28 April 2014

ညီ


မိသားစုပန္းပု႐ုပ္ကို လက္စသတ္လိုက္ေပမယ္႔ ဒီ႐ုပ္တုေၾကာင္႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ထိခိုက္မိမွာ စုိးထိတ္တယ္။ မိဘေက်းဇူးဂုဏ္ေတြက ကြၽန္ေတာ႔္ကို ေက်ာစိမ္႔ေအာင္ ေၾကာက္ေစသလို ဒဏ္ရာေတြက ျမစ္တစ္စင္းဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္မနစ္ျမဳပ္ခ်င္ဘူး။ အႏုပညာကို ေလွလုပ္ၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းဆီ ျဖတ္ကူးခ်င္တယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း မထိခိုက္ မနာက်င္ေစဘဲနဲ႔ေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ ကေလးငယ္ရဲ႕မ်က္ဝန္းေတြကိုျမင္တုိင္း ကြၽန္ေတာ္႔စိတ္ဟာ ေနာက္က်ိအားကုန္သြားတယ္။ သူ႔သြင္ျပင္ဟာ ေသဆံုးသြားၿပီး တျခားဝိညာဥ္ေရာက္လာတ႔ဲ ဖုတ္ေကာင္လုိပဲ။ ရြံ႕နဲ႔ထုထားေပမယ္႔ ဒီ႐ုပ္ထုရဲ႕အတြင္းပိုင္းမွာ ေဟာင္းေလာင္းေပါက္ၾကီးျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္။

 ကြၽန္ေတာ္႔ကိုယ္ပြားအရိပ္ကေလးရယ္ေလ။ လူဘံုအလယ္မွာ အဝတ္အစားမဲ့မေနခ်င္သလို ရင္ထဲက ျဖစ္ပ်က္မႈတစ္စိတ္ တစ္ေဒသ၊ အားနည္းခ်က္၊ ေပ်ာ႔ကြက္ေတြကို မေဖာ္ျပခ်င္ေပမယ္႔ ပန္းပုထုျခင္းဟာ ေဝဒနာကုစားနည္းတစ္ခုလည္းျဖစ္တယ္။ သုေတသီေတြကေတာ႔ ပန္းပုဟာ ကြၽန္ေတာ္႔ရဲ႕မ်က္ႏွာျပင္တစ္ဖက္လုိ႔ ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။ ကြၽန္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႔ မိသားစုပန္းပု႐ုပ္ဟာ အေမွာင္ထုထဲတိုးဝင္ၿပီး အလင္းေရာင္ရွိရာဆီ မွန္းသြားသလို၊ ေလလံုခန္းထဲမွာ အသက္႐ႈေပါက္ကို ေဖာက္ေနသလို၊ ပိတ္မိေနတဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြကို လြတ္ေျမာက္ခြင္႔ေပးျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။

ျဖစ္ရပ္မွန္က အႏုပညာသာ ဒဏ္ရာေတြကိုသက္သာေအာင္ ကုသေပးႏုိင္တယ္။ အႏုပညာသာ ကြၽန္ေတာ္႔ဘဝမွာ မရွိခဲ႔ဘူးဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ျဖစ္ပ်က္ခံစားရသမွ်ကို မဖြင္႔ထုတ္ႏုိင္ဘဲ လူေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္႔အၾကား ဆက္သြယ္မႈ ေပ်ာက္ဆံုးၿပီး ကြၽန္ေတာ္လည္း လူပီသသူျဖစ္လာမယ္ မထင္ဘူး။

 ေလ႔လာသူတစ္ဦးမွာ ျမင္တတ္တဲ႔မ်က္ဝန္း၊ ခံစားတတ္တဲ႔ ႏွလံုးသားမရွိေပမယ္႔ ကြၽန္ေတာ္႔ပန္းပု႐ုပ္ေတြကို သူ႕လြတ္လပ္ခြင္႔အရ အကဲျဖတ္ေဝဖန္ႏုိင္တယ္။ ခ်ီးက်ဴးအမႊမ္းတင္ႏုိင္တယ္။ လက္မခံျငင္းပယ္ႏိုင္တယ္။ ခ်င္႔တြက္တန္ဖိုးျဖတ္ႏိုင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ႔ အတိတ္ပံုျပင္ေတြနဲ႔အတူ ကြၽန္ေတာ္႔႐ုပ္တုေတြကို အဝတ္ပါးစကိုေတာင္ခြာခ်ၿပီး မွ်ေဝခဲ႔ၿပီးၿပီ။ အခု႐ုပ္တုေတြနဲ႔အတူ ကြၽန္ေတာ္႔ အတိတ္ကို ႏႈတ္ဆက္ထားခဲ႔လိုက္ၿပီ။ ခ်မ္းေျမ႕ ၿငိမ္းေအးစြာ ေနေတာ႔မယ္။

