27 February 2014

အေရးေပၚအခန္းထဲမွာ

တတ္ကြၽမ္းလွတဲ႔ ခြဲစိတ္ပါရဂူၾကီးေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးသူမ်ားကိုေတာ႔ ခြဲစိတ္ကုသေပးဖို႔ တြန္႔ဆုတ္ေလ႔ရွိၾကတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ။ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေၾကာင္႔ အမွားအယြင္းျဖစ္သြားမွာ စိုးထိတ္ၾကလို႔ပဲ။

ကြၽန္ေတာ္လည္း ညီ႔႐ုပ္လံုးၾကြကို အသက္ေအာင္႔ၿပီး ထုထြင္းေနမိသလုိပဲ။ ဘယ္လုိေသးငယ္တဲ႔အားနည္းခ်က္မွ် မရွိေစခ်င္္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္စိတ္လႈပ္ရွားေနတယ္။ ရုပ္ဂနာမၿငိမ္ဘူး။ အိပ္မရဘူး။ အလုပ္မၿပီးေတာ႔ဘူး။ ညီက လာေျပာတယ္။ မိသားစု႐ုပ္္တုကို အရင္ထုၾကည္႔ပါတဲ႔။ 


မိသားစု႐ုပ္တုကို အစျပဳဖို႔ အလုပ္ခန္းထဲမဝင္ခင္မွာပဲ အမွတ္တရေတြ၊ အေၾကာင္း ျခင္းရာေတြ၊ တျခားသူေတြရဲ႕ တံု႔ျပန္မႈေတြဟာ အေတြးထဲမွာ အံုဖြဲ႕ေနရာယူေနတယ္။ ပန္းပု႐ုပ္တု ကို ဘိုလို(sculpture)လို႔ေခၚၿပီး သူ႔စကားလံုးရင္းျမစ္က (to carve)ဆိုတဲ႔ ထြင္းထု တာေပါ႔။ တကယ္ေတာ႔ ႐ုပ္တုဆုိတာ ထြင္းထု႐ံုနဲ႔တင္ မလုံေလာက္ဘူး။ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ပံုစံေတြကို ထည့္သြင္းေပါင္းစပ္လုိ႔ရတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ရွာေဖြေတြ႔ရွိျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။

ေက်ာက္ခဲတစ္ခဲကို ခင္ဗ်ား ေကာက္မိတယ္ဆိုပါေတာ႔။ အဲဒီေက်ာက္ခဲက လူနဲ႔ တူေနႏုိင္တယ္။ ဖန္တီးသူရဲ႕ အေတြးအျမင္နဲ႔ နဂိုမူလရွိၿပီးတဲ႔ အေတြပံုရိပ္ေတြ ေပါင္းစပ္လုိေပါ႔။ ၿပီးေတာ႔ အဲဒီေက်ာက္ခဲကို ျပဳျပင္မြမ္းမံၿပီး အဓိပၸါယ္ရွိလာေအာင္ မြမ္းမံတယ္။ ဒါဟာ အ႐ုိးရွင္းဆံုး ပန္းပုထုနည္းပဲ။ ပံုရိပ္ေတြကို ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ ျမင္ရတဲ႔အခါ ဘယ္လုိကုန္ၾကမ္းသံုးရမလဲဆိုတာ ကအစ ကြဲကြဲျပားျပားသိလာမယ္။ ေက်ာက္၊ သစ္သား၊ ေျမ၊ သစ္ရြက္ကအစ အားလံုးမွာ သဘာဝ အသံရွိတယ္။

ရြံ႕ေစးကေတာ႔ အ႐ုိးရွင္းဆံုး ကုန္ၾကမ္းပဲ။ သဘာဝေရကို အေျခခံတဲ႔ ရြံ႕ေစးကစၿပီး၊ ေပၚလီမာရြံ႕ေစး၊ ပလတ္စတစ္ရြံ႕ေစး၊ စကၠဴရြံ႕ေစး . . .စသည္ျဖင္႔ေပါ႔ဗ်ာ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ ပလတ္စတစ္ရြံ႕ေစးကို အသံုးျပဳေလ႔ရွိေပမယ္႔ အခုေတာ႔ သဘာဝရြံ႕ေစးကို ကြၽန္ေတာ္ ေရြးခ်ယ္ထားတယ္။ ရြံ႕ေစးကို အေျခခံၿပီး ခံစားခ်က္ရယ္၊ အလိုအေလွ်ာက္သိစိတ္အရ လက္က လႈပ္ရွား ျဖစ္ေနတာကုိ လိုခ်င္တယ္။ ခင္ဗ်ားလက္ရဲ႕ဖိအားေပၚ အေျခခံၿပီးတိုက္႐ိုက္ပံုေပၚလာမယ္။

