21 April 2012

ညွင္းပန္းခံရေသာ အပ္မ်ား

ကၽြန္မေရးခဲ႔တဲ႔ ေဆာင္းပါး 'အေမ႔သမီး၊အေမ႔သားမ်ားသို႔ မရည္ရြယ္ေသာ…'စာကိုဖတ္ၿပီး ခ်စ္ခင္ေလးစားရေသာမိတ္ေဆြ မမသန္းသန္းက Constance Briscoe ရဲ႕ Ugly ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ကို ကၽြန္မဆီ လက္ေဆာင္ပို႔ေပးခဲ႔ပါတယ္။ မမသန္းသန္းပို႔ေပးတဲ႔ စာအုပ္က အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႔၂၀၁၂ မတ္လေက်ာ္မွ ကၽြန္မလက္ထဲေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ ျဖစ္ရပ္မွန္လုိ႔ ေျပာထားတဲ႔ ဒီစာအုပ္မွာ ျငင္းခုန္ဖြယ္အေၾကာင္းျခင္းရာေတြ ျပည္႔ႏွက္ေနပါတယ္။ 
စာေရးသူကေလးမေလးဘဝက အိပ္ရာထဲမွာ အေပါ႔သြားလို႔ ျပစ္ဒဏ္ေပးတာကစၿပီး အေမနဲ႔ (တရားမဝင္) ပေထြးရဲ႕ လ်စ္လ်ဴရႈႏွိပ္စက္နည္း မ်ိဳးစံုကို ခံရတာကို ေရးထားတဲ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္စာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားသားသမီးေတြအေပၚ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္မရက္စက္တဲ႔ အေမဟာ သူတစ္ဦးတည္းကိုပဲ မယံုႏိုင္စရာနည္းမ်ားနဲ႔ ဘာေၾကာင္႔ႏွိပ္စက္ရပါသလဲ။ နားလည္ရန္ခက္ခဲတဲ႔ ပုစၦာပါ။ စာေရးသူအေမကလည္း စာေရးသူကို အသားေရဖ်က္မႈနဲ႔ တရားစြဲတဲ႔အခါ စာေရးသူရဲ႕ သက္ေသထားစရာေမာင္ႏွစ္မေတြ အားလံုးက စာေရးသူအေမအတြက္ လိမ္လည္ထြက္ဆိုၾကေပမယ္႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ စာေရးသူပဲ အမႈကို အႏုိင္ရသြားပါတယ္။

မွ်တမွန္ကန္တဲ႔ တရားဥပေဒရွိတဲ႔ ႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ မွန္ကန္တဲ႔အမႈလို႔ အားလံုးက ေကာက္ခ်က္ခ်ၾကပါတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲစရာေကာင္းလြန္းတဲ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ စာအုပ္အျမည္းကို ကၽြန္မေရးေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အရာအားလံုးကို သိနားလည္ပါတယ္ဆိုတဲ႔လူယဥ္ေက်းေတြက ဒီလုိကိစၥေတြကို မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆိုကာ ျငင္းပယ္ၾကဦးမွာမုိ႔ ကၽြန္မလည္း အထူးတလည္ မရွင္းလင္းႏု္ိင္တဲ႔အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခုပဲ သတိရပါတယ္။ ဆရာႀကီးသာဓုရဲ႕ အတာ ဝတၱဳပါ။ 

 "မသိန္းေမ သည္ ဆိုခဲ့သည့္အတုိင္း သူစိမ္းတစ္ရံဆံမ်ားအေပၚတြင္ ေစတနာဗလဝႏွင့္ က်က်နန ေကၽြး တတ္သေလာက္ အတာကေလးဆုိလွ်င္ သူတုိ႔စားေနရာသို႔ အနားပင္မသီရ။ ေအာက္ထပ္တြင္ စားေန ၾကသည္ ျဖစ္က အတာသည္ အေပၚထပ္ခိုးတြင္ ကုပ္၍ မလႈပ္ဝ့ံေအာင္ ၿငိမ္ေနရ၏။ "အတာေရ လာေဟ့" စား၍ မ်ဳိမက်ႏုိင္ေသာ မခင္သက္တုိ႔က လွမ္းေခၚလုိက္သည္ကိုပင္ "မေခၚနဲ႔ သူ႔ဖုိ႔ အေပၚ မွာ ခြဲေပးခဲ့ၿပီးၿပီ" မသိန္းေမ က ထိုစကားမ်ဳိးျဖင့္ ဟန္႔တားတတ္၏။ 

သို႔ေသာ္ ခြဲေပးခဲ့ၿပီးၿပီဆိုေသာ စကားမွာ မုသာဝါဒမွ် သာျဖစ္၏။ သူတို႔တစ္ေတြ ေပ်ာ္တၿပဳံးၿပဳံးႏွင့္ ၿမဳိးၿမဳိးျမက္ျမက္ စားေနၾကခုိက္ အတာမွ လွ်ာတျပင္ျပင္ ႏွင့္ အေပၚထပ္တြင္ ကုပ္ေနရ၏။ သူတို႔ မစားႏုိင္၍ ပိုလွ်ံမွ အတာစားရ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ မနပ္၍ဖယ္ ထားေသာ ပလာတာအလယ္သား ႏွင့္ အ႐ိုးအရင္း ဟင္းကပ္ကေလးသာစားရလ်က္ မ်ားေသာအားျဖင့္ မူ ဝယ္ လာသမွ် တက္တက္စင္ ေျပာင္သြားတတ္ေသာေၾကာင့္ အတာတြင္ အာေခါင္အေျခာက္သားႏွင့္ ပင္ စားႂကြင္း စားက်န္ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္မ်ားေဆးရင္း"ငါ့ကိုေတာ့ ဘာလို႔မေကၽြးပါလိမ့္"ဟူေသာ အေတြး ျဖင့္သာ နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ရ၏။ ဤသည္ကို အတာ ေတြးမိ လာ၏။

