28 November 2013

အရူးခ်စ္

အခ်စ္နဲ႔ ႀကံဳရခ်ိန္ကစၿပီး သူမမွာ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာျပႆနာရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတိထားမိသည္။ သူမသည္ ဘာေၾကာင္႔ သူမအေပၚ စိမ္းကားပစ္ပယ္သူကို ခ်စ္ရသနည္း။ မျဖစ္သင္႔ၿပီ မဟုတ္ေလာ။ စိတ္ေရာဂါအထူးကုႏွင္႔ သြားေရာက္ကုသရေတာ႔မည္ ထင္သည္။အေမက သူမအေပၚ လႊမ္းမိုးႏိုင္ဆဲ ထင္သည္။ သူမသည္ အေမ႔လို သူမအေပၚေအးစက္နာက်င္ေစသူကို ခ်စ္မိေနေလသည္။ 

တကယ္ေတာ႔ သူမသည္ မရေသာအခ်စ္ကို အစားထိုးဖုိ႔အတြက္ ကိုယ္႔ကိုခ်စ္သူကို ေရြးရမည္မဟုတ္ပါေလာ။ ဒါေပမယ္႔ ထင္သေလာက္လြယ္ေသာအေရး မဟုတ္ေပ။ သူမမွာ ထိုခ်စ္တယ္လုိ႔ ေျပာသမွ်ကို မယံုၾကည္ႏုိင္ေသာ စိတ္ေရာဂါလည္း ရွိခဲ႔ၿပီထင္သည္။ အေမ႔အခ်စ္ကို မယံုၾကည္လွ်င္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ် မယံုၾကည္ဘူးလို႔ ဆိုၾကတယ္မဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကိုယ္႔ကိုခ်စ္တယ္လုိ႔ ေျပာသူေတြကို လက္မခံခဲ႔တာလား။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ အျပစ္ရွာေနခဲ႔သလား။ 

စိတ္ေရာဂါစာအုပ္ေတြဖတ္ရတဲ႔အခါ အေမ႔အခ်စ္ကို မရသူမ်ားက ေဘးႏွစ္ခုႀကံဳေတြ႔ရသည္ဟု ဆိုသည္။ တစ္မ်ိဳးမွာ အေမေနရာကို ယူၿပီး တစ္ဖက္သားကို သားသမီးကို ခ်စ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ တစ္ဖက္သားကို အေမေနရာမွာ ယူေစၿပီး ကိုယ္႔ကို သားသမီးလုိ ခ်စ္ေစလိုျခင္းျဖစ္သည္။ သူမက ေနရာႏွစ္မ်ိဳးကို တၿပိဳင္တည္းေရာက္ေနတာ ျဖစ္မည္။အေမေနရာမွာ ေနၿပီး သူ႔ကို ခ်စ္သလုိ သူ႔ကလည္း ကိုယ္႔ကို အေမတစ္ေယာက္လုိ ျပန္ခ်စ္ေစလိုသည္။

 

ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔အခ်စ္ကို ျပသခြင္႔မရ၊ သူ႔အခ်စ္ကိုလည္း မရလို႔ သိတဲ႔အခ်ိန္မွာ ေျခလွမ္းက လြင္႔စင္ယိုင္နဲ႔သြားသည္။ အသည္းႏွလံုးမွာ နာမက်န္းခ်ဴခ်ာသြားသည္။ အိပ္မက္မွာ တစစီ ဖြာလန္မြေၾကသြားသည္။ အရာအားလံုးကို လက္လႊတ္ၿပီး ထြက္ေျပးခ်င္သည္။

မင္းသား၊ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ အႀကိဳက္တူသူေတြ႔တဲ႔အခါ ‘ယူလုိက္။ေပးတယ္။အသည္းကြဲသမားပဲ လုပ္ေတာ႔မယ္’ လို႔ ညီမေလးတစ္ေယာက္ ေျပာတတ္တဲ႔စကားကလည္း နားထဲက မထြက္။ သူကေနာက္ေျပာင္ေျပာေပမယ္႔ သူမေသြးထဲမွာ အသည္းကြဲၿပီးသာ ေနလိုတဲ႔ ဗီဇစိတ္ျဖစ္ေနသလားလုိ႔ သံသယျဖစ္မိသည္။ ကိုယ္႔ကို္ယ္ကိုယ္ရန္ရွာလုပ္ႀကံတတ္ေသာ မေကာင္းဆိုးရြားတစ္ေကာင္ ရင္ထဲမွာ ရွိေနၿပီ ထင္သည္။ အႏုစားေသေၾကာင္းႀကံျခင္းတစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္လိမ္႔မည္။

အသည္းကြဲသမားပဲလုပ္မယ္လုိ႔ ဆိုခဲ႔တဲ႔ညီမေလးကေတာ႔ အသည္းကြဲသမားျဖစ္တဲ႔အခါ ဥာဏ္ပညာေတြ ကြန္႔ျမဴးလြန္းလို႔ပါ ဆိုသည္။ နာက်င္မွ အႏုပညာလွတယ္လို႔ ဆိုၾကတာ နားလည္သည္။ အသည္းကြဲရာမွ မေတာ္တဆကဗ်ာဆရာျဖစ္လာသူဆိုတဲ႔ ကဗ်ာဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕စကားကို ၾကားဖူးသည္။ ေလာကမွာ လူႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။ တစ္မ်ိဳးက သူမ်ားကို နာက်င္ေအာင္လုပ္ၿပီး သာယာမႈရွာသူ၊ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ကိုယ္႔ကိုနာက်င္ေအာင္လုပ္ၿပီး သာယာမႈရွာသူဟု အိုရႈိးေျပာတာ ဖတ္ဖူးသည္။

သူမက နာက်င္မႈကို စိုးေၾကာက္လွသူ ျဖစ္သည္။ ဒါျဖင္႔ ဘာေၾကာင္႔ အသည္းကြဲမယ္လုိ႔ ေဟာစာတမ္းခ်ိတ္ဆြဲတားျမစ္ထားေသာ လမ္းကိုမွ ေလွ်ာက္ခ်င္ရပါသလဲ။ ထြက္ေျပးဖုိ႔ ႀကံသည္။ ဒါေပမယ္႔ အႏုိင္မခံ၊ အရႈံးမေပးစိတ္ျဖင္႔ လမ္းဆံုမွာ ေပကပ္ရပ္ေနျပန္သည္။ ခ်စ္လို႔ အသည္းကြဲမည္႔အေရးထက္ မခ်စ္မိေအာင္ မုန္းေယာင္ေဆာင္ရသည္က ပိုလို႔နာက်င္ခံခက္ေလသည္။ ထိုခက္ခဲေသာေရြးခ်ယ္မႈမွာ သူမ အမွန္တကယ္ရူးေလၿပီ။

သူမ ဘာတတ္ႏုိင္သနည္း။‘မင္းကို ခ်စ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါ က စိတ္ေရာဂါျဖစ္ေနတာ။ အဲဒါေၾကာင္႔ ခ်စ္တယ္လို႔ စိတ္ထင္ေယာင္ထင္မွား၊ ဂေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားျဖစ္ေနတာ။’လို႔ ေျပာဦးမည္။ ဘယ္ေတာ႔မွ အညံ႔ခံမည္ မဟုတ္။ အခ်စ္ရူးလို႔ ကင္ပြန္းတပ္ခံရမည္ထက္ ရူးလုိ႔ခ်စ္မိတာကြဟု လက္တစ္လံုးျခားေျပာဦးမည္ေလ။ ။