ကြၽန္ေတာ္ဟာ လိင္သဘာဝေၾကာင္႔ အက်ဥ္းက်ေနသူမဟုတ္ေပမယ္႔ ဒီအႏုပညာက အတိတ္နံရံေတြၾကားမွာ ပိတ္မိေနတဲ႔ကြၽန္ေတာ္႔ကို လြတ္ေျမာက္ေစတယ္။ အတိတ္သာမက အနာဂတ္မွာပါ လြတ္လပ္စြာထြက္ေျမာက္ႏိုင္ၿပီလို႔ေတာင္ ဝံ့ၾကြားေျပာခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္႔အတြက္ စိတ္ေလ်ာ္ေၾကးသေဘာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္မယ္။ ပန္းပုထုတဲ႔အခါမွာ ကြၽန္ေတာ္ေတြ႔ရွိနားလည္လာတာ တစ္ခုရိွတယ္။ လူေတြရဲ႕ စ႐ိုက္၊လူေနမႈစနစ္က ဘဝျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္းဆိုသလိုပဲ ပန္းပုထုျခင္းကလည္း အျဖစ္ အပ်က္ေတြ ထပ္ခါထပ္ခါ၊ တစ္ခါတေလၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျဖတ္သန္းထြင္းထုၿပီးမွ ပံုေပၚလာတာ ျဖစ္တယ္။

 ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီ႐ုပ္တုေတြဟာ ကြၽန္ေတာ္႔ခံစားခ်က္၊အျမင္ေတြကို ရွင္သန္ႏုိးထလာေစေပမယ္႔ ေဝးကြာေနသူေတြကို မနီးစပ္ေစႏုိင္သလုိ ေအးစက္မႈေတြကို မေႏြးေထြးေစႏုိင္ပါဘူး။ တျခားျဖစ္စဥ္ေတြလုိ မျခားနားတဲ႔ ဘဝျဖတ္သန္းမႈပါ။ ဒါေပမဲ႔ ပန္းပုထုရင္း ကြၽန္ေတာ္႔အေၾကာင္းကို တျခားသူေတြရဲ႕တံု႔ျပန္ခ်က္ကို မူတည္ၿပီး ေလ႔လာသလို စိတ္ဓာတ္အား ပိုမိုခိုင္မာလာခဲ႔တယ္။ အခုလည္း ညီ႔ပန္းပုက ကြၽန္ေတာ္႔ကို အမွန္တရားတစ္ခ်ိဳ႕  ျမင္ခြင္႔ေပးဦးမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင္႔မိတယ္။

 ညီအစစ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္႔တစ္ဖက္ကပဲ ျမင္ေနရတဲ႔ညီ၊ ပုဂိၢဳလ္ေရးအျမင္နဲ႔ ပညာရွင္အျမင္၊ ရင္းႏွီးသူပံုေဖာ္တာနဲ႔ သူစိမ္းသူရဲ႕ပံုရိပ္၊ သမာ႐ိုးက်သေဘာထားနဲ႔ ေဖာက္ထြင္းျမင္မိတဲ႔စိတ္ထားေတြ။ ခက္ခဲေပမယ္႔ ကြၽန္ေတာ္ကိုင္တြယ္ႏုိင္လိမ္႔မယ္လုိ႔ ယံုၾကည္မိတယ္။ ညီ ကူညီပါ။ 

 

=======================================
ညီဟာ ထူးျခားအံ့ၾသစရာ တည္တ႔ံလွပတဲ႔စြမ္းအင္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားသူပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ညီ႔ပန္းပု႐ုပ္ထုျခင္းဟာ ကြၽန္ေတာ္႔အတြက္ ခက္ခဲလွတယ္။ ပန္းပုထုျခင္းမွာ ခရီးရွည္တစ္ခု ျဖတ္သန္းရသလို ပံုရိပ္ကလည္း အဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးတည္းမရွိဘူး။