နားရင္းတြင္ ထူပူသြားသည္အထိ ဘယ္ျပန္ညာျပန္ အ႐ုိက္အႏွက္ခံရဖူးသည္ကို အတာ မေမ့ႏုိင္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ စေနေန႔ဆိုလွ်င္ အထူး သတိထားရ၏။ မသိန္းေမသည္ လူတစ္မ်ဳိးလိုျဖစ္ေနသည့္အတုိင္း တစ္ခါ တစ္ရံ ေသာၾကာေန႔၌ပင္ျဖစ္ေစ ပင္းမင္းဆုိင္က အေႂကြးေတာင္းျခင္း ေျပာမိလွ်င္ပင္ "နက္ျဖန္ ျမင္းပြဲသြားမဲ့ေန႔ဆိုတာ နင္ မသိဘူးလား ဟင္၊ အမ်ဳိးယုတ္ကေလး" ဤသို႔လည္း ေမးေမးေျပာေျပာႏွင့္ အတာ့ ေက်ာႏုႏုကို တအုန္းအုန္းထုတတ္ေသး၏။
....
အတာ့အဖုိ႔တြင္ေသာ္ကား မသိန္းေမ၏စီးပြားေရးတုိးတက္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အက်ဳိးခံစား ခြင့္သည္ ဘာမွ်မရွိ။ မသိန္းေမ၌ဝင္ေငြကေလးေျဖာင့္လာလွ်င္ အဆူအ႐ိုက္ခံရမႈသက္သာ၍ မသိန္းေမ ျမင္း႐ႈံးလာက အေၾကာင္းမဲ့ အကန္ေက်ာက္ အႀကိမ္းအေမာင္း ခံရသည္သာ ျခားနား၏။  

ဒီလို ႏွိပ္စက္ခံရမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔ ဆရာႀကီးဦးသာဓုနားေလးခဲ႔ရၿပီး ဒီထက္ဆိုးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ပရိသတ္လက္မခံမွာစိုးလုိ႔ ထည္႔မေရးခဲ႔ဟု ဆရာသုေမာင္က တရားဝင္ေျပာခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘယ္သူမွ ဆရာႀကီးကို တစ္ခြန္းတစ္စ မေဝဖန္ဘဲ ျဖစ္ရပ္မွန္လုိ႔ ကၽြန္မ ဝန္မခံထားတဲ႔ ‘အေမ႔သမီး’ ဇာတ္လမ္းရွည္ေၾကာင္႔ ကၽြန္မကို ပုဂ ၢိဳလ္ေရးသက္သက္ေစာ္ကားႏွိမ္႔ခ်မႈေတြ ျပဳၾကတုိင္း ဘာေၾကာင္႔လဲလို႔ အေျဖရွာေနမိဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မကေတာ့ အေမေတြရဲ႕ ညွင္းပန္းခံရတဲ႔ ကေလးေတြ ရွိေနတယ္လုိ႔ ထပ္မံဆိုေနဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအျဖစ္မ်ိဳးႀကံဳေတြေနရတဲ႔ ကေလးေတြကို ‘မျဖစ္ႏုိင္ဘူး’ လုိ႔ ရက္စက္စကားဆိုၾကသူမ်ားက အနည္းငယ္နားလည္ႏုိင္ပါေစလို႔လည္း မဝံ႔မရဲဆုေတာင္းေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


စာၾကြင္း ။ ။ ဆရာႀကီးသာဓုရဲ႕ အတာ ဝတၱဳကို အစ္မေရႊစင္ဦးရဲ႕ စာမ်က္ႏွာ  ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။ Constance Briscoe ရဲ႕ Ugly ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ကိုဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ကၽြန္မ scan ဖတ္ၿပီး တင္ေပးပါ့မယ္။

ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာျဖင္႔

မယ္ကိုး

17 April 2012

အိုးမ်ားႏွင္႔ ကစားျခင္း

ဒီအိုးေလးေတြလုပ္ဆြဲတဲ႔ ကစားနည္း app ကို ျပခဲ႔တာ သားေလးကိုကိုနဲ႔ မမေနာ္တို႔ သားအမိပါ။အခုမွ ေဆာ႔ျဖစ္ၿပီး ကေလးေတြေဆာ႔တဲ႔ app ေတြနဲ႔ ေပါင္းဆြဲထားပါတယ္။ (လက္ေရးည႔ံတယ္လို႔ ေျပာျခင္းသည္းခံပါ  ။ ေျပာေခ်ာေသာ မ်က္ႏွာျပင္မွာ လက္ႏွင္႔ေရးရျခင္းေၾကာင္႔လုိ႔ ဆင္ေျခေပးပါ႔မယ္။:P ) 

အလကားရတဲ႔ appမုိ႔ အိုးဒီဇုိင္းေတြက မလွလို႔ အစ္မကို upgrade ဝယ္ခုိင္းေပမယ္႔ ဝယ္မေပးဘူးဆိုတဲ႔အတြက္  ဒီမွ်နဲ႔သာ ရပ္တန္႔သြားပါၿပီ ။ း)


Until


The world we live in
Happy Myanmar New Year :)

တစ္ႏွစ္လံုးစာဖတ္ခဲ႔ၾကသူမ်ား၊ အခ်ိန္ေပးေဝဖန္ေပးခဲ႔ၾကသူမ်ား၊ အားေပးႏႈတ္ဆက္ခဲ႔ၾကသူမ်ားအားလံုးကို အထူးေက်းဇူးပါတယ္။ လွပစိမ္းလန္းတဲ႔ေန႔ရက္မ်ား အၿမဲပိုင္ဆိုင္ပါေစ.... း)

ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာျဖင္႔
မယ္ကိုး

16 April 2012

ရာသီစာ စိတ္အဆာမ်ား

မေန႔ကသႀကၤန္အတက္ေန႔က ေက်ာင္းမ႑ပ္မွာ ကၽြန္ေတာ္နည္းနည္းမူးေနခဲ႔။ ရီတီတီနဲ႔ပဲ စတုဒီသာေကၽြးတဲ႔ေနရာ ေရာက္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္ေနတဲ႔ေကာင္မေလးက ၿခံေထာင္႔မွာ အမႈိက္သိမ္းေနတာေတြ႔တာနဲ႔ သူ႔ကို ကူလုပ္ေပးရင္း ဘယ္လိုစကားစရမွန္းမသိလို႔ စင္ေပၚကအေၾကာင္းပဲ ေျပာမိသြားတာပါ။ 

‘နင္ ႏြယ္နီတုိ႔အုပ္စု စင္ေပၚမွာ မူးရူးျဖစ္ပ်က္ေနတာကို သိတယ္မဟုတ္လား’ လို႔ စကားစလိုက္ေတာ့ သူမက မ်က္ေမွာင္က်ံဳ႕ၾကည္႔ၿပီး ‘ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ’ လို႔ ျပန္ေမးတယ္။‘သူတုိ႔က မလံု႔တလံုဝတ္ၿပီးကဲေနေတာ့ သားရည္တမွ်ားမွ်ားနဲ႔ေကာင္ေတြက ဆြဲလားရမ္းလားနဲ႔ အဲဒါမနည္းလိုက္ထိန္းေနရတယ္။ ငါက အစက ႏြယ္နီ႔ကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေလး ထင္ေနတာ။’ သူမက ‘ဘာ’ လို႔ ေအာ္လုိက္ရာ မ်က္လံုးေတာင္ နည္းနည္းက်ယ္သြားခဲ႔တာ။