 
 မယ္႔ကိုး

27 November 2013

အၾကြင္းမဲ႔


လြန္ခဲ႔ေသာေန႔က အေမြမရမယ္႔ ေမြးစားညီမတစ္ေယာက္က အၾကြင္းမဲ႔အခ်စ္အေၾကာင္း အက်ယ္ခ်ဲ႔ေရးပါလို႔ ေျပာလာပါတယ္။ မခ်စ္တတ္သလို၊ အခ်စ္ငတ္သူကို ေလွာင္ေလသလားလုိ႔ပင္ ထင္စရာရွိရဲ႕။ သို႔မဟုတ္က ေခ်ာက္ကမ္းပါးနက္နက္ထက္မွာ ကျပမယ္ဆို အလြန္ၾကည္႔ေကာင္းမွာပဲ ဆိုတဲ႔ ျမွဴဆြယ္ျဖားေယာင္းျခင္းလည္း ျဖစ္ေပလိမ္႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္   ေထာင္ေခ်ာက္၊ပိုက္ကြန္ကို မျမင္ေသာ သတၱဝါကဲ႔သို႔ တဇြတ္ထိုးတုိးဝင္ေျခခ်ၾကည္႔ခ်င္ေသးရဲ႕။ 

တကယ္ေတာ႔ ထိုမွ်ခက္ခဲေသာ ဘာသာရပ္ကို သူမ မကၽြမ္းက်င္ပါ။ ဒါေပမယ္႔  မေျပးေသာ္ ကန္ရာရွိဆိုသလို မ်က္ႏွာစာအုပ္ေပၚမွာ အက်ဥ္းမွ်ေရးခဲ႔မိေသာ သူမရဲ႕ အျပစ္ေတြသာ ျဖစ္ေတာ႔တာ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ေကတီပယ္ရီရဲ႕ အၾကြင္းမဲ႔ (unconditionally) ဆိုတဲ႔ သီခ်င္းကို အခုတေလာနားေထာင္ေနေသာေၾကာင္႔ရယ္။ စာတန္းထုိးအေခြေလးက မိန္းကေလးႏွစ္ဦးအခ်စ္ (lesbian theme) ဆိုေတာ႔ အေတြးအေခၚ၊တင္ျပပံုကိုလည္း ႏွစ္သက္မိသလို စာသားေတြကလည္း အထူးေကာင္းမြန္ေပမယ္႔ စာေၾကာင္းတစ္ခုကိုေတာ႔ ခိုးလိုးခုလုျဖစ္ေနမိျခင္းက အရင္းခံအေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။

 

 ‘ Will do you the same for me?’ တဲ႔။ ငါ႔အတြက္ အဲဒီလုိမ်ိဳး မင္းလုပ္ေပးႏုိင္မလားတဲ႔။ ဒါ အၾကြင္းမဲ႔အခ်စ္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ႔ဘူးလို႔ ထင္ရဲ႕။ အျပစ္ေျပာလိုတာ မဟုတ္ရပါ။ အၾကြင္းမဲ႔အခ်စ္ကို စဥ္းစားမိျခင္းမွ်သာ။ အၾကြင္းမဲ႔အခ်စ္ဆိုတာ ပုထုဇဥ္ေတြစိတ္မွာ တည္ႏုိင္ရဲ႕လား။ လူဆိုတာ ေပးဆပ္မႈေနာက္မွာ ( ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ မသိဘဲနဲ႔ပင္) ေမွ်ာ္လင္႔မိတတ္တာ သဘာဝမဟုတ္လား။ ခ်စ္ျခင္းဟာ သူ႔အက်ိဳးလိုလားျခင္းဆိုလွ်င္ ထိုေစတနာလုပ္ေဆာင္မႈအတြက္ ပီတိကိုမွ် မေမွ်ာ္လင္႔သင္႔ဘူးလို႔ ယံုၾကည္ေနမိပါတယ္။

အခ်စ္ကို သစ္ပင္တစ္ပင္ပ်ိဳးသလို သေဘာထားပါတယ္ ဆိုရင္လည္း အသီး၊အပြင္႔အစထားကာ အရိပ္ေသာ္မွ် မည္သည္႔တုန္႔ျပန္မႈကိုမွ မေမွ်ာ္လင္႔စေကာင္း။ ဒါေပမယ္႔ ေပးဆပ္ျခင္းလုိ႔ မသံုးဘဲ ၾကည္ျဖဴစြန္႔လႊတ္ႏုိင္ရဲ႕လား။ သူ႔အေပၚ အၾကင္နာအလွ်ံပယ္ထားေပမယ္႔ သူက ကိုယ္႔ေစတနာကို ျငင္းပယ္ေသာအခါ၊ မထီမဲ႔ျမင္ မသိက်ိဳးကၽြံျပဳတဲ႔အခါ၊ ေနာက္ဆံုး ေစာ္ကားပ်က္ရည္ျပဳလွ်င္ပင္ နာက်ည္းေဒါသသည္းတဲ႔စိတ္မွ် မျဖစ္သင္႔ေပမယ္႔ တတ္ႏုိင္ရဲ႕လား။ ျခြင္းခ်က္မရွိခ်စ္လိုတယ္ဆိုလွ်င္ အမွီအခုိကင္း လြတ္လပ္ျခင္းကို ခံစားနားလည္တတ္မွ ျဖစ္ေပမယ္႔ အသိေခါက္ခက္ အဝင္နက္တဲ႔ ေဆးခါးသစၥာတရားမဟုတ္ပါလား။

ေမးခြန္းေလးတစ္ခု ဆိုခြင္႔ျပဳပါ။ ေအာက္ပါကဗ်ာကိုဖတ္ၿပီး ခံစားမိတာေလးကို မွ်ေဝေပးေစခ်င္ပါတယ္။

 ႏွင္းဆီပြင့္

 လယ္ေတာကအျပန္
 ပန္ခ်င္တယ္ ခေရဖူးဆိုလို႔
 ေမာင္ခူးကာေပး
 မနက္တုန္းဆီက
 ေက်ာ့ဆံုးကို ေမာင္ျမင္ေတာ့
 သူ႔ဆံပင္ႏွင္းဆီပြင့္ေတြနဲ႔
 ဂုဏ္တင့္တယ္ေလး။

မင္းသု၀ဏ္

ထိုကဗ်ာကို ဖတ္ၿပီးေသာအခါ (၁) ပန္းခူးသမားေလးကို ကိုယ္ခ်င္းစာ သနားသေလာ။ (၂) ခေရကို မေစာင္႔စား၊ ႏွင္းဆီကိုလက္ခံထားတဲ႔ မိန္းကေလးကို အဆိုးျမင္ အျပစ္ဖုိ႔သေလာ။ (၃) ႏွင္းဆီျဖင္႔ ဂုဏ္တင္တဲ႔ မိန္းကေလးအတြက္ မုဒိတာပြားသေလာ။ အမွတ္ေပးပံုက ရွင္းပါတယ္။ ေကာင္မေလးအတြက္ မုဒိတာပြားႏိုင္လွ်င္ အၾကြင္းမဲ႔အခ်စ္ ပထမဆင္႔ေအာင္ၿပီ မဟုတ္ပါလား။