 ရြံ႕ေစးရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလြယ္တဲ႔သေဘာက စိတ္ရဲ႕ေရာင္ျပန္ကို ဖမ္းဆုပ္ထားတယ္။ အဲဒီ႐ုပ္တုနဲ႔ အတူထိုင္၊ လက္က ကိုင္ထား၊ မေက်နပ္ေသးရင္ ပံုဖ်က္ပစ္လိုက္၊ နယ္ပစ္လုိက္၊ လက္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို သတိေလးကပ္ၾကည္႔လိုက္။ စိတ္ထဲကို ဘယ္လုိပံုရိပ္ေတြ ေရာက္လာလဲ။ အသက္႐ွဴၿပီး ရင္ထဲကိုဝင္ၾကည္႔။ အသက္႐ွဴထုတ္လုိက္တဲ႔အခါ လက္က ေရြ႕လ်ားသြားလိမ္႔မယ္။ အမွတ္တရေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြ၊ အေတြးေတြက ရြံ႕ေစးကို ကုိင္တြယ္လိမ္႔မယ္။

ရြံ႕ေစးနဲ႔ သိကြၽမ္းသြားၿပီဆိုတာနဲ႔ ပန္းပုထုျခင္းမွာ ခင္ဗ်ားၿငိတြယ္သြားမယ္။ ခင္ဗ်ား ပံုေဖာ္ခ်င္တဲ႔အရာ ရွိလား။ အဲဒီပံုရိပ္ေနာက္ကို လုိက္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ အခုပံုေဖာ္ခ်င္ေနတာက အေဖ႔ပံုရိပ္။ ဒါေပမဲ႔ မ်က္လံုးေတြကို ခဏမွိတ္ထားတဲ႔အခါ အေမ့ကို အရင္ဆံုးျမင္လိုက္ရတယ္။ အေမက အသားညိဳညိဳ၊ အရပ္ပ်ပ္ပ်ပ္၊ ႏႈတ္ခမ္းမွာ မဲွ႔နဲ႔။

မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ထားဆဲပဲ လက္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို သတိထားေနလုိက္တယ္။ ရြံ႕ေစးကို သာသာေလး ကိုင္ၾကည္႔လိုက္၊ နာနာေလးႏွက္ၾကည္႔လုိက္လုပ္ၿပီး ဘယ္ခံစားခ်က္က သက္ေသာင္႔သက္သာျဖစ္ေစ လဲလို႔ ေလ႔လာေနတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ထပ္မံ မေရြ႕လ်ားႏုိင္ဘူး။ ရင္ထဲမွာ ဆို႔လာတယ္။ ရြံ႕ေစးကို လက္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ ဖ်စ္ညႇစ္မိတယ္။ အေဖ႔ရဲ႕ စည္းကမ္းၾကပ္မပ္တဲ႔ အခ်စ္ေတြကို သတိရလို႔။ ရွက္စိတ္က တစ္ကိုယ္လံုးအႏွံ႔စီးလာတဲ႔အခါ လက္ေခ်ာင္းေတြက ရပ္သြားတယ္။

ပထမဆံုးပံုရိပ္က ပန္းေရာင္ဂါဝန္ရွည္ကို သေဘာတက်၊ မမွိတ္မသုန္ရပ္ၾကည္႔ေနတဲ႔ ကြၽန္ေတာ္႔ပံုရိပ္။ ေျခာက္ႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္မွာ အစ္မၾကီးဝတ္တဲ႔ အဝတ္အစားေတြကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ႔တယ္။ အၾကိဳက္ဆံုးကေတာ႔ ဇာပန္းက်ဲက်ဲနဲ႔ ပန္းေရာင္ဂါဝန္ေလးပဲ။ အဝတ္ဗီရို အေပၚထပ္မွာ ထည္႔ထားတာမုိ႔ ခံုခုၿပီး ယူခဲ႔တယ္။ ဝတ္ၾကည္႔လိုက္တဲ႔အခါမွ ဘယ္အေပါက္ကို ထိုးမိမွန္းမသိဘဲ ကြၽန္ေတာ္႔လက္ေတြက ေျမႇာက္လ်က္၊ အဝတ္က ရစ္ပတ္လ်က္ - တုပ္တုပ္မွ်လႈပ္လို႔ မရေတာ႔ဘူး။ အေမေရ လုပ္ပါဦးလို႔ လွမ္းေခၚရတယ္။ အေမေရာက္လာၿပီး ဂါဝန္ကို ေခါင္းေပၚက ဆြဲခြၽတ္ေပးေတာ႔မွ အသက္႐ွဴ ႏုိင္ေတာ႔တယ္။