ညီဆိုတဲ့႐ုပ္တုဟာ ကြၽန္ေတာ္႔ရဲ႕တစ္စိတ္တစ္ေဒသလည္းျဖစ္တယ္။ သူ႔ပံုတူကုိ ေတြ႕မယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္႔ကိုလည္း လွမ္းျမင္ႏုိင္မွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ၾကားက ဆက္စပ္ေနတဲ႔ ဘဝေတြ၊ ေပါင္းယွက္ထားတဲ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြ၊ ႏွီးႏြယ္ေနတဲ႔ ေခတ္ကာလေတြ အားလံုးကို ထြင္းေဖာက္ျမင္ေတြ႔ခံစားႏုိင္မယ္။ အမွတ္တရေတြဟာ ညီပန္းပု႐ုပ္ျဖစ္တည္မႈမွာ အေရးပါတဲ႔ ပါဝင္ပစၥည္းေပါ႔။ 

ညီတုိ႔အေမမုဆိုးမသူနာျပဳဆရာမက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ၿမိဳ႕ေလးရဲ႕ ၿမိဳ႕နယ္ေဆး႐ံုကို ေျပာင္းလာၿပီး ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရပ္ကြက္က မုဆိုးဖိုတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တယ္ေလ။ တနယ္တေက်းက ေျပာင္းလာသူညီ႔ကို နာမည္မွမသိခင္၊ အက်င္႔ကိုမၾကံဳခင္ ျမင္စဥ္ခဏမွာပဲ စြဲလြမ္းေပ်ာ္ဝင္ခဲ႔တာပါ။ ညီ့ပေထြးက ညီ့ကို ဂ႐ုစိုက္ေပမယ္႔ အျမင္မၾကည္တဲ႔ တစ္ဘက္ေဆြမ်ိဳးေတြ ၾကားမွာ ညီေနထိုင္ရတာခက္ခဲမယ္ဆိုတာ အေမတို႔ေျပာဆိုေနတာေတြၾကားရင္းနဲ႔ သတိ ထားမိခဲ႔တယ္။

အိမ္ေရွ႕က ညီျဖတ္သြားတုိင္း ညီ့မ်က္ႏွာတည္တည္ေလးကအစ ဆံပင္ဖြာဖြာေလးေတြအဆံုး အလိုလိုဂ႐ုဏာသက္ၾကင္နာေနမိတယ္။ ညီ့ကုိ အမ်ားက 'ညီညီ'လုိ႔ေခၚၾကေပမယ္႔ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ႔ ညီေရ ... ညီေရလုိ႔ အိပ္မက္ထဲမွာပင္ စတင္ေခၚေနမိတယ္။ 

ဆက္ရန္...

( အေရးေပၚအခန္းထဲမွာ ဝတၳဳရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ လံုးခ်င္းစာအုပ္ကို ေမလ (၃)ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ျဖန္႔ခ်ီသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ :) 

ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာျဖင္႔
မယ္႔ကိုး

09 April 2014

ကၽြန္ေတာ္က...ဘယ္သူလဲ

တာဇံ၊ စူပါမင္းစတဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြၾကည္႔ရင္ မင္းသားေတြကိုသာ အာ႐ံုဝင္စားေနမိတာ ျပန္မေျပာခ်င္ဘူး။ ေဘာလံုးသမားေဒးဗစ္ဘက္ခမ္းရဲ႕ပံုေတြကို အခန္းနံရံျပည္႔ကပ္ထားၿပီး အားက်လုိ႔၊ သူ႔ပရိသတ္မို႔လုိ႔၊ သူ႔ခႏၶာကိုယ္မ်ိဳးလုိခ်င္လုိ႔ဆိုၿပီး မိသားစုကို လွည္႔ဖ်ားခဲ႔ရတာေတြကို ျပန္မေတြးခ်င္ဘူး။ စိတ္ခံစားမႈအာ႐ံုအားလံုးဟာ ႐ႈပ္ေထြးကာ ေဝခြဲမရျဖစ္ေနၿပီး ကြၽန္ေတာ္က ဘာလဲလုိ႔ ေရေရရာရာမသိေသးတဲ႔အခ်ိန္ကို ျပန္မသြားခ်င္ေတာ႔ဘူး။ 