‘သူ မေကာင္းဘူးလို႔ နင္႔ဘယ္သူေျပာလဲ’ ‘ခုပဲ ေအာင္ႀကီးတုိ႔ဝိုင္းထဲကို တစ္ေကာင္ေရာက္လာၿပီး သူက လြယ္လြယ္ရတယ္ဆိုၿပီး… စကားပင္ မဆံုေသး ‘ေတာ္ေတာ႔’ လို႔ ဟန္႔လိုက္တဲ႔ သူမအသံက မိုးၿခိမ္းသံလိုပဲ။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ေရပိုက္ျပင္သူေတြပင္ လွမ္းၾကည္႔ၾကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္စိတ္တိုသြားတာနဲ႔အၿပိဳင္ သူမကလည္း ေဒါသထြက္ေနတာ။ ‘အဲဒီ ေပါက္လႊတ္ပဲစားလူေတြ မဟုတ္မတရားေလလံုးထြားေနတာကို ဘာလုိ႔ နင္ကယံုၿပီး အတင္းအဖ်င္းလာေျပာေနတာလဲ’ လို႔ သူမေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း အရမ္းေဒါသထြက္သြားတာ။ 

‘ဒီေလာက္ေဖာ္ခၽြတ္ေနေတာ့ ငါလည္း ထင္မိမွာေပါ့။ ဘာစိတ္တုိစရာ ရွိလဲ’ ဆိုေတာ႔ သူမက ‘စိတ္တုိတယ္။ ဒီေန႔ဝတ္စားေသာင္းက်န္းေနတဲ႔ တစ္ခ်ိန္ပဲ နင္ျမင္တာကို စိတ္တုိတယ္။ ေနာက္ေန႔က်ရင္ သူတို႔က ရင္ဖံုးအက်ၤၤီဝတ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမသြားဘူးလို႔ နင္ေျပာႏုိင္လုိ႔လား’ တဲ႔။ အသားလြတ္အေအာ္ခံေနရေပမယ္႔ ကို္ယ္ကႀကိဳက္ေနတာတေၾကာင္း၊ သူမဆီက ပိုက္ဆံေခ်းထားတာကေရာ ၊ေနာက္လည္း ေခ်းဖို႔ရွိတာေၾကာင္႔ေရာ ေဒါသကို ႀကိတ္မွတ္မ်ိဳခ်ေနရ။

‘ေတာ္ၿပီဟာ။ ငါတို႔က အလကားၾကည္႔ရတာ သေဘာေတာင္က်ေသးတယ္။ ဘာမွ မႀကိဳက္စရာမရွိဘူး ။ နင္က ဘာေတြေဒါကန္ေနတာလဲ’
‘တစ္ေန႔လံုး ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ေျဖရွင္းေနရတာ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔အဖြဲ႔ေၾကာင္႔ ငါအလုပ္ပိုရႈပ္လို႔ စိတ္တိုတာထက္ ႏွမခ်င္းမစာနာ ဆဲဆိုသံေတြကို ပိုစိတ္ဆိုးတယ္။’ 
‘ဒါကေတာ့ အျမင္မေတာ္လို႔ေနမွာေပါ့’ လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပရာေျပေၾကာင္းေျပာမိကာမွ အေျခအေန ပိုဆိုးသြားခဲ႔။ သူမက ဟက္ကနဲ သေရာ္ေလွာင္ရယ္ေတာ့တာ။


‘ငါလည္း သူတုိ႔ကို အျမင္ေတာ္တယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ကို အာသာငမ္းငမ္းၾကည္႔ေနရင္းက ခ်ိဳးခ်ိဳးဖဲ႔ဖဲ႔ဆဲၿပီး ထင္ရာျမင္ရာသိမ္းက်ံဳးေစာ္ကားေနတဲ႔သူေတြကိုက် အျပစ္မျမင္ႏုိင္တဲ႔ နင္႔ကို ေတာ္ေတာ္အ႔ံၾသတယ္။ဝမ္းနည္းစရာပဲ။ မိန္းကေလးေတြလည္း လူပါပဲ။ေယာက္်ားမိန္းမအတူတူ သာတူညီမွ်ထားတဲ႔အျမင္ရွိဖို႔ သိပ္ခက္တယ္ဆိုရင္လည္း လူလူခ်င္းေလးစားတဲ႔စိတ္ေလးေတာ႔ နင္႔မွာရွိမယ္လို႔ ထင္ထားခဲ႔တာ။ ဒါေပမယ္႔ေလ ဒီစကားေတြကို နင္မူးလုိ႔ ေျပာတယ္ပဲ သေဘာထားပါတယ္။’ ေအးေအးေဆးေဆးႏွက္လုိက္တဲ႔ သူမစကားေတြက မူးေနတဲ႕ေခါင္းကို ေျပးရိုက္လိုက္သလို။

ဆက္ေျပာရင္ ရန္ျဖစ္ေနမိမွာစိုးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ခ်က္ခ်င္းပဲ ထထြက္လာခဲ႔ကာ စင္ေပၚတက္ၿပီး ျမင္ျမင္သမွ်မိန္းမအေပါင္းရဲ႕ ရင္သားမို႔မို႔ ေပါင္တံေဖြးေဖြးေတြကို ေရပိုက္နဲ႔ အတင္းထိုးပက္ေနမိခဲ႔။ ဒီလို ေဒါသမေျပဆဲျဖစ္ေနခိုက္မွာပဲ အနားကလူက ‘ေဟ႔ေကာင္၊ ေစာ္ေတြက္ို သြားကိုင္လုိ႔မရတုိင္း ပြဲၾကမ္းေနတာလား’ ဆိုတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ လက္ကေျမာက္တက္သြားၿပီး သူမ်က္ႏွာတည္႔တည္႔ထိုးျဖစ္သြားခဲ႔။ 

အခုႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔မွာ တစ္မ်က္ႏွာလံုးဖူးေယာင္ၿပီး အိပ္ရာထဲကေန သူမကို က်ိန္ဆဲေနမိေပါ႔။

မယ္ကိုး

15 April 2012

ေက်ာ္ၾကားမႈခရီး

သူက ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ကၽြန္မရဲ႕အက်ၤ ီကို ခၽြတ္ဖို႔ ေျပာတဲ႔အခါ ေသြးေၾကာေတြ ေပါက္ထြက္သြားသလို တစ္ကိုယ္လံုး ပူထူရွိန္းသြားေပမယ္႔ ဒီလို အျဖစ္မ်ိဳး ေမွ်ာ္လင္႔မထားဘူးဆိုရင္ ညာတာပဲျဖစ္မွာ။ ‘Disgusting!’ စိတ္ထဲက က်ိန္ဆဲလိုက္ရင္း အက်ၤၤ ီၾကယ္သီးေတြ ျဖဳတ္ေနမိ။ ခက္တယ္။ ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ႔ ပိုးေတြ ေသြးေၾကာတစ္ေလွ်ာက္ စီးဆင္းေနေပမယ္႔ ဆိုုးရြားတာက စာေလးဘာေလး နည္းနည္းပါးပါး ဖတ္ထားေတာ့ အရွက္သိကၡာစိတ္ဟာ ေခါင္းျပဴထြက္လာ။

