾကည္႔ပါဦး။ ငါဟာ မင္းလုိ လူပါပဲ။” လုိ႔ စာနာစိတ္ကို မွ်ားယူတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရူးမိုက္ရဲ႕ ဇာတ္သိမ္းခ်ိန္ရယ္ေလ။ သတိနဲ႔ ေရွာင္တိမ္းလည္း ထက္ျမရက္စက္တဲ႔ဓားက အရူးႏွလံုးသားကို ထြင္းေဖာက္လုိက္ၿပီေလ။…။မုိးေတြရြာတဲ႔အခါ ေသြးေခ်ာင္းစီးတယ္။အနီေရာင္ပန္းတြ ပြင့္ၾကတယ္။ ဘယ္သူမွ မငိုၾကပါဘူး။

မ်က္ႏွာဖံုးတပ္ထားတဲ႔ လူအမ်ား သက္ေသရွိခဲ႔ေပမယ္႔ ဒီလူသတ္မႈဟာ လူထုေရွ႕ေမွာက္ မေပါက္ၾကားခဲ႔ပါဘူး။ အင္တာနက္မွာ ပ်ံ႕ႏွ႔ံမသြားခဲ႔ဘူး။ တရားခံဟာ ဥာဏ္ၾကြယ္သူမို႔ သတင္းအျဖစ္ေတာင္ အက်ံဳးမဝင္ခဲ႔ဘူး။ ဘုရားေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းေတြ ျမည္ၾကေပမယ့္ ခံုသမာဓိေတြလည္း မသိမမူခဲ႔ဘူး။ ေျမကမၻာသက္ေသရွိေပမယ့္ ေတာင္ေတြကလည္း မွတ္ခ်က္မေပးၾကဘူး။

အသုဘအခမ္းအနားကို လူသတ္သမားက ၿပံဳးၿပံဳးေလးဆင္ႏဲႊတယ္။ ဒီအခိုက္မွာပဲ ယာဥ္က ေျမမွ ၾကြတယ္။ အရူးထက္ ေခါင္းတစ္လံုးသာတဲ႔ လူသတ္သမားဟာ ယာဥ္ကို ဘယ္္လိုတက္ရမယ္ဆိုတာကိုေတာ့ နားမလည္ဘူးတဲ႔။ ကံလုိ႔ပဲ ေျပာရဦးမလား ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ေျခလွမ္းေတြဟာ   အဆင္ေခ်ာညီညာ ပါတယ္။

ျဖစ္ရပ္မွန္ကေတာ့ စုန္းအတတ္သိျပန္တဲ႔ လူသတ္သမားဟာ အရူးကို ဖုတ္သြင္းၿပီး ယာဥ္ကို ႀကိဳးဆြဲခို္င္းတာေပါ့။ အရူးဟာ မူလအစမွာ သူျပန္လည္ရွင္သန္ထေျမာက္တယ္ ထင္ၿပီး အေပ်ာ္လြန္ေနေပမယ့္ ခရီးဆံုးတဲ႔အခါ ဘဝမွန္ကို သိသြားၿပီရယ္။ “မင္းလည္း သားေကာင္ရၿပီပဲ။ ထပ္မႏွိပ္စက္ပါနဲ႔ေတာ့။ ငါ့ကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးပါ” လုိ႔ တိုးလွ်ိဳးတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိပင္ေတာင္းပန္လည္း ေလာဘမသတ္ႏိုင္တဲ႔ လူသတ္သမားဟာ အရူးကို အက်ဥ္းခ်ထားဆဲပဲ။ အရိပ္ေတြကို နင္းၿပီး ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္သြားလည္း လူသတ္သမားဟာ အရူးတေစၦကို ဆက္လက္အသံုးခ်ဖို႔ နည္းလမ္းရွိေသးတယ္တဲ႔ေလ။


ဒီလိုနဲ႔ ပံုျပင္တစ္ခုကို ပုဒ္မခ်လိုက္ရပါၿပီ။ ထံုးတမ္းစဥ္လာျဖစ္စဥ္အတိုင္း ကယ္တင္ရွင္ေတြ ေရာက္တာ ေနာက္က်ေနပါဦးမယ္။ အရူးဟာ ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္လုိ သြင္ျပင္မထင္ရွားေပမယ္႔ မ်က္ရည္စေတြကိုျမင္ရင္ အေျဖသိပါလိမ္႔မယ္။ အေတာင္ပံခတ္သံၾကားရင္ မ်က္ႏွာလႊဲေနလိုက္ပါ။ မကၽြတ္လြတ္ေသာ ျဖဴေရာ္ေရာ္ တေစၦတစ္ေကာင္ကို ေတြ႔ရင္ မရယ္မိဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

စာနာေပးမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရင္း သင္ မွတ္သားခဲ႔တဲ႔ “ ပုထုဇဥ္ေနာ ဥမၷတေကာ ..” ဆိုတဲ႔ ေရွးစကားဟာ သစၥာလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သတိျပဳၿပီး ၿပံဳးရယ္ပါ။ အျဖဴေရာင္အလံ ကိုင္ေဆာင္ထားလည္း သတ္ျဖတ္ခံရတတ္ပါတယ္။ အေနအထိုင္ဆင္ျခင္ပါ။ လူသတ္သမားဟာ သင့္အနားမွာ လွည္႔လည္ေနပါတယ္။...။


မယ္႔ကိုး