မင္းဘယ္သူလဲဆိုတာသိဖုိ႔ မင္းရဲ႕လိင္ရမၼက္ကို သိရမယ္လုိ႔ဆိုၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဘယ္သူလဲဆိုတာ ဒီပန္းပု႐ုပ္တုေလးက ေျပာျပႏုိင္ပါ႔မလား။ ကြၽန္ေတာ္အတုကို ဗန္းျပၿပီး အေဖ႔ကို စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ႔၊ ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္႔ကံအေၾကာင္းသာလို႔ သက္သာရာရေအာင္ လွည္႔စားေျဖသာေအာင္ေနတဲ႔စိတ္က ဒီပန္းပု႐ုပ္အထိ ပါဝင္ခ်င္ေနဆဲပဲ။

အိမ္ေျပးၿပီးတည္းက အေဖနဲ႔အေမ႔စိတ္ၾကိဳက္ျဖစ္ေအာင္ေနခဲ႔တယ္။ ပကတိအမွန္တရားကို ဖံုးကြယ္ၿပီးေတာ႔ေပါ႔။ ပင္ပန္းလြန္းလွတယ္။ ကေလးငယ္ေလးဟာ သူဘယ္သူလဲလုိ႔ ရွင္းလင္းေျပာျပ ေပးမယ့္သူကို ေတာင္႔တခဲ့တယ္။ ေယာက္်ားပီပီသသၾကီးေတြက သူတုိ႔ကိုယ္သူတို႔ လိင္တူခ်စ္သူလို႔ ေျပာတာေတြကိုလည္း မျမင္ဖူး၊မၾကားဖူးခဲ႔ဘူးေလ။ မိန္းမနဲ႔ကေလးေတြရိွေပမယ္႔ ေယာက္်ားေတြနဲ႔ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးတြဲေနတဲ့သူေတြရွိလိမ္႔မယ္လ႔ုိလည္း ေတြးမၾကည္႔တတ္ခဲ႔ဘူး။ လိင္ သဘာဝဆိုတာ ဘယ္လုိဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္႔ကိုရွင္းျပေပးမယ္႔သူမရွိဘူး။ အနားမွာ ဘယ္သူမွ မရွိဘူး။

ဒုတိယအၾကိမ္ အိမ္ကထြက္ေျပးခ်င္ေနေပမယ္႔ အေဝးကို မေျပးေတာ႔ဘူး။ အခန္းေထာင္႔ကိုပဲ ေျပးၿပီးစာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႔ ထြက္ပါက္ရွာခဲ႔တယ္။ အေမက ကြၽန္ေတာ္႔ကို တက္က်မ္းစာအုပ္ေတြ ဖတ္ခိုင္းတယ္။ ျမသန္းတင္႔ရဲ႕ 'လူကေလးသို႔ေပးစာ'စာအုပ္ကိုဖတ္ၿပီး အဲဒီလိုဖခင္မ်ိဳးလိုခ်င္ခဲ႔ေပမယ္႔ အဲဒီလူကေလးက လိင္တူခ်စ္သူဆိုရင္ သူ႔အေဖက ဘယ္လုိ စာမ်ိဳးေရးမွာလဲလို႔ သိခ်င္မိတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ၾကည္ခဲ႔႔ဖူးတဲ႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ဗီဒီယုိအမ်ားစုမွာ လိင္တူခ်စ္သူေတြဆိုတာ ေယာက္်ားေတြကို သိကၡာမဲ႔၊ အရွက္မဲ႔၊ ဣေျႏၵမဲ႔တပ္မက္ေနတဲ႔သူေတြအျဖစ္ ပံုေဖာ္ထားတယ္။ လိင္တူခ်စ္သူကို ေလွာင္စရာ၊ ေျပာင္စရာ၊ ေလးစားစရာမရွိတဲ႔ဇာတ္႐ုပ္ အျဖစ္ျပသၾကတဲ႔အခါ ကေလးေလးကြၽန္ေတာ္ မရယ္ႏုိင္ခဲ႔ဘူး။ ဂန္ဒူး၊အေျခာက္ဆိုၿပီး လိင္တူခ်စ္သူေတြကို ႏွိမ္႔ခ်ဆက္ဆံတာ၊ ေစာ္ကား ေျပာဆိုတာ၊ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္တာ၊ မထီမဲ႔ျမင္ေစာ္ကားတာခံရတဲ႔သူေတြကိုျမင္ေယာင္ရင္း သူတုိ႔လိုမျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားက ႐ုပ္ရွင္၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္ေတြလို သာမန္လူသားေတြအျဖစ္ ဘာျဖစ္လုိ႔သ႐ုပ္မေဖာ္ႏိုင္ရတာလဲဆိုၿပီးလည္း ကေလးမို႔ ေစာဒကမတက္တတ္ဘူး။