ဒါေပမယ္႔ အခုမွေတာ့ ဘယ္လို လွည္႔ထြက္ႏိုင္မွာလဲ။ အခန္းလြတ္ထဲမွာ ေနာက္ေက်ာမလံုစြာ မိတ္ကပ္မ်ား တစ္ကိုယ္လံုး ဂရုတစိုက္ မြမ္းမံ လိမ္းက်ံေနမိခဲ႔။ ငါ႔ခႏၶာကိုယ္က သူမ်ားအရသာခံဖို႔ အေသြးအသားနဲ႔ခ်ည္း တည္ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါက ဥာဏ္ရည္ျမင္႔မားၿပီး ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ လူတစ္ေယာက္... လို႔ စိတ္ထဲက ႀကံဳးဝါးေနခဲ႔လည္း ျခယ္သ အၿပီးမွာေတာ့ အတြင္းခံကို အဝတ္ပါးစ လႊားကာ မီးေရာင္ေအာက္ထဲ ဝင္ဖို႔ ေျခလွမ္းစမိတာ။

မိန္းကေလးေတြရ့ဲ အရွက္လံုရံု ဖုံးထားတဲ႔ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈဟာ သူ႔အတြက္ သမာရိုးက် ရႈခင္းလို႔ ထင္စရာရွိေပမယ္႔ သူ႔မ်က္ႏွာက မသတီစရာ အေရာင္ေျပာင္းသြားခဲ႔။ သူလည္း ပညာရွင္ပါလုိ႔ ဘယ္လုိပဲ စြဲမွတ္ထားေပမယ္႔ သူ႔လက္ေတြက ကၽြန္မရဲ႕ အေရျပားကို ထိေတြ႔တိုင္း ကိုယ္ဟန္ျပမႈကို ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးတာလို႔ ခံယူလုိက္ဖို႔ ခက္ေနရဲ့။

ဒီလို ေဒါသ တစိမ္႔စိမ္႔ထြက္လာေပမယ္႔လည္း အံႀကိတ္ မၿပံဳးရဲဘူး။ အသက္ရႈျခင္းကို ပင္႔သက္ထုတ္လို႔ အျပစ္ကင္းစင္ဟန္ႀကိဳးစားရယ္ျပေနရ။ သူ႔ရဲ့ မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ မ်က္လံုးမ်ားကအစ မီးထိုး၊ မွန္ထုိးေနၾကတဲ႔ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ ၿပီတီတီ မ်က္ႏွာမ်ားကို အျမင္ဝါးေနကာ ကင္မရာကိုပဲ ၾကည္႔ေနရ။ ခံႏုိင္ရည္ ရွိရမယ္။ သည္းခံရမယ္။ ဒီနိမ္႔က်မႈေတြဟာ ခဏေလးပဲ။ ငါဟာ သိပ္မၾကာခင္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားေတာ့မွာ... လို႔ စိတ္ထဲမွာ အဖန္ဖန္ရြတ္လို႔။

ဟုတ္တယ္။ လူေတြက အရူးပဲ ။ အထူးသျဖင္႔ ကၽြန္မေပါ့။ ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီးသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ သူ႔ကင္မရာကို ခဏေတာင္းယူၿပီး ပံုေတြကို ႏွစ္လိုစြာ ၾကည္႔ေနမိျပန္။ မ်က္ခံုးပင္႔ထားလို႔ ပိုလို႔ က်ယ္ဝန္းေနတဲ႔ မ်က္လံုးေတြက ရီတီတီ။ မပြင္႔တစ္ပြင့္ ႏႈတ္ခမ္းေတြက ကလူ၏သို႔ ျမဴ၏သို႔ ။ လွစ္ဟ ေဖာ္ျပထားတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္က ရမၼက္ေသြး လွ်ံေစဖြယ္။ ဒါဟာ ေအာင္ျမင္မႈအရင္းခံအေၾကာင္းလား။ ဟင္႔အင္း။ ဘာမွ မေတြးနဲ႔။ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝၿပီး နာမည္ေက်ာ္ၾကားေရးကိုပဲ စိတ္ထဲမွာထား။


သူက အနားေရာက္လာေတာ့ ‘good job’ လို႔ ၿပံဳးၿပီး ခ်ီးက်ဴးလိုက္မိျပန္။ ကၽြန္မ ဒီေလာက္ေတာ့ အမူအရာေကာင္းပါတယ္။ မင္းသမီးျဖစ္မယ့္ သူပဲေလ။ သူက ၿပံဳးၿဖဲၿဖဲနဲ႔ ‘ ေနာက္ဆို မင္းပံုေတြ အင္တာနက္မွာ ပလူပ်ံၿပီး ခ်က္ျခင္း star ျဖစ္ေတာ့မွာ၊ မဂၢဇင္း ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ပါမွာနဲ႔ အခ်ိန္ကိုက္ပဲ ’ ဆိုတဲ႔အခါ အေမက ဘာေျပာမွာလဲလို႔ ဖ်က္ကနဲ အေတြးေရာက္မိရဲ့။ အင္းေလ ပတ္ဝန္းက်င္က ဘယ္လိုေျပာေျပာ နာမည္ႀကီးလာရင္ေတာ့ အေမလည္း ေက်နပ္သြားမွာပါ။

 ဒါေပမယ္႔ ေျဖဆည္ရာမဲ႔သူကေတာ့ ကၽြန္မရယ္သာ။ အဲဒီညမွာ ေသာက္ေနက် ဟင္းရြက္စံု စြပ္ျပဳတ္တစ္ဝက္ေတာင္ မကုန္ႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ ေနာက္ေန႔ မနက္မိုးမေသာက္ခင္မွာတင္ သူ႔အိမ္ေရွ႕ကို ဖုန္းမဆက္ဘဲ ေရာက္သြားခဲ႔တာ။ ကံႀကီးသီစြာပဲ သူက အိမ္မွာရွိေနပါတယ္။ သူ႔ဇနီးက ကၽြန္မကို မုန္းတီးစူးစမ္းတဲ့ သေဘာမ်ိဳးၾကည္႔ေပမယ္႔ မရိုင္းျပဘဲ သူ႔ရဲ႕ အလုပ္ခန္းမွာ ကၽြန္မကို ေစာင္႔ခိုင္းထားခဲ႔တာ။ ေအးစက္ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ အခန္းထဲမွာ ကၽြန္မကေတာ့ အပူဟပ္ေနသလို ေလာင္ၿမိဳက္လႈပ္ခတ္။

အဲဒါေၾကာင္႔ သူ႔ကိုေတြ႔ေတာ့ စကားေတြ နိဒါန္းမပ်ိဳးေတာ့ဘဲ ‘ ဇင္႔ဓာတ္ပံုေတြကို public ကို မျပခ်င္ေတာ့ဘူး။ ရိုးရုိုးသားသားပဲ ႀကိဳးစားခ်င္ ေတာ့တယ္ ’ လို႔ ေျပာမိတဲ႔အခါ သူ႔မ်က္လံုးေတြထဲက မီးလွ်ံေတြ ထြက္လုမတတ္ သည္းမခံႏုိင္ျဖစ္သြားကာ ‘ နင္က ဟိုေကာင္နဲ႔ ခ်ိတ္မိၿပီဆိုၿပီး ငါ႔ကို ကန္ၿပီေပါ႔ ဟုတ္လား ’ လို႔ ဒါရုိက္တာ့ နာမည္ပါ ထည့္ၿပီး အသံအုပ္အုပ္နဲ႔ က်ိတ္မႏုိင္ ခဲမရ ေအာ္ဟစ္ေတာ႔တာ။

ကၽြန္မ အမႈမထားေတာ့ဘူး။ ‘ မဟုတ္ဘူး။ sexual attention မလုပ္ဘဲ ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးနဲ႔ပဲ ေအာင္ျမင္ခ်င္လုိ႔ ’ လို႔ ရွင္းျပေပမယ္႔ သူက အယုတၱ၊အနတၱေတြ ေရရြတ္ေလတာ။ ၿပီးေတာ့ ‘ေ-ာက္ပိုေတြ လာေျပာမေနနဲ႔။ ဟိုေကာင္နဲ႔ အိပ္ရံုနဲ႔ ခြင္တည့္ျပီ ထင္ေနတာ မဟုတ္လား။ ေသတဲ႔အထိေစာင့္။ နင့္လုိ ေကာင္မေတြ သူ႔ဆီမွာ အပံုလိုက္ ’ လို႔ အစခ်ီကာ မၿပီးဆံုးႏုိင္ေအာင္ ဆဲဆိုေနတာမုိ႔ ေဒါသနဲ႔ တကိုယ္လံုး တဆတ္ဆတ္တုန္ရီကာ စကားမဆက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ လွည့္ျပန္လာခဲ့ရဲ့။

ကၽြန္မရဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကို သူဘယ္မွာပဲ သံုးစြဲပါေစ အေရးမထားေတာ့ဘူးလို႔ ေခါင္းမာမာ ေတြးေပမယ္႔ သူငယ္ခ်င္းေရွ႕ေရာက္ေတာ့ မတ္တပ္ပင္ မရပ္တည္ႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းကို ဗဟိုျပဳၿပီး ေျမငလွ်င္ လႈပ္ခံရသလို ယိမ္းယိုင္ၿပိဳလဲသြား။ သူမက ကၽြန္မကို ၾကင္နာေပမယ္႔ သနားဂရုဏာစကား မဆို။ ‘ နင္ ရူးေနလား။ ဒီအထိ ရင္းၿပီးမွ ဘာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနတာလဲ။ နင္ ခုထိ နားမလည္ေသးဘူးလား။ ငါတို႔မွာ သူမ်ားထက္သာတဲ႔ ဘာပါရမီ၊ရုပ္ရည္မ်ား ရွိလုိ႔လဲ။ အားလံုး သူလိုငါလိုေတြၾကားမွာ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္လုပ္ရဲရမွာပဲ။’

ကၽြန္မ ျငင္းမလို႔ ဟန္ျပင္ေနဆဲမွာပင္ တက္သစ္စ နာမည္ရ မင္းသမီးျဖစ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္မကို ဦးေႏွာက္ခၽြတ္ယြင္းေနသူလုိ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ၾကည္႔ကာ ဆက္ေျပာတာက ‘မက္ေဒါနားတုိ႔ ေလဒီဂါဂါတုိ႔ ဘာေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည္႔ပါဦး။ သီခ်င္းဆိုတဲ႔ အႏုပညာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ သူတို႔ ဒီေလာက္ေအာင္ျမင္မယ္လုိ႔ နင္ထင္ေနလား။ စိတ္ကူးမယဥ္စမ္းပါနဲ႔ဟာ။ ခဏသည္းခံလိုက္စမ္းပါ။ ငပိန္းေတြႀကိဳက္ဖို႔ တစ္ခုခုေတာ႔ ခ်ေကၽြးရမွာေပါ့။’

စာေပဆိုရင္ သတင္းေဆာင္းပါးေလာက္သာ ဖတ္လုိ႔ ဥာဏ္တံုးတယ္လို႔ ကၽြန္မထင္ခဲ႔တဲ႔ သူငယ္ခ်င္းရဲ့ ဒႆနေတြဟာ ရင္သပ္ရႈေမာဖြယ္။ ငုတ္တုတ္ကေလး ထိုင္ေနရာက ကၽြန္မ ျပန္မထႏုိင္ေတာ့ဘူး။ စကားစေပ်ာက္ရွကာ မ်က္ရည္အဝုိုင္းသားနဲ႔ သူမကို ေမာ့ၾကည္႔ေနမိခဲ႔။


မယ္႔ကိုး

‘ေလၿငိမ္ေစမယ္႔ ...'

စိတ္ညြတ္ရာေၾကာင္႔ အိပ္မက္မွာ အရုပ္ထင္လာေလသလား။ မိုးသားတိမ္လိပ္ေတြက ညိဳ႕မည္းကာ ဝန္းက်င္တစ္ခြင္လုံး မႈိင္းေမွာင္ေနကာ ။ သူကေရာ။ သူကလည္း တိမ္လိပ္ခဲရိပ္ေတြလို အေရာင္ဆင္တဲ႔ ဝတ္စံုနဲ႔။ လြမ္းလိုက္တာဆိုတာ မျဖစ္သင္႔ဘူး။ တကယ္က ဒီမာေရေက်ာေရ ပလႊားတဲ႔ႏွလံုးသားတစ္ခုကို မျမင္ေယာင္ေဆာင္လို႔ ေက်ာခုိင္းထြက္သြားသင္႔တာရယ္။ ဒါေပမယ္႔ အိပ္မက္ထဲမွာပင္ အမွတ္သည္းေျခမရွိတဲ႔ မိန္းမဟာ သူ႔ကို အနီးဝန္းက်င္က ကၽြမ္းဝင္သူေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးေနမိတာ။

သူကေတာ့ ႏႈတ္ဖြင္႔လုိ႔ပင္ စကားတစ္ခြန္းမဆိုခ်င္ဟန္။ မၿပံဳးမရယ္ဘဲ ခပ္တည္တည္နဲ႔ပင္ အနားမွာ ရွိေနရာက ခံုတန္းလ်ားတစ္ခုမွာ အတူယွဥ္ထိုင္မိတာ။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ စိတ္ေအးၾကည္သာစြာ သူ႔ကို ၾကည္႔မိတဲ႔အခါ မိုးမရြာခင္ မိုးႀကိဳးပစ္ခံခဲ႔ရတာ။ အိပ္မက္ထဲမွာေတာ႔ ကိုယ္႔အေလာင္းကိုယ္ မျမင္ခဲ႔ပါဘူး။ အိပ္မက္ရဲ႕ ျပင္ပမွာေတာ႔ ရင္ကြဲနာက်ေသႏုိင္တဲ႔ မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ ရုတ္ခ်ည္းလန္႔ႏုိးကာ အိပ္ရာထက္မွာ ေခ်ာက္ခ်ားစြာ ထထုိင္မိ။ အက်င္႔ရေနတဲ႔ လက္ေတြက ဖုန္းကို ၾကည္႔လုိက္ေတာ့ ၃ နာရီ ၂၃ မိနစ္။

အရုဏ္ဦးမွာ မက္တဲ႔ အိပ္မက္ေတြက မွန္တတ္သတဲ႔လား။ မဟုတ္ဘူး။ သူနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ အိပ္မက္ေတြက မပက္သက္ခင္မွာတင္ မွန္လြန္းေနခဲ႔တာ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအိပ္မက္ေတြဟာ တစ္လအတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္လာတတ္တာ။ ေၾကာက္လုိက္တာ။ မဟုတ္ဘူး။ စကားလံုးကို ျပင္ရမွာ။ ဒါေပမယ္႔ အခုထိ ဆက္စပ္ေသာေဝါဟာရကို မရွာႏုိင္ေသးပါ။
အိပ္မက္ထဲမွာ သူက…။ မဟုတ္ဘူး။ သူရဲ႕ လက္စြပ္။ မဟုတ္ေသးဘူး။ သူ႔ရဲ႕ လက္စြပ္က ဘယ္ဖက္လက္သူၾကြယ္မွာ။ ဘယ္လုိေျပာရမွာပါလိမ္႔။ ကၽြန္မ ေပ်ာက္ဆံုးေနတယ္။ စကားလံုးေတြကလည္း အေဝးလြင္႔ေပ်ာက္ကြယ္ေနရဲ႕။ ကိုယ္ခ်င္းစာမယ္႔သူ ရွိပါ့မလား။ ရူးသြပ္သြားတဲ႔သူေတြမွာသာ ဒီလုိအေျခအေနမ်ိဳးႀကံဳရႏုိင္တာရယ္။

အျမင္ေဝေဝါးေနေပမယ္႔ မ်က္ရည္က်လုိ႔ မရဘူး။  ျပတ္သားၾကည္လင္ေနတဲ႔အာရံုသိစိတ္မွာ သူ႔ပံုရိပ္သာ။ ပလက္တီနမ္လို သတၱဳဆိုတာမ်ိဳးထက္ သံျဖဴလိုမ်ိဳး သတၱဳနဲ႔ဆင္တူေသာ၊ မ်က္ႏွာျပင္မွာ အေၾကာင္းအျခစ္ေလးေတြနဲ႔ လက္စြပ္ကို ဘယ္ဖက္လက္သူၾကြယ္မွာ ဝတ္ဆင္ထားတဲ႔သူ။  ဘယ္ေလာက္အျဖစ္ဆိုးလုိက္တဲ႔ မိန္းမပါလဲ။ လက္စြပ္ေလးမွာ ပါးလႊာလြန္းတာမုိ႔ သူ႔လက္ကို ထိရွမွာ စိတ္ပူပန္ေသာကေရာက္ေနေသးသတဲ႔။ ကၽြန္မသိတာေပါ့ သူရယ္ေနလိမ္႔မယ္ဆိုတာ။ ရွိေစေတာ႔။ ဝန္ခံရဲပါတယ္။ အျမင္ကန္းမတတ္ခ်စ္မိသူမုိ႔ သူ႔လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ နာက်င္ေနမွာ အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ စိုးရိမ္ပိုေနမိသူပါ။


ဒီတစ္ညေတာ႔ ငိုပါရေစဦး။ အသိဥာဏ္ေပ်ာက္ေနတဲ႔ မိန္းမဟာ ေျခတုန္လက္တုန္နဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာကို ဖြင္႔တယ္။ ဘယ္ဖက္လက္သူၾကြယ္မွာ လက္စြပ္ဝတ္ဆင္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ‘why do we wear rings on the left hand’ လို႔ Google မွာ ရိုက္ၿပီး ရွာတယ္။ ရလာတဲ႔ အေျဖက လက္ထပ္လက္စြပ္၊ သစၥာတုိင္လက္စြပ္ေတြကို ဘယ္ဖက္လက္သူၾကြယ္မွာ ဝတ္ဆင္ၾကပါတယ္တဲ႔။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ေရွးလူေတြဟာ vena amoris လို႔ ေခၚတဲ႔ ေသြးေၾကာဟာ ႏွလံုးသားနဲ႔ တုိက္ရိုက္ဆက္သြယ္ထားတယ္လို႔ မွားယြင္းယံုၾကည္ခဲ႔ၾကသတဲ႔။ ဒါေၾကာင္႔ လက္စြပ္နဲ႔ႏွလံုးသားကို ခ်ည္ေႏွာင္ထိေတြ႔ေပးႏုိင္ေအာင္  လက္ထပ္လက္စြပ္ကို ဘယ္ဖက္လက္သူၾကြယ္မွာ ဝတ္ဆင္ၾကသတဲ႔ေလ။ မ်က္ရည္ဟာ မတားဆီးႏုိင္ခင္ တရေဟာက်လာခဲ႔။ Great! ဒီအာေမဋိတ္အျပင္ ဘာမ်ား ေရရြတ္ႏုိင္ဦးမွာလဲ။

ေကာင္းတယ္။ သိပ္ေကာင္းတဲ႔ အိပ္မက္ပဲ။ ခပ္ရြဲ႕ရြဲ႕မိန္းမဟာ ဒီလိုေတြးေနေပမယ္႔ ကြန္ပ်ဴတာကို ပိတ္ၿပီး မအိပ္ရဲဘူး။ အိပ္မက္က ဆက္ရန္မရွိဘူးလုိ႔ ဘယ္သူေျပာလဲ။ ဒီတစ္ခါ အိပ္မက္ထဲမွာ ကၽြန္မက မဂၤလာအခမ္းအနားဆီ မၾကြေရာက္ေနပါဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ အာမ,မခံႏုိင္ပါဘဲ။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး မေလွာင္ပါနဲ႔။ အိပ္မက္မက္ၿပီးေသသြားတဲ႔လူ မရွိဘူးလို႔ မေျပာပါနဲ႔။