'ဘာလုပ္ေနတာလဲ။ ေယာက္်ားေလးက မိန္းကေလးဂါဝန္ မဝတ္ရဘူး'လို႔ အေမက ေျပာတယ္။ ပံုရိပ္ေတြက ေျပာင္းလဲလာသလို လက္ကလည္း အတိမ္းအႏုတ္ ျမန္လာတယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာ အခန္းထဲကို ဝင္လာတဲ႔ အေဖ႔ကို ျမင္ရတယ္။ 'ဒီေကာင္ ဘာလဲ။ အေျခာက္လား'လုိ႔ အေမ႔ကို ေျပာတယ္။ အရမ္းရွက္သြားခဲ႔တာကို မွတ္မိေနတယ္။ ဘဝမွာ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ရွက္ဖူးျခင္းပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က အစျပဳကာ ( အေဖ႔အဆိုအရ မိန္းမစိတ္ေပ်ာက္သြားဖုိ႔ ) 'မွတ္ေလာက္ သားေလာက္ေအာင္ ခ်ေပးရမယ္'လုိ႔ အေဖ ၾကိမ္းေမာင္းကာ ကြၽန္ေတာ္႔ရဲ႕ ႐ိုက္ႏွက္ခံရျခင္းခရီး စတင္ခဲ႔တယ္။

 ညီ ေမးဖူးတဲ႔ စကားတစ္ခြန္းဟာ အာ႐ံုမွာ ေပၚလာတယ္။ လိင္တူပဲ စိတ္ဝင္စားသူ ဆိုတာ ဘယ္အခ်ိန္တည္းက သိခဲ႔တာလဲတဲ႔။ ကြၽန္ေတာ္ မသိတတ္ခင္မွာတင္ တျခားသူေတြက သိျမင္ၿပီး ျဖစ္ေနတာပါ။ ပံုေဖာ္ေနတဲ႔ ရြံ႕တံုးကိုလွိမ္႔ၿပီး ျပားေနေအာင္ ထုပစ္လုိက္မိတယ္။ 'ဒီေကာင္ တစ္ခုခုေတာ႔ မွားေနၿပီ'လို႔ ေျပာေလ႔ရွိတဲ႔ အေဖ႔စကားေတြကို အမွတ္ရ လာတယ္။ ကေလးေလးဘဝကစၿပီး ယေန႔ထက္တုိင္ ကြၽန္ေတာ္က တျခားသူေတြနဲ႔ ဘာျခားနားေနတာလဲဆိုတာ အေျဖရွာရခက္တယ္။ တျခားလူေတြလို အၾကည္႔ကအစ ကိုယ္ေန ဟန္ထားအဆံုး ကြဲျပားေနတာကို အေဖ ဖမ္းမိေလသလား။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း အက်င္႔ မျပင္ႏုိင္ပါဘဲ။

အေဖက ေယာက္်ားဆိုတာ က်ားက်ားလ်ားလ်ား၊ သန္သန္မာမာမွလုိ႔ ခံယူထားတဲ႔ စက္ျပင္ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ စိတ္ေပ်ာ႔ႏြဲ႔တဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အေဖ႔အတြက္ ျပႆနာ ျဖစ္ခဲ႔သလို အေဖ႔ပံုစံခြက္ထဲမွာ လြယ္လင္႔တကူ မေပ်ာ္ဝင္ႏုိင္ခဲ႔ဘူး။ အေဖက ဘယ္လုိေန၊ ဘယ္လိုထိုင္ဆိုကာ တစ္ခ်ိန္လံုး ဟိန္းေဟာက္ေျပာဆိုေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္႔ကို ဆူပူအမိန္႔ေပးေနတာ ရပ္ဖို႔ အေဖ႔ကို ျပန္မေျပာႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္႔ ဆႏၵမပါဘဲ ဟိုဟာ လုပ္သင္႔တယ္။ ဒီလိုလုပ္ရမယ္လုိ႔ ေျပာတယ္။ ဒါေတြက အေဖ ျဖစ္ေစခ်င္ ေပမယ္႔ ကြၽန္ေတာ္ မလုပ္ခ်င္တဲ႔အရာေတြ၊ ကြၽန္ေတာ္မေနခ်င္တဲ႔ ဘဝပဲ။