 အသက္ၾကီးလာတဲ႔အခါ မိန္းမတစ္ေယာက္နဲ႔ခ်စ္လိုက္ရင္ ကြၽန္ေတာ္႔ရဲ႕စြဲလမ္းမႈေတြ ေပ်ာက္သြားပါေစလုိ႔သာ ေမွ်ာ္လင္႔ဆုေတာင္းေနမိေပမယ္႔လည္း ခက္တာက မင္းသမီးေတြကအစ လွပတဲ႔ဘယ္မိန္းကေလးကိုမွ စြဲလမ္းလို႔မရခဲ႔ဘူး။ ခန္႔ထည္တဲ႔ေယာက္်ားေလးေတြရဲ႕အၿပံဳး၊ အၾကည္႔ေတြ ၿပီးေတာ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ခမ္းနားလွပတဲ႔ ကိုယ္ခႏၶာေတြကိုသာ ႏွစ္လိုတပ္ မက္ေနခဲ႔တယ္။

ေယာက်္ားေလးေတြနဲ႔စကားေျပာတဲ႔အခါမွာ သူတုိ႔အေပၚမွာ ထူးျခားတဲ႔ အလင္းေရာင္ ျဖာက်ေနသလုိ ခံစားရတယ္။ မိန္းကေလးေတြကို ၾကည္႔မိတဲ႔အခါထက္ သူတုိ႔က ပိုလွေနတယ္။ တကယ္ေတာ႔ အလွတရားတစ္ခုအေပၚမွာ တည္ေနတဲ႔ခ်စ္စိတ္ပါ။ လိင္ကိစၥအေတြးေတြ ကြၽန္ေတာ္႔စိတ္ကူးထဲမွာ ရွိမေနခဲ႔ပါဘူး။ အဆံုးစြန္ေျပာရမယ္ဆို လိင္ဘယ္လုိဆက္ဆံလဲေတာင္ မသိခဲ႔ေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ေယာက္်ားေလးကို စြဲမက္တယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင္႔ဘူးလုိ႔ ဆင္ျခင္ခဲ႔တယ္။ စြဲေဆာင္မႈေတြကို ကြၽန္ေတာ္ခုခံတြန္းလွန္ခဲ႔တယ္။

အမွန္တရားကိုေျပာဆိုတဲ႔အခါမွာ လိင္ဟာ မျဖစ္မေနထည္႔သြင္းေဆြးေႏြးရမယ္႔ အရာျဖစ္တယ္လုိ႔ စိတ္ပညာရွင္ေတြက ေျပာၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဘဝမွာေတာ့ လွည္႔ဖ်ားမႈသာ ပဓာနက်ခဲ႔တယ္။ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္လို ေနထိုင္ျပဳမူရတယ္ဆိုတာကို မိသားစုနဲ႔ပတ္ဝန္းက်င္က ေျပာဆုိေနသမွ်ကို ကြၽန္ေတာ္႔သိစိတ္ကေရာ၊ မသိစိတ္ကပါ လက္ခံထားေနမိတယ္။ အျပင္ပန္းအရေတာ႔ အေဖ႔စိတ္ၾကိဳက္ ေယာက္်ားဆန္ေအာင္ေနတတ္လာခဲ႔တယ္။ 