အသက္ထြက္ခါနီးလူလိုပဲ အသက္ဝဝ ရႈလို႔ မရဘူး။ အခ်ိန္သိပ္မက်န္ေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။ သံဃာေတာ္ေတြ ေဟာတဲ႔တရားကို ျပန္ၾကားမိတယ္။ ေတြ႔ဆံုႀကံဳခိုက္ဟာ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ႏုိင္တာမုိ႔ အျပစ္ေတြ ျပဳမိရင္ ေျပေအာင္  ေတာင္းပန္သင္႔တယ္တဲ႔။ သူ႔ကို မျမင္ရေပမယ္႔ သူရွိရာအရပ္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ေျပာမိရဲ႕။
 ‘တင္တဲ႔ အျပစ္ေတြကိုလည္း ေက်ပါတယ္။ မရည္ရြယ္ဘဲ ျပဳမိခဲ႔တဲ႔ အျပစ္ေတြ ရွိရင္လည္း ခြင္႔လႊတ္ပါ။’

ယံုပါ။သံသရာအစဥ္အဆက္ဆိုတာ ဒီမွာပဲ နိဂံုး။…။ 

မယ္႔ကိုး

01 April 2012

ဂုဏ္ျပဳမခံရေပမယ္႔ ႀကီးပြားရွင္သန္ေနဆဲ

မၾကာေသးတဲ႔ ႏွစ္မ်ားစြာက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေပါ႔ပ္ကဗ်ာမ်ားဟာ Sunday သတင္းစာမ်ားရဲ႕ ျဖည္႔စြက္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနစဥ္မွာ ဘာသာစကား (L=A=N=G=U=A=G=E) ကဗ်ာဆရာေတြကလည္း ေရွးရိုးစဥ္လာကဗ်ာေတြနဲ႔ အျပိဳင္အဆုိင္ျဖစ္လာပါတယ္။ တကၠသိုလ္အမ်ားစုရဲ႕ ဌာနေတြမွာ ဖန္တီးသူကလြဲၿပီး တျခားသူမ်ားသတိမျပဳႏုိင္ ၊ လက္လွမ္းမမွီႏိုင္ေအာင္ ေဝးကြာေနတဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ တျခားအရည္အေသြးညီ ကဗ်ာသစ္ေတြဟာ ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚေနပါတယ္။ 

The Experioddicist, Alabama Dogshoe, Moustache, Noosepapers, NRG, Kaldron, Score, Missonary Stew ဆိုတဲ႔ နာမည္မ်ားဟာ ဘယ္ေတာ႔မွ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပ်ံႏွ႔ံမသြားတဲ႔ လစဥ္၊အပတ္စဥ္ထုတ္ ေယ်ဘူယ်ေပၚပင္စာေစာင္မ်ားျဖစ္ၿပီး ဒီကဗ်ာတစ္ခ်ိဳ႕ရဲ႕ နမူနာမ်ားကို အဲဒီစာေစာင္မ်ားမွာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ကဗ်ာသစ္မ်ားရဲ႕ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာအေကာင္းဆံုးဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေကာင္း ကြဲျပားေနေပမယ္႔လည္း အနည္းဆံုးစရိုက္လို႔ေခၚေဝၚလုိက္တာနဲ႔ တတ္ႏုိင္သမွ်စကားလံုးအနည္းဆံုးနဲ႔ အလုပ္ၿပီးေျမာက္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိၾကပါတယ္။

 ဒါေပမယ္႔ အၿမဲမဟုတ္ေပမယ္႔လည္း ကဗ်ာမွာ ရုပ္ပံုနည္းပညာအထိ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ အသံုးျပဳၾကတယ္။ အခုခ်ိန္မွာ minimalist ဆိုတဲ႔ အေခၚအေဝၚက အႏုပညာတစ္ဝန္းလံုးက အထူးသျဖင္႔ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ နဲ႔ ပန္းပု ( ဗိသုကာမွာလည္း Minimalist အတြက္ တစ္ေနရာရွိပါတယ္ ။ ဘာသာျပန္သူ )တုိ႔ကအစ သံုးစြဲေနကာ အမ်ားနဲ႔ဆုိင္တဲ႔အသံုးျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ မေသခ်ာရႈပ္ေထြးဖို႔တစ္ခ်ိဳ႕ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ အႏုပညာမ်ိဳးတူအမ်ားစုမွာ ဒီစကားလံုးက အသံုးျပဳခံရၿပီး မသပ္ရပ္လြန္းေသာေၾကာင္႔ ပုိၿပီးရွင္းလင္းကာ အေၾကာင္းသင္႔ဆီေလ်ာ္ေအာင္ စာေပကိုပဲ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ဒီစာမွာ အာရံုစိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘာနာမည္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုေဆြးေႏြးေနတဲ႔ ဒီကဗ်ာပံုစံကို ဆန္းသစ္တီထြင္မႈနဲ႔ ၾကမ္းတမ္းစူးရွမႈရဲ႕ နာမူနာအျဖစ္ မွတ္ယူႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ ဒီကဗ်ာအက်ိဳးအတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္စားေနတဲ႔ အတတ္ပညာတုိးခ်ဲ႕မႈ ကဗ်ာအားလံုးရဲ႕ နမူနာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ခုစလံုးအတြက္ ေဆြးေႏြးဖို႔ ထုိက္တန္ပါတယ္။ Minimalist ကဗ်ာ ဘယ္ကစတင္တယ္။ ဘယ္သူစၿပီး တီထြင္တယ္ဆိုတာ မရွင္းလင္းေပမယ္႔ ျဖစ္ႏုိင္ေျခက စကားတစ္လံုး၊ စကားရပ္တစ္ခု နဲ႔ တျခားအရမ္းခ်ံဳ႕ထားတဲ႔ ကဗ်ာမ်ားဟာ ႏွစ္ဆယ္ရာစုပုိင္းက ဒါဒါဝီဒီမ်ား (dadaists ) ၾကားမွာတည္းက ျမန္ဆန္ထူးျခားစြာ စုေဝးေနခဲ႔ၾကပါၿပီ္။ Minimalist ကဗ်ာကို အေထာက္အကူူျပဳေပးတဲ႔ တတိယေျမာက္အေရးႀကီးအခ်က္က ၁၉၅၀၊ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္မတုိင္မီက ေပၚေပါက္ခဲ႔ေသာ အျမင္ေတြကို စုစည္းက်ဥ္းပစ္လိုက္တဲ႔ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔နယ္ပယ္အတိုင္းအတာ က်ဥ္းေျမာင္းမႈကို မလြန္ဆန္ႏုိင္တဲ႔ concrete ကဗ်ာေရြ႕လ်ားမႈက စၿပီး ျပဳလုပ္ဖန္တီးေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ ဟိုကၠဳကဗ်ာေတြ ႀကီးထြားရွင္သန္လာျခင္းကလည္း ႀကီးမားတဲ႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ထဲရွိတာ ေျပာရရင္ေတာ႔ မူရင္း minimalist ကဗ်ာေတြက အေမရိကားနဲ႔ ကေနဒါႏိုင္ငံေတြမွာ ၆၀ နဲ႔ ၇၀ႏွစ္မ်ား ေႏွာင္းပိုင္းက Aram Saroyan နဲ႔ Richard Kostelanelz ရဲ႕ တစ္လံုးကဗ်ာမ်ား မေရးဖြဲ႔ခင္အထိ မစတင္ခဲ႔ပါဘူး။ ေရြ႕လ်ားမႈလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ႔ ဒီကဗ်ာေတြဟာ Geof Huth , Jonathn Brannen, Karl Kempton နဲ႔ တျခားကဗ်ာဆရာမ်ား ပါဝင္လာတဲ႔ ၈၀ႏွစ္မ်ား အလယ္တုိင္ေအာင္ အမ်ားစုဟာ မျမင္ရဘဲျဖစ္ေနခဲ႔ပါတယ္။ 

ဒီေရးစီးေၾကာင္းဟာ ေသးငယ္ေပမယ္႔ တတ္ႏုိ္င္သွ် ေလ႔လာရေလာက္ေအာင္ေတာ့ ႀကီးထြားေနပါၿပီ။ နားလည္ရလြယ္တဲ႔ ထူးထူးျခားျခားနမူနာတစ္ခုက George Swede ရဲ႕ Minimalist ကဗ်ာ ျဖစ္ၿပီး ဒီေလ႔လာမႈကို စတင္ဖို႔ေနရာျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ရသေလာက္ျဖစ္တယ္။ ဒီကဗ်ာထဲမွာ စကားလံုးႏွစ္လံုးမွ်နဲ႔ သူခိုးတစ္ေယာက္ရဲ႕ တရားမဝင္ခိုးထုတ္မႈကို ႏႈတ္နဲ႔ သရုပ္ေဖာ္တာထက္ပိုၿပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ႔ ရႊင္ျမဴးဖြယ္ေကာင္းေအာင္ ေဖာ္ျပႏုိင္ပါတယ္ 

 


ဒီလုိပံုစံမ်ိဳးကိုပဲ Adam Gamble ရဲ႕ ကဗ်ာမွာလည္း အလားတူေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။



ပိုၿပီးအလွမ္းက်ယ္တဲ႔ ကဗ်ာေတြဟာ အမ်ားအားျဖင္႔ Richard Kostelanetz ရဲ႕ Genesis ကဗ်ာတြဲမွ တစ္လံုးရုပ္ပံုကဗ်ာမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ပုဒ္စီဟာ စာမ်က္ႏွာအျပည္႔ျဖည္႔ထားတဲ႔ ျခားနားတဲ႔ပံုႏွိပ္လက္ရာေတြနဲ႔ ဘုရားသခင္ဖန္းဆင္းတဲ႔ ခုႏွစ္ရက္တာကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ 
ပထမဆံုး အလင္း ‘LIGHT’ ကဗ်ာက လမ္းေဘးမွာ ေဆးမႈတ္ထားတဲ႔ စားလံုးေရးနည္းမ်ိဳးနဲ႔ ပံုႏွိပ္ထားေပမယ္႔လည္း ဖမ္းစားႏုိင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ဆိုေတာ့ (၁) စာလံုးက အျဖဴေရာင္စာရြက္ရဲ႕ေနာက္မွာ အနက္ေရာင္စာရြက္က ထပ္လွ်က္ရွိေနလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ (၂) ေရွ႕စာရြက္က စားလံုးငယ္နဲ႔ ေရးထားတဲ႔ေခါင္းစဥ္လို အနားသတ္ဟာ က်စ္လစ္ကုပ္ရုပ္မေနဘဲ စာလံုးႀကီးေတြက ထင္းလင္းပိိတ္သည္းေနပါတယ္။ (၃) စာလံုးေတြဟာ ေပါင္းစပ္ေနၿပီး ဒါဟာ အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ႔စကားလံုးလို႔ မထင္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အလင္းစကားလံုးေတြကိုယ္၌က -- နားလည္ေအာင္မရွင္းလင္းခင္မွာပဲ လံုးလံုးလ်ားလ်ား စီေလ်ာ္တဲ႔ေပါင္းစည္းမႈ၊ လြန္လြန္ကဲကဲ စီးဆင္းေနတဲ႔ ေရွ႕ေျပးစကားလံုးလိုျဖစ္ေစပါတယ္… အရာအာလံုးအတြက္ေပါ႔။
‘ေကာင္းကင္ဘုံ’ကဗ်ာက အနက္ေရာင္ေနာက္ခံမွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေဖာ္ျပတဲ႔ပံုစံမ်ိဳးကိုပဲ နည္းတူယူထားပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ စာလံုးငယ္ရဲ႕ စာလံုးပံုစံအပိုင္းအစေတြဟာ ၾကယ္ပံုစံအခ်ိဳးအစားနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီစြာ စာစပ္ထားတယ္လုိ႔ ထင္ရေစပါတယ္။ ဒီစာလံုးအပိုင္းအစေတြက ကဗ်ာတြဲရဲ႕ ေခါင္းစဥ္လုိပဲ ညကို ဖံုးကြယ္ပိတ္ဆီးကာ လင္းလက္ေတာက္ပေနတာမ်ိဳးထက္ ညအေမွာင္မွာ ၾကယ္ေရာင္ စိမ္႔ယိုက်ေနတာကို မွန္းဆမိေစႏုိင္တဲ႔ ျပဳလုပ္ခ်က္ကို အနားသတ္ေတြမွာ ထည္႔ထားပါတယ္။ Kostelanetz ရဲ႕ ကဗ်ာတြဲမွ က်န္တဲ႔ကဗ်ာမ်ားကလည္း ႏႈိင္းယွဥ္ေလာက္စရာ ထိထိေရာက္ေရာက္အဆင္႔ငါးခုနဲ႔ သူ႔ဇာတ္လမ္းကဗ်ာတြဲကို ၿပီးဆံုးေစပါတယ္။ 

ဆက္ရန္... 
MNMLST POTERY by Bob Grumman