ေနပါဦး။ ဘာျဖစ္လုိ႔ သူမက ဒီေဝါဟာရကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုေနရပါလလဲ။ သူမနဲ႔ မသက္ဆိုင္ေသာ အရာသာ။ အခ်စ္ဆိုေသာအရာကို ေျပာဆိုျခင္းငွာ မစြမ္းသာေသာ မိန္းမမွာ သူမျဖစ္ပါတယ္။ သူကလည္း ခေရဖူးေလးမ်ားကို လိုခ်င္တယ္လုိ႔မွ် မေျပာခဲ႔သူပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူက လိုခ်င္တယ္လို႔မဆိုထား ႀကိဳက္တယ္လို႔ အရိပ္အေငြ႔မွ်ေျပာရံုႏွင္႔ ေခ်ာ္ရည္သမုဒၵရာကို ျဖတ္ရ၊ ပင္ခ်င္းယွက္ေနတဲ႔ လူသတ္ႏြယ္ေတာကိုပင္ ဝင္ရ၊ မက္ေစာက္တဲ႔ေရခဲေတာင္ကို တက္ရပါေစ ခေရပင္ေအာက္ အေရာက္သြားလိုတဲ႔ သူမျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ႔ ကဗ်ာထဲကလို ေျမမွာ ေၾကြက်ၿပီးသားေတြ ခေရပန္းေလးမ်ားကို မေကာက္ယူဘဲ အပင္ေပၚက အဖူးကေလးမ်ားခူးကာ ဖက္စိမ္းကေလးေပၚမွာ လက္ကိုင္ပုဝါေလးကို ေရဆြတ္ၿပီး တညသိပ္ထားမယ္။ အရုဏ္က်င္းတဲ႔အခါ ေျမမခေသာ၊ ဖုန္မႈန္႔အမႈိက္ ကင္းစင္ေသာ ခေရပြင္႔ ေဖြးေဖြလြလြေလးမ်ားအထဲမွ အလွဆံုးမ်ားကိုေရြးကာ ေပးခ်င္လိုက္တာေလ။ ငိုမိေတာ႔မယ္ ထင္တယ္။ သူ႔အရိပ္ေလးကို ျမင္ရဖို႔ သြားေရာက္ၾကည္႔ႏုိင္ခြင္႔မွ် မရွိသူရယ္ေလ။

ႏႈတ္မဆက္ဘဲ ထားရစ္ခဲ႔သူကို ‘ရက္စက္လိုက္တာ’ဟုပင္ စကားနာမွ် မဆိုရက္ႏုိင္သူျဖစ္ရဲ႕။ ဒါေပမယ္႔ သူမ မ်က္ရည္မက်ပါ။ ရယ္ရင္ပုလဲ၊ ငိုရင္ရြဲျဖစ္မယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ သူ႔ေၾကာင္႔ဆုိတဲ႔ ပေယာဂ အခိုအကပ္မၿငိတြယ္ေစခ်င္ပါ။ ခက္တာက သူမရဲ႕ရင္ကြဲနာက်ျခင္းမွာ သူႏွင္႔သက္ဆိုင္ေနပါတယ္။

သူက ႏွိပ္စက္ကလူျပဳသူ မဟုတ္ပါ။ သူက သူမရင္ကိုခြဲကာ ႏွလံုးသားကို ထုတ္ယူသြားတဲ႔အမႈ မျပဳလုပ္ပါ။ သူက ပကတိအျပစ္ရွင္းကာ လြတ္လပ္စိတ္ထားရွိသူသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာမွာ သူေက်ာခုိင္းလုိက္တဲ႔ အခ်ိန္မွစလို႔ သူမရဲ႕ႏွလံုးသားက သူ႔ေနာက္ကို ဖဝါးေျခထပ္လုိက္ကာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗာဟီရမ်ားေသာသူက သူ႔အရိပ္လိုျဖစ္ေသာ သူမအသည္းႏွလံုးကို အမႈမဲ႔၊အမွတ္မဲ႔ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေပ်ာ္လြန္ေနေသာေၾကာင္႔လည္း သတိမမူမိတာ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။

သူမ ဘာတတ္ႏုိင္ပါသလဲ။ သူမက အၾကြင္းမဲ႔ခ်စ္သူ ျဖစ္ႏုိင္ရဲ႕လားဆိုတာ မေသခ်ာေပမယ္႔ သူမရဲ႕ ႏွလံုးသားကို မထိန္းသိမ္း၊မေစာင္႔ေရွာက္ႏုိင္ရံုသာမက ျပန္လာေအာင္ မသိမ္းသြင္းႏုိင္ျခင္းက ဘဝမွာ အဆိုးရြားဆံုးအက်ည္းတန္မႈ ျဖစ္ခဲ႔ေလရဲ႕။ အသံုးမက်တဲ႔ မိန္းမပီပီ ဆုေတာင္းရံုမွ်သာ သူမ တတ္ႏုိင္ေလတာ။

စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားဒဏ္မွ သူတစ္ေယာက္ အၾကြင္းမဲ႔ကင္းပပါေစေၾကာင္း ပကတိဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။ တိမ္မထိ၊မိုးမၿငိဘဲ ေကာင္းကင္ခရီးမွာ ထာဝစဥ္ပ်ံသန္းႏုိင္ပါေစ ၊ မိုးႀကိဳးမခ၊မုန္းတိုင္းမက်တဲ႔ ေနေရာင္သာ ပန္းေရာင္စံုပြင္႔ရာ အရပ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ခ်စ္တဲ႔သူ။ ။ 

မယ္႔ကိုး

မွတ္ခ်က္။ ။ အေမး- ငုဇာခိုိင္။ အေျဖ-မယ္႔ကိုး။

25 November 2013

ဟင္းခ်က္ျခင္း စိတ္ပညာ

 
မိန္းမဆို ဟင္းခ်က္တတ္ရမယ္။ အိမ္တြင္းမႈႏုိင္ရမယ္ဆိုတဲ႔ စကားမွာ သူမအတြက္ေတာ႔ မၾကားဝံ႕မနာသာျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ ေယာက္်ားမ်ားက ဟင္းခ်က္တတ္စရာ မလိုသနည္း။ အဓိပၸါယ္ကို အားလံုးသိၿပီးျဖစ္မည္။ မိန္းမကို အိမ္ဦးခန္းမထားလိုဘဲ မီးဖိုေခ်ာင္မွာေနရာခ်ထားလိုမႈျဖစ္သည္။

သူမမွာ ထုိႏွိမ္႔ခ်သတ္မွတ္မႈကို လက္မခံေသာ္လည္း ေတာ္လွန္ခဲ႔သူေတာ႔ မဟုတ္ေပ။ ကေလးဘဝတုန္းက ဟင္းမခ်က္တတ္လွ်င္ ေယာက္်ားမရလို႔ လူႀကီးေတြက ေျပာလွ်င္ စာဖုိမႈးကို ယူမည္ေပါ႔ဟု ျပန္ေျပာတတ္သည္။ စာဖိုမႈးကို ခ်က္ခုိင္းဖို႔ေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ သူ ဟုိတယ္မွာ အလုပ္လုပ္လွ်င္ အစားအေသာက္မ်ားအလွ်ံပယ္ရမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ႏြားႏုိ႔ေန႔တုိင္းေသာက္ခ်င္သျဖင္႔ အေမကို မာမူႀကီးႏွင္႔ ယူခုိင္းေသာ ကေလးအေတြးထက္ေတာ႔ မနိမ္႔ဘူးဟု ထင္ပါသည္။