မိဘကခ်စ္ေအာင္ ေယာက္်ားေလးပံုစံေနၿပီး မိသားစုကလက္ခံခ်င္ေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ၾကိဳးစားခ့ဲေပမယ္႔ ေယာက္်ားေလးေတြအေပၚ စိတ္ဝင္စားေနတာကို မေခ်မႈန္းႏုိင္ခဲ႔ဘူး။ ေယာက္်ားေလးေတြကပဲ ကြၽန္ေတာ္႔အေပၚ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေနခဲ႔ၿပီး သူတို႔နဲ႔နီးစပ္ခြင္႔ကို လိုခ်င္ခဲ႔တယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕လက္ေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္႔ကို ေထြးေပြ႕ထားၿပီး သူတုိ႔ရင္ခြင္ထဲမွာ ေႏြးေထြးၾကင္နာမႈကို ခံယူႏုိင္တဲ႔နီးစပ္မႈမ်ိဳးေပါ႔။ လူပ်ိဳေပါက္အရြယ္တည္းက ပကတိအတိုင္းျဖစ္တည္ေနတဲ႔ ေယာက္်ားေလးေတြအေပၚ စြဲလမ္းျခင္း ကို ဘယ္လုိေဖ်ာက္ဖ်က္ႏုိင္မလဲ။ 

ကယ္တင္ရွင္ကေတာ႔ နတ္သမီးပံုျပင္ေတြထဲက မင္းသားေလးမဟုတ္ဘဲ အိမ္နားက ပန္းပုထုတဲ႔ ဦးေလးၾကီးျဖစ္ေနတယ္။ ခင္ဗ်ားလည္း အသိပဲ။ ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္ခ်င္တဲ႔ ဟစ္တလာက ပန္းခ်ီေက်ာင္းက ျငင္းပယ္ခဲ႔လို႔ ပန္းခ်ီဆရာ မျဖစ္ခဲ႔ရဘဲ ကမၻာေက်ာ္လူသတ္သမားျဖစ္လာခဲ႔တယ္။ အႏုပညာကို စိတ္ဝင္စားတဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း ခိုလႈံစရာ အႏုပညာရိပ္မရွိဘူးဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္႔ဘဝက တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံုေျပာင္းလဲခဲ႔ၿပီး ျဖစ္လိမ္႔မယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြလို စြဲလမ္းမႈကိုတိမ္းေရွာင္ဖို႔၊ ကဲ႔ရဲ႕မႈဒဏ္က လြတ္ေျမာက္ဖို႔၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈကိုေမ႔ပစ္ဖို႔၊ ေဆးေျခာက္ကအစ ဘိန္းျဖဴအဆံုး မူးယစ္ေဆးသံုးစြဲမိႏိုင္တယ္။ အခုေတာ႔ အဲဒီလြတ္ေျမာက္နည္းေတြမလိုဘဲ အႏုပညာဟာ ကြၽန္ေတာ္႔ကို စိတ္ဆင္းရဲမႈႏြံ႕ထဲက ကယ္တင္ခဲ႔တယ္။

ကြၽန္ေတာ္႔အတြက္ ပန္းခ်ီဆိုတာ လြင္႔ေမ်ာေနတဲ႔ တိမ္မွ်င္လို ဝိုးတဝါးေဖာ္ျပခ်က္ေတြသာျဖစ္ၿပီး ပန္းပုက ျမဳပ္ကြယ္ေနတဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြ၊ အေၾကာက္တရားေတြ၊ အမွတ္တရေတြ၊ ဝိုးတဝါးပံုရိပ္ေတြကို ဖမ္းဆုပ္ၿပီး ႐ုပ္လံုးေပၚေအာင္ ဖမ္းဆုပ္အသက္သြင္းရတာ ျဖစ္ေနတယ္။ ရြံ႕ေတြနဲ႔ ပန္းပုထုရတာကို သင္ယူစဥ္ကတည္းက အရသာေတြ႕ခဲ႔တယ္။ ၿပီးေတာ႔ ေဆးျခယ္တယ္။ ျမင္ျမင္ခ်င္းခ်စ္ခဲ႔မိတာ ညီနဲ႔ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုအတတ္ပညာပါပဲ။ ပန္းပုမွာ ထူးျခား တာတစ္ခုက အရာဝတၳဳေတြက ကြၽန္ေတာ္႔ကိုလွမ္းေခၚေနတယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ သူတို႔ကုိ အသက္သြင္းေပးပါလုိ႔ ေျပာေနတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ပန္းပုထုျဖစ္တာပဲ။

ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုမွာ နစ္ျမဳပ္ေနခ်ိန္မွသာ ကြၽန္ေတာ္႔ကုိကြၽန္ေတာ္ လူသားစင္စစ္တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုအႏုပညာရွင္ေတြျဖစ္သလို လိင္တူခ်စ္သူေတြျဖစ္တဲ႔ လီယိုနာဒို ဒါဗင္ခ်ီ၊ မိုက္ကယ္ အိန္ဂ်လိုတို႔နဲ တစ္တန္းတစားတည္းလို႔ ခံစားရတယ္။ ဒီလိုေျပာလို႔ ေလွာင္ခ်င္လည္းရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အႏုပညာခ်င္းႏိႈင္းယွဥ္ တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတု႔ိက ကြၽန္ေတာ္႔လို လိင္တူခ်စ္သူလို႔ သိလိုက္ရခိ်န္မွာ သက္သာရာ ရခဲ႔တဲ႔ ခံစားခ်က္ကိုနားလည္ႏိုင္သူ နည္းပါလိမ္႔မယ္။

မငတ္မြတ္ဖူးသူေတြဟာ ဆာေလာင္သူေတြရဲ႕ေဝဒနာကို ခံစားနားလည္ႏုိင္စြမ္းမရွိသလိုဘဲ ကြၽန္ေတာ္႔ေျပာစကားကို ၾကားသူေတြကလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာဖုိ႔ခက္မွာပါပဲ။ ညီကေတာ႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာသမွ်ကို ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔ နားလည္မႈရွိတဲ႔ မ်က္လံုးေလးေတြနဲ႔ နားေထာင္တတ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္အ႐ူးၾကီး႐ူးခဲ႔တာ ထင္ပါရဲ႕။

ဒါေပမဲ႔ ညီ႔အၾကံျပဳခ်က္အတိုင္း မိသားစုပန္းပုထုျဖစ္သြားတာက ကြၽန္ေတာ္႐ူးမိုက္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားလည္း ခင္ဗ်ားရဲ႕အေတြ႕အၾကံဳေတြကို အသိပညာအျဖစ္ ဘဝမွာအသံုး ခ်ဖူးမယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ပန္းပု၊ ပန္းခ်ီအျဖစ္ ဖန္တီးမယ္။ ကြၽန္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႔ ပန္းပုထုတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္႔ကိုယ္ထဲမွာရွိေနတဲ႔သူကို ပိုသိေအာင္လုပ္တာျဖစ္တယ္။ စာဆန္ဆန္ ေျပာရရင္ေတာ႔ ကြၽန္ေတာ္႔ကိုကြၽန္ေတာ္ရွာေဖြျခင္းေပါ႔။ ကြၽန္ေတာ္႔ကိုကြၽန္ေတာ္ ေလ႔လာၿပီး သိနားလည္လာျခင္းလည္းျဖစ္တယ္။ မေကာင္းတဲ႔အခ်က္ကေတာ႔ ဒီလိုပံုသြင္းရင္း ရွာေဖြရတာ အားကုန္လွတယ္။

ထုလက္စကေလးပန္းပု႐ုပ္မွာ စိတ္ပ်က္စရာ အက်ည္းတန္တဲ႔မြန္းက်ပ္မႈေတြ ၿငိတြယ္ေနတယ္။ ဘယ္လုိလဲ။ ဒီ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္႐ုပ္တုကို ၾကည္႔ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ရွိလာေအာင္ ျပဳျပင္မြမ္းမံၿပီး ဆက္ကစားသြားမလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီအသံုးမက်တဲ႔ပန္းပုကို ဖ်က္ဆီးၿပီး အသစ္ျပန္တည္ေဆာက္မလားလို႔ ေရြးရေတာ႔မယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္႔ငယ္ပံုရိပ္႐ုပ္တုမွာ ႐ုိးသားပြင္႔လင္းမႈပဲ ရွိေစခ်င္တယ္။

မယ္႔ကိုး 

(ဆက္ရန္...)  


မၾကာမီထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ီမယ္႔ အေရးေပၚအခန္းထဲမွာ ဝတၳဳရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသျဖစ္ပါတယ္ရွင္ :)