 အေဖကလည္း ကြၽန္ေတာ္႔အေတြးကအစ သိေနတယ္။ ဖိႏွိပ္ခံရလြန္းလို႔ ကြၽန္ေတာ္႔မ်က္ႏွာရိပ္ တင္းမာသြားခဲ႔ရင္ အေဖက ၾကိမ္းေမာင္း႐ိုက္ျပန္တယ္။ ခင္ဗ်ား လက္ခံႏိုင္မလား။ ဒဏ္ရာေတြကို အႏုပညာအျဖစ္ ပံုေဖာ္ရင္ေတာ႔ အသက္ဝင္ေျပာင္ေျမာက္တဲ႔ အက်ိဳးရွိတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဘယ္သူက နာက်င္စရာေတြကို တသသ လုပ္ေနခ်င္မွာလဲဗ်ာ။ အေဖနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္က ဘယ္ေတာ႔မွ ေျပလည္ေတာ႔မယ္မထင္ဘူး။ တကယ့္အခက္ခဲဆံုးက ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာကို အေဖက နားေထာင္ခ်င္စိတ္မရွိသလို ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္သမွ်ကို နားလည္းမလည္ခ်င္ဘူး။ 

ဆိုးရြားတဲ႔အေၾကာင္းအရာေတြကို ဘယ္သူ႔ကိုမွ ကြၽန္ေတာ္မေျပာခ်င္ဘူး။ ညီ႔ကိုေတာင္ ရင္မဖြင္႔ျဖစ္ခဲ႔ဘူး။ လူတိုင္းမွာ ငယ္ဘဝ ဒဏ္ရာကိုယ္စီ ရွိႏိုင္တယ္။ ခက္တာက အတိတ္ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးက အခုမွ စီရရီ ျပန္ေပၚလာတာပဲ။ အေဖ႔ ညႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔ အစ္ကိုေတြက သူတုိ႔ကစားရင္လာ ေခၚတတ္ၿပီး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းတိုက္ခုိက္ ကစားရတယ္။ ကစားပြဲတုိင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္ငုိရၿပီး အစ္ကိုေတြရဲ႕ ေျပာင္ေလွာင္ရယ္သံနဲ႔ အဆံုးသတ္ေလ႔ရွိတယ္။

ဒါေပမဲ႔ အေဖ႔အရိပ္ကြယ္တာနဲ႔ အစ္ကိုၾကီးတို႔နဲ႔ စစ္တိုက္တမ္းမကစားဘဲ အိမ္ေဘးက သူငယ္ခ်င္းမေလး အညိဳနဲ႔ အိုးပုတ္၊ခ်ိဳး႐ုပ္တမ္းကစားကာ လက္ဖက္ရည္ပြဲ တည္ခင္းကာ ဘိုမ႐ုပ္ေလးေတြနဲ႔ စကားေျပာၾကတယ္။ ႏွစ္ေယာက္သား မ်က္ႏွာေတြ ျခယ္သ ၾကတယ္။ သူမေလးအေမရဲ႕ မိတ္ကပ္ေတြ ယူလိမ္းၿပီး တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အလွျပင္ေပး တမ္းေဆာ႔ခဲ႔တယ္။

အေဖျမင္သြားရင္ေတာ႔ ကြၽန္ေတာ္႔လက္ကိုဆြဲသြားၿပီး တံျမက္စည္း႐ိုးေတြ က်ိဳးသြားတဲ႔အထိ ႐ိုက္တတ္တယ္။ ႐ိုက္ႏွက္သံေတြကို ျပန္ၾကားေယာင္မိရင္း ရြံ႕ကို နာနာဖိႏွိပ္ေနမိတယ္။ ဒီလိုအသံေတြကအစ နာက်င္မႈေတြအဆံုး ရြ႕ံေစးက စုပ္ယူေလ်ာ႔ပါးေစႏိုင္တဲ႔သတၱိရွိတယ္။ မိန္းကေလးေတြနဲ႔ ကစားတာ ျမင္ရတိုင္း အ႐ိုက္ခံခဲ႔ရတဲ႔ေနာက္မွာေတာ႔ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္လာတယ္။