ငယ္စဥ္က အိမ္ေထာင္မႈလုပ္ေနရေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို သနားၾကင္နာခဲ႔သည္။ အသက္အရြယ္ရလာေသာအခါ ဟင္းခ်က္ျခင္းစိတ္ပညာကို စိတ္ဝင္စားလာသည္။ ေယာက္်ားတုိ႔ရဲ႕ ႏွလံုးသားကို သြားရာလမ္းသည္ အစာအိမ္ကို ျဖတ္သြားသည္ဆိုေသာ ဆိုရိုးကို မိန္းမတစ္ခ်ိဳ႕က အေသအခ်ာ လုိက္နာက်င္႔သံုးျခင္းပဲဟု စူးစမ္းမိလာသည္။

ဂ်ပန္ေယာက္်ားအမ်ားစုသည္ ထမင္းခူးစားဖို႔ အသာထား။ထမင္းအိုး ဘယ္နားထားမွန္းပင္ မသိလို႔ ဖတ္ဖူးသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ဖိႏွိပ္ေသာ ေယာက္်ားမ်ားပဲဟု ျမင္ခဲ႔ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ ေျပာစကားၾကားေသာအခါ အံ႔ၾသသြားရသည္။ ‘အဲဒီလိုျဖစ္ေအာင္ တမင္လုပ္ထားတာ။ သူ႔ဘဝမွာ ကိုယ္မရွိရင္ မျဖစ္ေအာင္၊ ကိုယ္႔ကို မွီခုိေနသူျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတာ’ တဲ႔ေလ။

ခင္ႏွင္းယုရဲ႕ သခြတ္ပန္းစာအုပ္ထဲက ဇာတ္ပို႔အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို သတိရသည္။ သူမသည္ ဟင္းခ်က္ေကာင္းျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းႏုိင္ျခင္းအတတ္ျဖင္႔ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို ဆြဲေဆာင္ထားႏုိင္မည္ ထင္ခဲ႔ေသာ္လည္း သူမရဲ႕ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ ယိုယြင္းခဲ႔သည္။ သူမလိုပင္ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာမိန္းမမ်ားကေတာ႔ ဟင္းလ်ာအေထြေထြကို ေအာင္ျမင္ေရးက်င္႔ထံုးတစ္ခုလို ကိုင္ဆြဲထားဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။

ၿဗိတိန္ျပည္မွ ဝီလ်ံမင္းသားက ကိတ္မင္းသမီးကို ပိုးပန္းစဥ္အခါက ဟင္းခ်က္ၿပီး စြမ္းရည္ျပေၾကာင္း အင္တာဗ်ဴးဖတ္ဖူးသည္။ မိန္းမမ်ားသည္ ဟင္းခ်က္တတ္ေသာ ေယာက္်ားမ်ားကို ၾကင္နာတတ္သူ၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားထားတတ္သူ၊ စာနာညွာတတ္သူလုိ႔ ျမင္ၾကသည္။ ဟင္းတစ္ပြဲသည္ ေယာက္်ားနဲ႔ မိန္းမကစားပြဲတြင္ အေရးပါေသာ နည္းတစ္နည္းျဖစ္သည္။

အေဒၚတစ္ေယာက္သည္ က်န္မိသားစုက ဟင္းႏွစ္ခြက္စားေသာ္လည္း သူ႔ခင္ပြန္းကို ဟင္းသံုးေလးခြက္ျဖင္႔ ေကၽြးတာ နားလည္လာသည္။ အေမသည္ စားေသာက္ဆိုင္ပိုင္ရွင္ျဖစ္ခဲ႔သူ ပေထြးက ဟင္းခ်က္ေတာ္သူျဖစ္ပါလွ်က္ အေမကိုယ္တုိင္ အထူးဂရုစိုက္ ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးေမြးတာကို သေဘာေပါက္လာသည္။ ဒါေပမယ္႔ အခ်စ္လား၊ တာဝန္လား၊ ေနွာင္ဖြဲ႔လိုမႈလားဆိုတာ ယေန႔ထက္တုိင္ မေဝခြဲခ်င္ေပ။

တစ္ခ်ိဳ႔အတြက္ေတာ႔ ဟင္းခ်က္ျခင္းသည္ စြမ္းရည္ျပသျခင္း အႏုပညာတစ္ရပ္အျဖစ္ ေဖာ္က်ဴးျခင္း ျဖစ္မည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ငါးဟင္းလက္ရာကို ျမင္ဖူးသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕အတြက္ေတာ႔ ဟင္းခ်က္မႈသည္ ေစတနာျဖစ္မည္။ သူမရဲ႕ အစ္မသည္ ဟင္းခ်က္ၿပီး သူမကို လာစားဟု ေခၚတတ္သည္။

ဟင္းခ်က္ျခင္းသည္ အဖိုးတန္ေသာ အခ်ိန္မ်ားကို ျဖဳန္းတီးျခင္းဟု ျမင္ခဲ႔ေသာ၊ မတတ္သာမွ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ ဝင္တတ္ေသာ သူမသည္ အခုေတာ႔ ဟင္းခ်က္ေနသည္။ ဟင္းခ်က္ျခင္းသည္ စိတ္ဖိအားကို ေလ်ာ႔နည္းေစေသာနည္းတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ေလ႔လာေတြ႔ရွိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ စိတ္ေက်နပ္မႈကို ေပးေစေသာ ဖန္တီးမႈတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ 

သူမရဲ႕အဘြားသည္ အလႈဆိုတာ မိသားစုကို ေကၽြးေမြးေနတာလည္း အလႈပဲ။ ေစတနာသာ အဓိက ဟု ေျပာဖူးသည္။ ဟင္းခ်က္ျခင္းမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔လာေသာ သူမသည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို စားေစခ်င္ေသာ္လည္း ေစတနာမွာ အေဟာသိကံျဖစ္ေနသည္။ တစ္ေယာက္တည္း ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ေနရေသာအခါ ၿငီးေငြ႔လာျပန္သည္။ သူမရဲ႕မိတ္ေဆြက ဘာခ်က္ခ်က္ မိတ္ေဆြရဲ႕ ခင္ပြန္းက ေကာင္းတယ္လုိ႔ မွတ္ခ်က္ေပးတာ သတိရသည္။ သူမရဲ႕ အစ္မက တစ္ေယာက္တည္းစားရတာ မခ်ိဳပါဘူးဟု ဆိုေလ႔ရွိသည္။  လက္ထပ္ျခင္းကို ေသမေလာက္ေၾကာက္ေသာ သူမသည္ ထို႔ေၾကာင္႔ မိန္းမမ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳၾကသလားဟု ဆီလိုအေပါက္ရွာေတြးမိျပန္သည္။



ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲတစ္ခုတြင္ အေကာင္းဆံုးဟင္းလ်ာဆိုတာ ကိုယ္ခ်စ္တဲ႔သူအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးခ်က္တာလုိ႔ ရွင္းျပထားသည္။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ႔သူ တပါးသူဆိုၿပီး အထူးျပဳလွ်င္ ပိုမိုျပည္႔စံုမည္ ထင္သည္။ လူသည္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အခ်စ္ဆံုးျဖစ္ေပမယ္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္အားမနာၾကဘူးမဟုတ္လား။ အခုလည္း သူမသည္ ေပလ်နံကန္ဟင္းလ်ာကို စီမံမိေလၿပီ။ ဖုန္းေျပာေနခုိက္ ဟင္းအိုးတူးသြားေသာအခါ စိတ္မေကာင္းလွေသာ္လည္း မစားရေတာ႔၊ အဆီမတိုးေတာ႔ဘူးေပါ႔ဟု ႀကံဖန္ေျဖေတြးသည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ သူမ ဝမ္းနည္းေနရေတာ႔မည္ မဟုတ္ပါေလာ။

ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီး ‘ ဟိုတစ္ေန႔ကေတာ႔ျဖင္႔ စိုင္းစိုင္းဟင္းခ်က္ေနတာ ျမင္မိေသာေၾကာင္႔ သူလက္ထပ္သင္ေပးမည္႔အခါကို ေစာင္႔ေနသူပါလုိ႔ ၿပံဳးတံု႔တုံ႔ျဖင္႔ ေျပာခ်င္ေသး။’ လို႔ မ်က္ႏွာစာအုပ္မွာ မခုိးမခန္႔ေရးလုိက္ေသးသည္။ မည္သူ႔ကိုမွ် မ်က္ႏွာပူစရာမလုိေခ်။ တစ္ကုိယ္ေတာ္ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ရျခင္းမွာ မသာယာေသာ္လည္း ဖိစီးမႈမရွိေခ်။ ပကာသနကင္း အျပစ္ရွင္းသည္႔ ဟင္းခ်က္ျခင္းဟုပင္ ဆိုခ်င္မိသည္ေလ။   ။

မယ္႔ကိုး

22 November 2013

အရွက္


 ဆီးဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲႀကီးနီးလာေလ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းကလည္း ရနံ႔သင္းသင္းမေမႊးဘဲ အပုပ္နံ႔ထြက္လာမလားလို႔ စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္ရေလေလျဖစ္သည္။ လမ္းေပၚမွာ အမႈိက္ေတြ၊ ကြမ္းတံေတြးေတြရွိေနတာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ မသန္႔ရွင္းတာ၊ ေနရာထုိင္ခင္း မခန္႔ညားတာထက္ ကၽြန္မအစိုးရိမ္ဆံုးမွာ ဧည္႔သည္ႏုိင္ငံျခားသားအမ်ိဳးသမီးေလးမ်ား လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ထိပါးေနွာင္႔ယွက္မႈႀကံဳေတြ႔ခံ ရမွာကို အားနာမ်က္ႏွာပူမိသည္။ ထိုမိန္းကေလးမ်ားကို ဘယ္လို ကာယိေျႏၵေနွာင္႔ယွက္မႈမွ မရေစခ်င္ပါ။

ကာယိေျႏၵေစာ္ကားမႈ၊ (လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ထိပါးေနွာင္႔ယွက္မႈ)ဆိုရာတြင္ ကိေလသာစိတ္ျဖင္႔ အငမ္းမရၾကည္႔ျခင္း၊အသံအားျဖင္႔ ေႏွာင္႔ယွက္ျခင္း၊ မသတီစရာစကားမ်ား ေျပာျခင္း၊ ရုပ္ရည္သြင္ျပင္ႏွင္႔ ပက္သက္ကာ ေလွာင္ေျပာင္ျခင္း၊ အုပ္စုဖြဲ႔ ဟားတုိက္ရယ္ေမာျခင္း၊အလိုမတူဘဲ ထိေတြ႔ရန္ႀကိဳးစားျခင္းအစရွိသည္တို႔ ပါဝင္ရာ ကၽြန္မကေတာ႔ ျမန္မာနာမည္ပ်က္မယ္႔ လာမယ္႔ေဘးကို ေၾကာက္လွသလို လူေတြကိုလည္း ေၾကာက္လွသည္။

ကၽြန္းႏုိင္ငံေလးတစ္ခုမွာ ေနခဲ႔စဥ္တုန္းကေတာ႔ အၾကာက္ေပ်ာက္ကာ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ခဲ႔ဖူးသည္။ (ရံဖန္ရံခါႀကံဳရသည္႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ဦးတစ္ေလကလြဲရင္) ကာယိေျႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္ ေႏွာင္႔ယွက္မႈအသာထား မည္သူမွ ကိုယ္႔ကို ပါးစပ္မသရမ္း၊ အၾကည္႔မရမ္းကားေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ ရထားဘယ္ေလာက္ၾကပ္ၾကပ္၊ အသားခ်င္းထိေအာင္ မႀကိဳးစားဘဲ ေစာင္႔ထိန္းေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားမ်ားေၾကာင္႔ သြားလာေနထုိင္ရျခင္းမွာ အလြန္သက္ေတာင္႔သာရွိလွသည္။ သူတုိ႔ ဘာေၾကာင္႔စိတ္ထားတတ္သနည္းလို႔ေတာ႔ျဖင္႔ ကၽြန္မ တစ္ခါမွ မေမးခဲ႔ဖူးပါ။ မိဘ၊ဆရာမ်ားသင္ၾကားမႈေၾကာင္႔၊ ကိုယ္ပိုင္စိတ္ထားႀကီးျမင္႔လုိျခင္းေၾကာင္႔ ၊ ထိုသုိ႔မဟုတ္ရင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ကာကြယ္ေပးေသာ ဥပေဒက တင္းၾကပ္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္မည္ဟုသာ ေတြးၾကည္႔ခဲ႔သည္။ 

Eat, Pray , Love စာအုပ္ထဲမွာမူ ဇာတ္ေကာင္ (စာေရးဆရာမ)က အီတလီႏုိင္ငံသားမ်ားကို ေမးခဲ႔ဖူးသည္။ သူမ အသက္ ၁၉ ႏွစ္အရြယ္က အီတလီကို လာလည္စဥ္မွာ လမ္းေပၚေရာက္သည္ႏွင္႔ ေယာက္်ားမ်ားရဲ႕ အဆက္မျပတ္ ကာယိေျႏထိပါးေနွာင္႔ယွက္မႈမ်ားကို ခံစားခဲ႔ရသူျဖစ္သည္။ အသက္သံုးဆယ္႔ေလးႏွစ္ျပန္ေရာက္လာေသာအခါတြင္ သူမကို ဘယ္သူမွ ႏွစ္ခါျပန္ မၾကည္႔ေတာ႔ေခ်။ သူမက မႏုနယ္၊မေခ်ာေမာ၊ဆြဲေဆာင္မႈမရွိေတာ႔ေသာေၾကာင္႔ မဟုတ္ေပ။ အီတလီသားမ်ားက ေျပာင္းလဲသြားေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ 

ဒါေၾကာင္႔ သူမက ဟိုဒီနီးစပ္ရာေမးၾကည္႔ရာ လြန္ခဲ႔တယ္ဆယ္ႏွစ္က ဆယ္႔ငါးႏွစ္အတြင္း ေျပာင္းလဲမႈအစစ္အမွန္ ျဖစ္ခဲ႔လားဆိုရင္ လူတိုင္းက ဟုတ္တယ္လုိ႔ သေဘာတူၾကသည္။ ဒါဟာ မိန္းမဝါဒီေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဒါမွမဟုတ္ ယဥ္ေက်းမႈေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဥေရာပသမဂၢသို႔ ပူးေပါင္းျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္လာတဲ႔ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္ ေခတ္ဆန္ေသာအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ေၾကာင္႔လည္းျဖစ္လိမ္႔မည္။ ဒါမွမဟုတ္ေသးလွ်င္ လူငယ္ေတြက သူတုိ႔အေဖနဲ႔ သူတို႔အဘိုးေတြရဲ႔ သတင္းဆုိးနဲ႔ေက်ာ္ၾကားေသာ ညစ္ညမ္းရိုင္းပ်မႈကို ရွက္ရြံ႕ျခင္းေၾကာင္႔လည္း ျဖစ္မည္။ 

ဘာေၾကာင္႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အီတလီႏုိင္ငံက အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဒီလုိ တေကာက္ေကာက္လုိက္ၿပီး အေႏွာင္႔အယွက္ေပး၊ ဆက္ဆံျပဳမူတာကို လက္မခံေတာ႔ေသာ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းျဖစ္လာဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ႔ဟန္ရိွသည္ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံကေရာ ဘယ္အခ်ိန္မွ ထိုသို႔ျဖစ္လာမလဲလို႔ မေမွ်ာ္လင္႔ႏုိင္ေအာင္ရွိသည္။ တကယ္ေတာ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဦးရဲ႕ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ ကာယိေျႏကို ထိခုိက္ေစရန္ ေျပာဆိုျခင္း၊ အသံျပဳျခင္း၊ျပသျခင္း တစ္ခုုခု မျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ ဥပေဒမ်ားျဖင္႔ ကာကြယ္ေပထားၿပီးျဖစ္သည္။ 

ရာဇသတ္ႀကီးပုဒ္မ ၅၀၉ တြင္ ‘ မည္သူမဆို မိန္းမတစ္ဦး၏ ကာယိေျႏၵကို ေစာ္ကားရန္ ႀကံရြယ္၍ ေျပာဆိုျခင္းျပဳသည္တြင္ သို႔တည္းမဟုတ္ အသံျပဳသည္တြင္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ကိုယ္အမူအရာျပသည္တြင္၊ သို႔မဟုတ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား အရာဝတၳဳတစ္ခုခုျပသသည္တြင္ ေျပာဆိုေသာ စကားကို ျဖစ္ေစ၊ ျပဳေသာအသံကို ျဖစ္ေစ၊ ထိုမိန္းမအား ၾကားေစရန္ ႀကံရြယ္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ ျပဳေသာ ကိုယ္အမူအရာကို ျဖစ္ေစ၊ ျပေသာ အရာဝတၳဳကို ျဖစ္ေစ၊ ထိုမိန္းမအား ႀကံရြယ္လွ်င္ သို႔တည္းမဟုတ္ ထိုမိန္းမ၏ ဆိတ္ကြယ္ရာသို႔ က်ဴးေက်ာ္လွ်င္ ထုိသူကို ၁ ႏွစ္ထိအလုပ္ႏွင္႔ ေထာင္ဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ ၂ ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္။’ လို႔ ပါရွိသည္။ 

ခက္သည္က ရွက္ေၾကာက္သည္႔ မိ္န္းကေလးမ်ားက တိုင္တန္းရမည္ကိုလည္း မဝံ႔ေသာေၾကာင္႔ ေယာက္်ားသားမ်ား အတင္႔ရဲကာ ထုံးတမ္းစဥ္လာကဲ႔သုိ႔ပင္ မိန္းကေလးမ်ားရဲ႕ ကာယိေျႏၵကို ထိပါးေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ခံႏုိင္ရည္ဝ၊ ဥေပကၡာအက်င္႔ေကာင္းလွေသာ ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ားက သည္းခံရည္ျမင္႔လွေပမယ္႔ ႏုိင္ငံျခားသူေလးမ်ားမွာမူ ထိုသုိ႔ေသာလူေနမႈႏွင္႔ အကၽြမ္းမဝင္ႏုိင္ဘဲ ရြံ႕ေၾကာက္သြားႏုိင္ေပသည္။

 

 အိႏိၵယႏုိင္ငံလို အမ်ိဳးသမီးမ်ားေစာ္ကားမႈတြင္ ဟိုးေလးတေၾကာ္ေၾကာ္ျဖစ္ၿပီး မိန္းကေလးမ်ားသြားဖုိ႔မရဲသည္႔ ႏုိင္ငံျဖစ္သြားမွာ ေတြးပူလွသည္။ အစြန္းေရာက္ (အမည္ခံ)ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားေၾကာင္႔ မ်က္ႏွာပန္းမလွေနရသည္႔ဘဝမွာ တစ္ပူေပၚ၊ႏွစ္ပူဆင္႔ အရွက္ရမည္႔ အေရးမ်ားျဖစ္မလာဖို႔သာ ဆုေတာင္းေနရေတာ႔သည္။ ။ 

မယ္႔ကိုး

19 November 2013

ရုန္းထြက္ေသာအခါ


အဆီက်ဟင္းရည္ေသာက္ေနတဲ႔အေၾကာင္းကို မ်က္ႏွာစာအုပ္မွာတင္ေတာ႔ ႏွစ္ဦး၊သံုးဦးက အေတြ႔အႀကံဳေရးပါဆုိလို႔ အက်ဥ္းမွ်ေရးခ်င္ပါတယ္။ ဒီလင္႔ခမွာ (၇) ရက္အတြင္း ဘယ္လုိသံုးေဆာင္သင္႔ေၾကာင္း အျပည္႔အစံုဖတ္ရႈႏုိင္ပါတယ္။ အဆီက်စြပ္ျပဳတ္ေသာက္ၿပီး ဒုတိယေျမာက္ေန႔မွာ တျခားသူေတြက ခႏၶာကိုယ္ေပါ႔ၿပီးသြားတယ္လုိ႔ ေျပာၾကေပမယ္႔ ကၽြန္မကေတာ႔ ေခါင္းအလြန္ကိုက္ပါတယ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ကင္ဆာျဖစ္ေနၿပီလားလုိ႔ ထင္မိတဲ႔အထိပါပဲ။ ေလးရက္ေျမာက္တဲ႔ေန႔အထိလည္း ေခါင္းက မူးတူးရီတီျဖစ္ေနပါတယ္။

မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ရုတ္တရက္ အခ်ိဳဓာတ္ေလ်ာ႔နည္းသြားျခင္းေၾကာင္႔လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္မိတ္ေဆြတစ္ဦးက တရုတ္နံနံပင္ကို အစိမ္းမစားနဲ႔လုိ႔ အႀကံေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ေျခာက္ရက္ေျမာက္ေန႔မွာေတာ႔ မိတ္ေဆြတစ္ဦးရဲ႕ ဖိတ္ၾကားမႈေၾကာင္႔ အစည္းအေဝးတစ္ခုကိုသြား၊ ဘူေဖးစားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လိုက္ရာ အဆီက်ျပဳတ္ရည္မေသာက္ျဖစ္ေတာ႔ဘဲ ပ်က္သြားပါတယ္။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔မွာေတာ႔ ထမင္းျပန္စားပါတယ္။

ကၽြန္မ ထမင္းအလြန္ႀကိဳက္ပါတယ္။ ထမင္းျဖတ္ထားတဲ႔အခါ စိတ္မဆင္းရဲေပမယ္႔ ေနမထိထိုင္မသာပါဘူး။ ‘ေန႔လယ္စာကို ငွက္ေပ်ာသီးႏွစ္လံုး ၊ torito chips တစ္ထုပ္ဆို ဗိုက္လည္းမအင့္ဘူး။ ဆာလည္းမဆာဘူး။ ညစာကို ပန္းသီးတစ္လံုးစားတယ္။’လို႔ ေျပာတဲ႔ ညီမငယ္တစ္ေယာက္ကို အားက်ပါတယ္။ အစားအေသာက္ကို အဲဒီေလာက္ ဥေပကၡာျပဳႏုိင္တဲ႔သူ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ရသတဏွာေနာက္လိုက္မိၿပီး ထမင္းျပန္စားတဲ႔အခါ အစာအိမ္က လက္မခံသလို မအီမသာနဲ႔ အေနရခက္လွပါတယ္။ 

ဆရာဝန္သူငယ္ခ်င္းမေလးက ‘အစာအိမ္က Elastic bag သူငယ္ခ်င္း အစာအိမ္က်ဳံ႕သြားပံုရတယ္ ဆက္ထိန္းထား။’ လို႔ အားေပးပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ သူမေလး အားေပးခ်ိန္မွာ ထမင္းတစ္ပန္းကန္နဲ႔ ငါးနဲ႔သီးရြက္စံုသုပ္တစ္ပန္းကန္ အစာအိမ္ထဲေရာက္သြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ မေတြ႔တာၾကာတဲ႔ ညီမငယ္တစ္ေယာက္က ပိန္သြားတယ္လုိ႔ အားေပးပါတယ္။ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေတာ႔ ကၽြန္မက ပိန္တာနဲ႔ မလိုက္ဘူးလို႔ ပယ္ခ်ပါတယ္။ အားေပးသူ၊ ေဆြးေႏြးသူ၊ ကန္႔ကြက္သူ အားလံုးကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

‘ခႏၶာရွိျခင္းေၾကာင္႔ ဆင္းရဲရ၏။ ခႏၶာမွာ လူ႔အလုိသို႔ မလုိက္၊ သူ႔သေဘာအတုိင္း ျဖစ္ပ်က္ေနသည္။ ခႏၶာကို ျပဳစုေစာင္႔ေရွာက္ေနျခင္းကား ပင္ပန္းလြန္းလွေခ်သည္။’ တရားေဟာတာ မဟုတ္ရပါဘူး။ အဆီက်ဟင္းရည္ေသာက္ခဲ႔တဲ႔ ေန႔ရက္မ်ားမွာ ဆင္ျခင္မိျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

Breatharinism  ဆိုတဲ႔ ဘာအစားအစာမွ မစားဘဲ ေလရႈအက်င္႔ကို လုပ္ၿပီး အဆီခ်ဖို႔ စဥ္းစားေပမယ္႔ ဒီနည္းကို ျဖန္႔ေဝသူက လိမ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး က်င္႔ႀကံသူအားလံုး ေသကံမေရာက္၊သက္မေပ်ာက္ေပမယ္႔ ဆင္းရဲေဝဒနာခံစားရေၾကာင္း ဖတ္လုိ္က္ရပါတယ္။ ဥပါဒ္ေရာက္မွာ ေၾကာက္ၿပီး ဘယ္အဆီခ်ေဆးမွလည္း မသံုးစြဲလိုသူ ကၽြန္မအတြက္ ပထမတစ္ပတ္က အဆီက်ျပဳတ္ရည္စားသံုးျခင္းက တစ္ပတ္မွ်မခံ ငါးရက္နဲ႔ ပ်က္သြားလုိ႔ ေနာက္တစ္ပတ္ထပ္ေသာက္ဖုိ႔ ႀကံစည္ေနရျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အနံ႕မခံႏုိင္ေသးတာေၾကာင္႔ ေတြေဝေနမိျပန္ပါတယ္။

ဤခရီးနီးသလားလို႔ေမးရင္ ခေယာင္းလမ္းကို ငိုမဲ႔မဲ႔နဲ႔ ဆက္ေလွ်ာက္ရဦးမယ္လို႔ အတိႆယဝုတၱိအလကၤာသံုးၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း မေသမခ်င္းသြားေနရဦးမယ္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ထိန္းသိမ္းေစာင္႔ေရွာက္ျခင္းခရီးစဥ္ျဖစ္လုိ႔ အေဝးကို ေမွ်ာ္ၾကည္႔ရင္း စိတ္ဆင္းရဲမေနခ်င္ပါဘူး။ ခႏၶာဝန္ထမ္းေနရျခင္းမွာ ပင္ပန္းလြန္းလွတယ္လုိ႔လည္း မညည္းညဴခ်င္ပါဘူး။

လူ႔ဘံုခန္းဝါမွာ က်င္လည္ေနမိသမွ်ေတာ႔ ဆင္းရဲကို သည္းခံၿပီး ေရွ႕ဆက္ေနပါဦးမယ္။ ။ 

မယ္႔ကိုး


Cathy ; Artist: Cathy Guisewite 

11 November 2013

မင္းဖတ္ရန္မဟုတ္

ပါရမီနည္းသူေရးတဲ႔စာမို႔ သိဂၤါရရသကို မခံစားႏုိင္ဘူးလို႔ဆိုတဲ႔အခါ ငါတတ္ႏိုင္တာက ေရထဲခုန္ခ်ဖုိ႔ပဲ။ ဝမ္းနည္းမႈက ၾကမ္းတေျပးတည္းထိုင္ေနမို႔ ငါေလ အသက္ေတာင္ ရဲရဲမရႈရဲဘူး။ ငါ႔ရဲ႕ စာေရးႏုိင္စြမ္းဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီ။ စိတ္ေနာက္ေနသြားေလသူမို႔ အခ်စ္အေၾကာင္းမေရးတတ္ေတာ႔ဘူးဆိုတဲ႔ ဆင္ေျခလည္းမေပးခ်င္ပါဘူး။ သတၱေလာကသားေတြ မ်က္လံုးျပဴးၾကည္႔မယ္ဆိုလည္း ငါလုပ္ႏိုင္တာ ပုခံုးတြန္႔ေနရံုမွ်ပဲ။ 

ဆာဗီယာပလာသ္ရဲ႕ The Bell Jar ကို ျပန္ဖတ္တယ္။
 At any rate, I’d be lucky if I wrote a page a day. 
Then I knew what the trouble was. I need experience. 
How could I write about life when I’d never had a love affair or a baby or ever seen anybody die? 

သူမ ေျပာသလိုပဲ ေျပာၾကည္႔ခ်င္တယ္။ (အလုပ္လက္လႊတ္ထားတဲ႔အခ်ိန္ေတြမွာ) တစ္ေန႔ကို တစ္မ်က္ႏွာေလာက္ေရးျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ကံေကာင္းမယ္။ အဲဒီေနာက္မွာ ဘာက ျပႆနာလည္းဆိုတာ သိခဲ႔တယ္။ အေတြ႔အႀကံဳ လုိအပ္တယ္။ တစ္ခါမွ မခ်စ္ဖူးတဲ႔အခါ၊ ရင္ေသြးမရွိတဲ႔အခါ ( ဒါမွမဟုတ္) တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသတာကို မျမင္ဖူးဘဲနဲ႔ ဘယ္လုိလုပ္ ဘဝအေၾကာင္းေရးႏုိင္မွာလဲ။

ငါက ေသဆံုးတာေတြျမင္ဖူးတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ရွင္သန္လာေစဖုိ႔လည္း အလုိမရွိဘူး။ဒီေတာ႔ ဥာဏ္ကြန္႔ျမဴးဖို႔၊ စ်ာန္ဝင္စားဖုိ႔၊ ဇာတ္ေကာင္ေနရာမွာ အစားထိုးဖို႔ ခ်စ္ၾကည္႔သင္႔တယ္ မဟုတ္လားလုိ႔ ေျပာလိုက္ရင္ မင္းစိတ္နာက်ည္းသြားမလားပဲ။ ခက္တာက ဒီစကားဟာ မင္းရဲ႕ သံလိုက္ဓာတ္အားလို ညိႈ႕ငင္မႈကို ေရွာင္ရွားလုိတဲ႔ ဆင္ေျခလားဆိုတာ ကိုယ္တုိင္လည္း မသိေတာ႔ဘူး။ ကိစၥမရွိဘူး။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ဖူးခ်င္သူမို႔ ဘယ္ေလာက္ ၾကင္နာမိေၾကာင္း၊နာက်င္ရေၾကာင္းေတြ တတ္ႏုိင္သေလာက္ တီးတိုးေလးရြတ္ခ်င္တယ္။

ဒါေပမယ္႔ ဘယ္လုိမွ မတတ္ႏုိင္ပါဘဲ။ ခ်စ္မိျခင္းမွာ ႀကံ႕ခုိင္ခ်င္ၿပီး ခ်စ္ျခင္းရသကို ပံုေဖာ္ဖုိ႔ ငါ႔မွာ အခြင္႔အေရးအျပည္႔အဝမရွိဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ႔လည္း မိုက္ရူးရဲေဆးေသာက္ၿပီး ျမန္မာဗြီဒီယိုေတြထဲက မရယ္ရတဲ႔ဟာသေတြလိုမ်ိဳး ေျပာခ်င္ျပန္တယ္။ အခ်စ္နဲ႔ က်ိန္စာဟာ ႏွစ္ကိုယ္႔တစ္စိတ္ဆိုတာမ်ိဳး။ ဥေပကၡာဟာ ေသေစႏုိင္တယ္ဆိုတာ မသိခဲ႔ဘူးလုိ႔ ေရရြတ္တာမ်ိဳး။ ေလာကမွာ ငါ႔ေလာက္ လူျဖစ္ရံႈးသူလည္း မရွိေတာ႔ဘူးဆိုတာမ်ိဳး။ အခ်စ္ဟာ ကုသႏိုင္တဲ႔ ေရာဂါဆိုလည္း ငါက ေဆးမတုိးခ်င္ဘူးဆိုတာမ်ိဳး။ နမိတ္ပံုေတြက စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းတယ္ မဟုတ္လား။  ဘယ္လို။ မင္းေျပာလုိက္တာ ငါၾကားပါတယ္။ ဖန္တစ္ရာေတ မဲျပာပုဆိုးတဲ႔လား။ နည္းနည္းေလးမွ အားမနာဘူးပဲေနာ္။ တတ္ႏုိင္ရင္ေတာ႔ ခ်စ္တဲ႔အေၾကာင္းေတြကို ငါလည္း မေျပာခ်င္ပါဘဲ။

ကိုရီးးယားဇာတ္လမ္းေတြထဲက မင္းသမီးေတြလုိ မူးၿပီးလည္း မရမ္းႏုိင္တဲ႔သူဆိုေတာ႔ ဒီလို မပီမသေအာ္သံပဲ ထြက္က်ႏုိင္တယ္။ ၾကားလား။ အသိေပ်ာက္ေလသူရဲ႕စကားေတြမို႔ နားမေထာင္ခ်င္ဘူးဆိုတာ သိလည္း ေနာက္ဆုတ္ခြင္႔ကို ျငင္းပယ္ဦးမယ္။ ျပႆနာအရင္းက ငါ႔ေၾကာင္႔မွန္းလည္း သိပါရဲ႕။ ေက်ာခုိင္းလိုက္ရင္ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မွန္းသိလည္း ထြက္မေျပးခ်င္ဘူး။ ရင္ထဲရွိရာ ဖြဲ႔သီမိမွာ စိုးလုိ႔ လက္က ငါ႔ကို ခ်ဳပ္ထားတယ္။ မင္းမသိဘူး မဟုတ္လား။ ဒီလို ည႔ံဖ်င္းတဲ႔မိန္းမမို႔ ေယာင္ယမ္းၿပီး မင္းနာမည္ကို ေအာ္ေခၚေနမိမွာစိုးလုိ႔ ႏႈတ္ခမ္းကိုကိုက္တယ္။ ဆက္သြယ္ေရးျပင္ပမွာ ႀကိဳးစားေနတယ္။ အရိပ္ကေလးျမင္ရတဲ႔အခါ အလြမ္းဖြဲ႔ေတြ ပို႔သခ်င္လည္း အမွာစကားမွ်မပါးဘဲ မ်က္ႏွာလႊဲႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္တယ္။

ရင္ခုန္ႏႈန္း မၿငိမ္သက္သူမုိ႔ လွပနရီေတြက ငါ႔ဝန္းက်င္မွာ ပတ္လည္ပ်ံေနလည္း ဖမ္းမမိႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ မ်က္ႏွာေျပာင္တုိက္ကာ ဖြင္႔ဆိုခ်င္ေသးတာ။ အဆိပ္ေငြ႔ေတြက လက္တကမ္း၊ မိုက္တြင္းနက္နက္က ေျခတလွမ္းလုိ႔ ကာရန္ညွိတာမ်ိဳး။ ဒီအရူးရဲ႕ ကဗ်ာကလည္း ေတာ္ဝင္ဖုိ႔ မမွီမကမ္းလို႔ နေဘထပ္တာမ်ိဳး။ ရယ္ရတယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ္႔ မတတ္ႏုိင္ခဲ႔ဘူး။ႏွလံုးသားကြဲအက္ၿပီး ေသဆံုးမွာစိုးရိမ္ကာ အလြမ္းေတြ မသိမ္းခ်င္ေတာ႔ဘူး တကယ္။ အလကၤာမေျမာက္ဘူးလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်လည္း ရင္ကြဲနာမက်ေသးတာကို ဘုရားေက်းဇူးလို႔ ရင္႔က်ဴးေနဦးမယ္။

ေျပာပါဦး။ ဘယ္နာက်င္မႈက ငါ႔ကို သတ္ႏိုင္ဦးမွာလဲ။ မင္းစီးတဲ႔ ဖိနပ္နံပါတ္ကို မသိဘူးေလ။ မင္းမစားတဲ႔ အသီးအရြက္ကို မသိဘူးေလ။ မင္းေခ်ာ္လဲခဲ႔တဲ႔အခါကို မသိဘူးေလ။ ေသလုေမ်ာပါး တြယ္တာမိျခင္းမ်ား။ ယံုၾကည္ပါ။ ေရြးခ်ယ္ခြင႔္သာ ရွိမယ္ဆိုရင္ ငါလည္း စာတစ္လံုးမွ မစီခ်င္ဘူး။ ေခါင္းေတြေနာက္တယ္။ ရင္တလွပ္လွပ္ခုန္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီစာကို ေရးတာလဲလို႔ ေမးခဲ႔ရင္ေတာ႔ ညီမေလးအိပံု႔က ဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုလုိ႔ေလ။ ။

မယ္႔ကိုး