ခင္ဗ်ားေရာ မိဘရဲ႕ အ႐ိုက္အႏွက္ခံရဖူးလား။ ကြၽန္ေတာ္႔ကို မ႐ိုက္ပါနဲ႔လို႔ အေဖ႔ကို တစ္ခါမွ မေျပာဖူးဘူး။ အေဖ႐ိုက္ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္မငိုခဲ႔ဘူး။အခုေနျပန္စဥ္းစားၾကည္႔ရင္ ဘယ္လိုေျပာၿပီး ႐ိုက္ခဲ႔တာလဲလို႔ မမွတ္မိေတာ႔ဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕နာက်င္မႈေတြဟာ ျပင္းထန္လြန္းတဲ႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္႔ဦးေႏွာက္က ဒီျဖစ္ရပ္ကို ဖယ္ထုတ္ထားခဲ႔ၿပီး ျဖစ္မယ္။ 

 အေမကေတာ႔ အေဖ႔လိုမ႐ိုက္ေပမယ္႔ အပ်ိဳျဖစ္ေနၿပီျဖစ္တဲ႔အစ္မၾကီးရဲ႕ ဆံညႇပ္ ကေလးေတြ၊ ေကာ္ပတ္႐ုပ္ ကေလးေတြကို ကြၽန္ေတာ္က သိမ္းထားခဲ႔မိရင္ လႊင္႔ပစ္တတ္တယ္။'အဲလိုမလုပ္ရဘူး။ အဲလိုလုပ္ရင္ ေဖေဖနဲ႔ေမေမက မခ်စ္ေတာ႔ဘူး'လို႔ အေမက ၿခိမ္းေျခာက္္ တတ္သလို ကြၽန္ေတာ္႔ကို အညိဳနဲ႔ မကစားခိုင္းေတာ႔ဘဲ အစ္ကိုေတြနဲ႔သာ ေဆာ႔ ဖုိ႔လည္း ေခ်ာ႔ေမာ႔ေျပာတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကြၽန္ေတာ္႔ရဲ႕ ႏုႏြဲ႕တဲ႔စိတ္က မေျပာင္းလဲခဲ႔သလို အညိဳနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ခင္မင္မႈက မျပတ္ေတာက္ခဲ႔ပါဘူး။

မိသားစု႐ုပ္တုမွာ အညိဳ႕ကို ထည္႔သြင္းခ်င္စိတ္ေတာင္ ျဖစ္လာတယ္။ အေမ႔ရဲ႕ မေတာ္ရတဲ႔ ေခြၽးမအျဖစ္နဲ႔ေပါ႔။  အစ္ကိုၾကီး၊ အစ္ကိုေလးေတြနဲ႔ ေစ႔စပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေပမယ္႔ ေနာက္ဆံုး ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ပါ ေဆာ္ၾသခဲ႔ေပမယ္႔၊ ဘယ္သူနဲ႔မွ ဖူးစာမဆံုခဲ႔တဲ႔ အညိဳဟာ ေခြၽးမေလးလို႔ ယေန႔ထက္တုိင္ အေမက ေခၚေဝၚေနသူေပါ႔။

ခင္ဗ်ားထင္သလို ပေလတိုးနစ္အခ်စ္မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က သူမကို ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္လုိ႔ကို ျမင္လုိ႔မရတာ။ နားလည္စအရြယ္တည္းက ႀကီးျပင္းသည္႔တုိင္ အညိဳတစ္ေယာက္သာ ကြၽန္ေတာ္႔ကို နားလည္မႈေပးတဲ႔ သူငယ္ခ်င္း။ အေဖ႐ိုက္တဲ႔ အခါ အညိဳ႕ရင္ခြင္က ေျပးပုန္းငိုေၾကြးရာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ရပ္တည္ဖို႔ ခြန္အားေပးႏုိင္တဲ႔အရပ္။ လြန္လြန္က်ဴးက်ဴးေျပာခ်င္ရင္ေတာ႔ အညိဳသာ ကြၽန္ေတာ္႔ကို မႏွစ္သိမ္႔ခဲ႔ရင္ ကြၽန္ေတာ္ ဒီေလာက္ထိ ရွင္သန္လူလားေျမာက္ခဲ႔မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ေတာင္ အလြန္အက်ဴးဆိုခ်င္တယ္။

(ဆက္ရန္...)

 ( အေရးေပၚအခန္းထဲမွာ လံုးခ်င္း၀တၳဳကို မၾကာမီထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ီေတာ႔မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ :)